آیا برای خرید بیمه آتش سوزی باید در سامانه جامع انبار ها ثبت نام کنیم ؟ (الزام ثبت نام در سامانه جامع انبارها برای خرید بیمه آتش سوزی)

راهنمای خرید بیمه آتش سوزی غیر صنعتی

خرید بیمه آتش سوزی برای واحد های صنعتی و انبارها از نان شب هم واجب تر است. همه شرکت‌ها برای جلوگیری از خسارت و حادثه احتمالی و همچنین جلوگیری از ضرر و زیان، به موقع برای تمدید بیمه آتش سوزی اقدام می کنند. این گونه واحدها به دلیل نوع فعالیت‌شان معمولا خسارت‌های هنگفت به بار می‌آورند، بنابراین نباید از تاریخ سررسید بیمه‌نامه غافل شد. در دی‌ماه سال ۱۳۹۹ براساس بخشنامه بیمه مرکزی، ثبت نام در سامانه جامع انبارها برای خرید بیمه آتش سوزی برای کلیه واحد‌های صنعتی اجباری شد. در این مقاله از جزئیات این قانون بیشتر می‌خوانید.

بیمه آتش سوزی غیر صنعتی چیست؟

واحد های اداری و تجاری و انبارها در دسته بیمه های آتش سوزی غیر صنعتی قرار می گیرند. این نوع واحد ها معمولا دارای موجودی کالا هستند بنابراین می بایست اطلاعات لازم درباره نوع کالا و شرایط نگهداری و محل نگهداری آن‌ها اطلاعات کافی را ارائه دهند.

بیمه آتش سوزی صنعتی چیست؟

کارخانه‌جات، نیروگاه‌ها، سدها، کارگاه‌ها و این قبیل واحدها در دسته واحدهای صنعتی قرار می‌گیرند. در این واحدها ماشین‌آلات صنعتی و مواد اولیه و… نگهداری می‌شوند؛ بنابراین لازم است که برای جبران خسارت‌های احتمالی حتما بیمه آتش سوزی صنعتی خریداری شود.

چرا باید در سامانه ثبت انبار ها ثبت نام کنیم؟

در دی ماه سال ۱۳۹۹، بیمه مرکزی ج.ا درخصوص ثبت کد پستی واحد‌های صنعتی بخشنامه‌ای صادر کرد. بر اساس این بخشنامه شرکت های بیمه نمی‌توانند برای واحدهای صنعتی و غیرصنعتی که کدپستی آن‌ها در سامانه جامع انبارها ثبت نشده بیمه آتش سوزی صادر نمایند. این بخشنامه به منظور جلوگیری از قاچاق و احتکار کالا تصویب شده است. بر این اساس شرکت‌های بیمه تنها در صورت ثبت نام در این سامانه می‌توانند بیمه آتش‌سوزی واحد خود را خریداری کنند.

واحدهای اداری که موجودی کالا ندارند مشمول این قانون نمی شوند. به عبارت دیگر واحدهای اداری که کالایی را نگهداری نمی کنند، نیاز به ثبت نام در سامانه جامع انبارها را ندارند.

چگونه در سامانه جامع انبارها ثبت نام کنیم؟ (ثبت نام در سامانه جامع انبارها)

همانطور که گفتیم همه واحدهای صنعتی و غیر صنعتی برای خرید بیمه آتش سوزی می بایست حتما در سامانه جامع انبار ها ثبت نام کنند. ثبت نام در این سامانه کار دشواری نیست تنها کافی است به سایت nwms.ir ( سایت سامانه جامع انبارها ) مراجعه کنید. در این سامانه متقاضیان به صورت آنلاین می توانند واحدهای خود را ثبت کنند. مشاهده و تغییرات لازم را انجام دهند.در این سامانه همه انبارها شناسه می‌گیرند تا در زمان ترخیص کالا، محل ارسال نهایی کالا ثبت شود.

نحوه ثبت نام در سامانه جامع انبارها برای خرید بیمه آتش سوزی

پس از مراجعه به سایت دکمه ثبت واحد را بزنید، تا وارد صفحه مربوطه شوید:

گام اول : وارد کردن کد ملی و شماره تماس متقاضی
در این قسمت می بایست کد ملی و شماره تماس را وارد کنید. دقت داشته باشید این مرحله برای احراز هویت است و می بایست شماره همراه امکان دریافت پیامک را داشته باشد.

گام دوم : اعتبارسنجی شماره همراه
در این مرحله کد تایید به شماره همراه شما پیامک می شود. در صورتی که پیامک را دریافت نکردید می توانید درخواست پیامک مجدد را وارد نماید.

گام سوم : ثبت اطلاعات هویتی
در این قسمت می بایست اطلاعات هویتی را بر اساس نوع شخصیت حقوقی یا حقیقی وارد نمایید.

گام چهارم : ثبت اطلاعات واحد
پس از تایید اطلاعات هویتی می بایست اطلاعات واحد خود را (انبار،سردخانه و …) ثبت کنید.

پس از ثبت اطلاعات در این سامانه، واحد شما ثبت می گردد.در این شرایط این واحد ثبت شده غیر فعال بوده و متقاضی می بایست به یکی از ادارات وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تایید واحد مراجعه نماید.

نحوه خرید بیمه آتش سوزی از بیمی‌لایک

اگر قصد خرید بیمه آتش سوزی برای واحدهای صنعتی و غیرصنعتی خود را دارید کافیست به صفحه بیمه سازمانی بیمی لایک مراجعه کنید. با تکمیل فرم مربوطه، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما برای اعلام قیمت و مشاوره در این خصوص تماس می‌گیرند. برای خرید بیمه آتش سوزی مسکونی کافیست به صفحه بیمه آتش سوزی بیمی لایک مراجعه کنید تا به صورت آنی قیمت ها را مشاهده و مقایسه کنید.

 

همه واحد هایی غیر مسکونی (صنعتی و غیر صنعتی )می بایست در سامانه جامع انبارها ثبت نام کنند. واحد های اداری، اگر هیچ گونه موجودی کالا ندارند نیاز به ثبت نام ندارند.

به منظور جلوگیری از قاجاق ارز و کالا و همچنین احتکار کالا می بایست در سامانه جامع انبار ها ثبت نام کنیم. در این سامانه به هر انبار شناسه اختصاص می‌یابد.

خیر، ثبت نام در سامانه جامع انبارها برای خرید بیمه آتش سوزی الزامی است.

اگر موجودی کالا داشته باشند، می بایست ثبت نام انجام شود.

 

بیشتر بخوانید : بیمه مسئولیت پزشکان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.