شرایط اخذ قرارداد بیمه درمان تکمیلی گروهی

سازمان ها و شرکت ها برای رفاه کارکنان خود بیمه درمان تکمیلی به صورت گروهی تهیه می کنند تا بخشی از هزینه های هزینه‌های درمانی که دریافت می کنند جبران شود. با این حال خرید این نوع بیمه نامه به صورت گروهی شرایطی دارد که ممکن است برخی از شرکت ها قادر به خرید آن نباشند. در این مقاله به شرایط بیمه درمان تکمیلی گروهی می پردازیم و شرایط اخذ قرارداد را توضیح می دهیم.

بیمه درمان تکمیلی گروهی چیست؟

اگر بخواهیم دسته بندی خاصی برای پرداخت هزینه های درمانی در نظر بگیریم، می توانیم آن ها را به دو دسته تقسیم کنیم. دسته اول جبران بخش اندکی از هزینه‌های درمانی است که بر عهده بیمه گر پایه مثل بیمه تامین اجتماعی است بخش دیگری از هزینه های درمانی که تحت پوشش بیمه گر پایه قرار نمی‌گیرد با بیمه درمان تکمیلی جبران می شود. بنابراین سازمان ها و شرکت ها و حتی کارگاه ها که بیمه گر پایه همچون بیمه تامین اجتماعی دارند می توانند برای جبران مازاد هزینه های درمانی بیمه درمان تکمیلی گروهی اقدام نمایند.
با خرید این بیمه ۷۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه های خدمات درمان شما جبران می شود. که شامل انواع هزینه ای بستری، جراحی، سرپایی، پاراکلینیکی، ویزیت، دارو و… می شود. خرید این بیمه به شرایط هر مجموعه یا شرکت وابسته است که در ادامه به شرایط بیمه درمان تکمیلی گروهی می پردازیم.

مزایای بیمه درمان تکمیلی گروهی چیست؟

طبیعی است که استقبال سازمان ها از بیمه درمان تکمیلی به صورت سالیانه بی دلیل نیست. این بیمه نامه با وجود اعمال تعرفه های درمانی و کسر فرانشیز، عمده هزینه های درمانی هر خانواده را پرداخت می کند. از مزایای بیمه درمان تکمیلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه خدمات درمانی برای سازمان ها و شرکت ها (۵۰ نفر و بیشتر) با شرط درخواست بیش از ۵۰ درصد کارکنان
  • دریافت معرفی نامه انلاین و آفلاین به مراکز درمانی برای جبران فوری هزینه ها
  • پرداخت حق بیمه به صورت اقساط ماهانه

بیمه درمان تکمیلی گروهی مناسب چه افرادی است؟

سازمان ها و شرکت ها و حتی کارگاه ها می توانند برای کارکنان خود پوشش بیمه درمان تکمیلی ارائه کنند. طبق این بیمه نامه همه کارکنان بیمه گذار به همراه خانواده می توانند تحت پوشش قرار گیرند. البته که استثنائاتی هم وجود دارد که در ادامه لیستی از افرادی که تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی گروهی قرار می گیرند را میبینید:

  • کلیه افراد و کارکنان رسمی ، قراردادی، پیمانی بیمه گذار که قرارداد تمام وقت دارند به همراه خانواده و افراد تحت تکفل ایشان.
  • فرزندان پسر تا سن ۲۲ سالگی و در صورت اشتغال به تحصیل تا سن ۲۵ سالگی (برای دانشجویان پزشکی تا سن ۲۶ سالگی)
  • فرزندان دختر تا زمان ازدواج
  • نوزادان از بدو تولد
  • افراد بالای ۶۰ سال با پرداخت حق بیمه اضافی

شرایط اخذ بیمه درمان تکمیلی گروهی چیست؟

پیش نیاز اخذ قرارداد بیمه درمان تکمیلی به وجود عواملی وابسته است. هر بیمه گذاری که درخواست بیمه درمان تکمیلی دارد باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • برای انجام فعالیت کاری جمعی جمع شده باشند
  • دارای شماره کارگاه و بیمه گر پایه مثل تامین اجتماعی باشند
  • موقعیت مکانی مشخص داشته باشند
  • مجموع تعداد بیمه شدگان (کارکنان و افراد تحت تکفل) بیش از ۵۰ نفر باشد

هر شرکتی واجد شرایط می تواند با ارائه نامه درخواست مبنی بر نوع فعالیت و تعداد نفرات درخواست بیمه درمان تکمیلی گروهی داشته باشد. این شرکت ها با توجه به قانون اعداد بزرگ نیاز به تکمیل فرم های ارزیابی سلامت ندارند.

قیمت بیمه درمان تکمیلی گروهی

از آنجایی که این بیمه نامه بسیار برای هر خانواده حیاتی و مهم بوده و به طور متوسط بیش از ۵۰ درصد از افراد تحت پوشش از این بیمه نامه حداقل یکبار در طول مدت اعتبار از آن استفاده می کنند، نسبت دریافت مجموع حق بیمه به پرداخت مجموع خسارت پایین تر خواهد بود. اما حق بیمه به نسبت نوع پوشش های انتخابی و سقف تعهدات مطمئنا متغیر است. از سوی دیگر تعداد افراد سازمان می تواند بر میزان تخفیفات شرکت بیمه موثر باشد. بدین ترتیب برای اطلاع از شرایط بیمه درمان تکمیلی گروهی و قیمت آن با مرکز تماس بیمی‌لایک تماس بگیرید.

بیمه درمان تکمیلی گروهی را از کدام بیمه بخریم ؟

همانطور که گفتیم بیمه درمان تکمیلی گروهی یکی از بیمه های سازمانی ضروری است که اکثر شرکت ها و سازمان ها برای رفاه حال کارکنان خود استفاده می کنند. با این حساب این سوال پیش می آید که بیمه درمان تکمیلی را از کدام شرکت بیمه خریداری کنیم. برای پاسخ به این سوال لازم است که فاکتور های لازم برای خرید بیمه درمان را در نظر بگیرید. از میان میزان حق بیمه ماهانه، خدمات معرفی نامه آنلاین، تعداد مراکز طرف قرارداد، سقف پوشش درمانی ، مدت زمان پرداخت خسارت درمان و… کدام در اولویت بیشتری برای شما دارند. بررسی این موارد نیاز به جستجو و بررسی یک به یک شرکت های بیمه است البته مشاوران مجرب بیمی لایک می توانند به شما در انتخاب بهترین شرکت بیمه برای خرید بیمه درمان گروهی کمک کنند. برای دریافت مشاوره خرید بیمه درمان تکمیلی گروهی از طریق لینک زیر اقدام کنید.

شرایط بیمه درمان تکمیلی گروهی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.