شرایط دریافت خسارت درمان تکمیلی

بیماری علاوه بر درد، هزینه دارد. این هزینه ها ممکن است به راحتی قابل جبران نباشد خرید بیمه درمان تکمیلی این نگرانی را به حداقل می رساند. به دلیل اهمیت ویژه این بیمه در این مقاله سعی کردیم نحوه دریافت خسارت درمان و دریافت هزینه های بیمه درمان تکمیلی را بیان کنیم.

بیمه تکمیلی چیست ؟

سازمان ها و شرکت ها برای رفاه کارکنان خود خدمات رفاهی همچون بیمه درمان تکمیلی ارائه می دهند. این بیمه کمک می کند تا کارکنان در زمان بیماری، نگران هزینه ها و جبران آن نباشند. جبران هزینه های بستری، بیمارستانی، سرپایی، پاراکلینیکی و… بخشی از خدمات بیمه درمان تکمیلی است.


بیشتر بخوانید : شرایط اخذ قرارداد بیمه درمان تکمیلی


 

نحوه دریافت خسارت بیمه درمان تکمیلی

خرید بیمه درمان تکمیلی گام اول در استفاده از خدمات بیمه درمان تکمیلی است. برای آنکه بتوانیم هزینه های درمانی خودمان را جبران کنیم لازم است که ابتدا با روش های آن آشنا شویم. خسارت های درمانی را به دو روش می توان جبران کرد. هر یک از این روش ها را بر بسته به شرایط بیمه شده می توان انتخاب کرد.

روش اول:

یکی از بی دردسر ترین روش های دریافت خسارت هزینه های درمانی اینست که به مراکز طرف قرارداد با شرکت های بیمه مراجعه کنید. همه شرکت های بیمه ای که خذمات بیمه درمان تکمیلی ارائه م یدهند با تعدادی از بیمارستان ها و کلینیک ها برای انجام خدمات درمانی بیمه گذاران طرف قرارداد هستند. در این حالت بیمه گذار می تواند به این مراکز مراجعه کند و ما به التفاوت هزینه های درمانی را پرداخت نمایند. در این روش بیمه گذار می بایست حتما معرفی نامه شرکت بیمه را ارائه نماید. در حال حاضر معرفی نامه درمان بیمه شدگان به دو صورت آنلاین و آفلاین انجام می شود. برخی از مراکز که امکان صدور معرفی نامه آنلاین را داشته باشند با ارائه کد ملی در لحظه معرفی نامه درمانی را صادر می کنند. این روش از آسان ترین روش های دریافت خسارت است که به بیمه گذاران توصیه می شود.

امکان صدور معرفی نامه آنلاین یکی از مزیت های رقابتی شرکت های بیمه است که بیمی لایک به شما کمک می کند بهترین بیمه مناسب را انتخاب نمایید.

روش دوم:

اگر بیمه شده بخواهد به پزشک معالج دلخواه یا مرکز خدمات درمانی دیگری مراجعه کند، می تواند به صورت آزاد هزینه های درمانی را پرداخت نماید و در نهایت با ارائه مدارک و مستندات درمان برای دریافت خسارت اقدام نماید. در این روش بیمه شده می تواند توسط هر پزشکی ویزیت شود و از خدمات هر بیمارستان یا مرکز درمانی مورد تایید خود یا پزشک معالج استفاده کند و در نهایت بعد از انجام هزینه خسارت آن را دریافت کند.

نکته مهم: در این روش شخص می بایست در حفظ مدارک و مستندات پرداختی و درمانی خود کوشا باشد چرا که شرکت های بیمه برای فاکتور های المثنی پرداختی انجام نمی دهند.

فرانشیز چیست ؟

فرانشیز سهمی از هزینه درمان است که می بایست بیمه گذار بپردازد. در بیمه درمان فرانشیز مبحث مفصلی است که حتما در مطالب آینده به آن می پردازیم. اما اگر به صورت خلاصه بگوییم فرانشیز در بیمه درمان توسط بیمه گر پایه با اعمال تعرفه درمانی قابل جبران است.

مدارک لازم برای دریافت خسارت درمان

اگر می خواهید خسارت بیمه نامه خود را بگیرید لازم است مدارکی را به گواهی انجام هزینه ها درمانی ارائه دهید. با این حال بسته به نوع هزینه شما مدارک ارائه شده متفاوت است. موارد اصلی برای دریافت خسارت عبارتند از :

  • تصویر برگ اول دفترچه بیمه
  • اصل نسخه پزشک (دستور پزشک)
  • اصل فاکتور هزینه انجام شده به همراه مهر معتبر مرکز درمانی یا داروخانه

هر یک از موارد زیر بسته به نوع هزینه لازم به ارائه می باشد:

  • کپی و اصل آزمایش های انجام شده
  • گواهی معتبر پزشک معالج برای هزینه‌های درمانی روانپزشکی و مشاوره
  • ارائه گواهی‌نامه مرکز فیزیوتراپی مبنی بر تعداد جلسات درمانی صورت گرفته ممهور به مهر پزشک و مرکز درمانی
  • تصویر چک پرداختی توسط بیمه گر پایه

چگونه بیمه درمان تکمیلی بخریم؟

هر چه از اهمیت و ضروری بودن بیمه درمان تکمیلی بگوییم کم گفتیم. اما خرید بیمه درمان تکمیلی پیچیدکی هایی دارید که تنها کارشناسان خبره می توانند به شما در بهبود ان کمک کنند. بیمی‌لایک به شما کمک میکند بهترین بیمه نامه با حداقل حق بیمه و بهترین شرایط برای شما فراهم کند. برای خرید بیمه درمان تکمیلی همین الان روی لینک پایین کلیک کنید، فرم مربوطه را پر کنید تا در اسرع وقت شما را برای خرید بهترین بیمه درمان تکمیلی راهنمایی کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.