بهترین بیمه تکمیلی دندانپزشکی کدام است؟

حفظ بهداشت دهان و دندان یکی از مهمترین مراقبت‌های روزانه ما است. هر چقدر هم که در این موضوع سخت گیر باشیم باز هم گذرمان به کلینیک‌های دندانپزشکی می‌خورد. هزینه‌های بالای دندانپزشکی بر هیچ‌کس پوشیده نیست. چه بهتر که با بیمه تکمیلی دندانپزشکی خودمان را برای این روز‌ها آماده کنیم. در این مقاله هر آنچه که نیاز است درباره بیمه تکمیلی دندان‌پزشکی بدانید را می‌خوانید.

بیمه تکمیلی دندانپزشکی چیست؟

جبران هزینه‌های مربوط به دندانپزشکی دشوار بوده و بیمه‌های پایه مثل بیمه تامین اجتماعی، سلامت و… تنها بخش کوچکی از این هزینه‌ها را جبران می‌کنند؛ اما جبران هزینه‌های مربوط به دندان‌پزشکی مثل پر کردن، کشیدن دندان، عصب کشی و ایمپلنت از تعهدات بیمه تکمیلی دندان‌پزشکی است. این پوشش بیمه ای عموماً یکی از تعهدات بیمه درمان تکمیلی است که می‌توانید تعهدات آن را تا سقف مورد نظر افزایش دهید.

بررسی بیمه تکمیلی دندانپزشکی تامین اجتماعی

همانطورکه گفتیم بیمه‌های خدمات درمانی پایه مثل بیمه تامین اجتماعی و… تنها یک سری از خدمات با سقف محدود را تحت پوشش قرار می‌دهد. برخی از خدمات مثل کشیدن دندان در این مراکز رایگان است و برخی از آنها تنها با پرداخت مبلغ اندکی قابل استفاده است. اما در استفاده از خدمات این پوشش بیمه ای باید گفت که دریافت وقت ویزیت زمان‌بر بوده و با معطلی بسیار همراه خواهد بود. در این شرایط شما نمی‌توانید پزشک معالج خود را انتخاب کنید و تنها باید به مراکز طرف قرارداد مراجعه کنید. همچنین فرانشیز این خدمات در بعضی موارد تا ۳۰ درصد محاسبه می‌شود. خدمات دندان‌پزشکی بیمه تامین اجتماعی شامل موارد زیر می باشد:

  • خدمات ویزیت و تشخیص
  • رادیوگرافی تک‌دندان
  • کشیدن دندان عقل
  • جراحی دندان نهفته در نسج نرم
  • جراحی دندان نهفته در نسج سخت
  • جرم‌گیری بالای لثه
  • جرم‌گیری زیرلثه
  • بروساژ فک
  • پرکردن تک سطحی
  • ترمیم دندان

به دلیل شرایط و محدودیت‌های بیمه تامین اجتماعی غالب مردم ترجیح می‌دهند بیمه تکمیلی دندانپزشکی را  در کنار سایر خدمات درمانی متفاوت (همراه با بیمه درمان تکمیلی) دریافت کنند.

بررسی مزایای پوشش بیمه تکمیلی دندان‌پزشکی

این بیمه‌نامه بر خلاف بیمه خدمات درمانی مثل بیمه سلامت و… مزایای بسیاری دارد. پوشش جبران هزینه‌های دندان‌پزشکی در کنار سایر پوشش‌های هزینه‌های بیمارستانی قابل خریداری است و می‌توانید سقف تعهدات آن را خودتان مشخص کنید. علاوه بر این در شرایطی که بیمه‌گر پایه ندارید هم می‌توانید این پوشش را دریافت کنید. شرکت بیمه سامان، بیمه دی، بیمه تعاون و… پوشش بیمه تکمیلی انفرادی با جبران هزینه‌های دندان‌پزشکی را ارائه می‌کنند. هزینه خرید این طرح‌ها با توجه به نوع طرح (و پوشش‌ها و سقف تعهدات آن) متغیر است اما با نرخ مناسب ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: بیمه تکمیلی چیست؟

بیمه تکمیلی دندان‌پزشکی چه خدماتی ارائه می‌دهد؟ (پوشش‌های بیمه تکمیلی دندان‌پزشکی)

برای استفاده از خدمات دندانپزشکی دو حالت وجود دارد:

حالت اول: مراجعه به مراکز و کلینیک‌های طرف قرارداد با شرکت بیمه؛ به این صورت که هزینه خدمات شما طبق تعرفه و به صورت سیستمی با صدور معرفی نامه آنلاین کسر می‌شود. در این شرایط در صورت نیاز تنها هزینه فرانشیز و خدمات خارج از تعرفه را می‌پردازید.

حالت دوم: مراجعه به مطب پزشک معتمد و انجام خدمات دندانپزشکی در محل؛ در چنین شرایطی پس از انجام هزینه‌های دندانپزشکی با ارائه مدارک به واحد‌های پرداخت خسارت، می‌توانید بخشی از هزینه خود را دریافت کنید.

چه شرکت‌هایی بیمه تکمیلی دندان‌پزشکی ارائه می‌دهند؟

اکثر شرکت‌های بیمه ای که خدمات بیمه تکمیلی ارائه میدهند پوشش بیمه تکمیلی دندان‌پزشکی هم ارائه می‌دهند. اگر بیمه گر پایه ندارید، می‌توانید بیمه درمان تکمیلی انفرادی با پوشش هزینه‌های پزشکی از شرکت‌های بیمه سامان، بیمه دی، SOS و… دریافت کنید. هریک از این شرکت‌ها طرح‌های متفاوت با حق بیمه متفاوت ارائه می‌دهند. برای اطلاع از جزئیات این طرح‌ها کارشناسان بیمی‌لایک تماس بگیرید تا مشاوره رایگان خرید بیمه تکمیلی دریافت کنید.

خرید بهترین بیمه تکمیلی آنلاین از بیمی‌لایک

خرید بیمه درمان تکمیلی دندان‌پزشکی در کنار همه مراقبت‌هایی که از دهان و دندان انجام می‌دهیم لازم است. انجام هزینه‌های به صرفه و به موقع ما را از درد و عفونت‌های دهان و دندان جلوگیری می‌کند. برای خرید بیمه درمان تکمیلی دندانپزشکی نیاز به مراجعه حضوری ندارید. تنها با ورود به سایت بیمی‌لایک می‌توانید بیمه درمان تکمیلی انفرادی خود را سفارش دهید. خرید این بیمه‌نامه به هیچ آزمایشی نیاز ندارد و تنها لازم است فرم پرسشنامه مرتبط را پر کنید. در این روش می‌توانید طرح‌های شرکت‌های بیمه را با یکدیگر مقایسه کنید و خرید هوشمندانه انجام دهید.

کافیست به صفحه بیمه درمان بیمی لایک مراجعه کنید و طرح های بیمه ای را با یکدیگر مقایسه و بیمه خود را بدون نیاز به آزمایش خریداری کنید.

بیمه های درمان اغلب شرکت ها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند اما با توجه به سقف تعهدات درخواستی، فرانشیز و… ممکن است انتخاب ها متفاوت باشد. با خرید آنلاین از بیمی لایک امکان مقایسه و انتخاب ساده تر است.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.