بررسی مزایا، پوشش و قیمت انواع بیمه تکمیلی

سلامتی مهم‌ترین دارایی هر فرد است که می‌بایست آن را حفظ کند. چرا که جدای از دردی که فرد متحمل می‌شود،هزینه های آن فشار بیشتری وارد می‌کند. خوشبختانه بیمه‌های تکمیلی با پوشش هزینه‌های درمانی مناسب این روزهاست. در این مقاله قصد داریم درباره انواع بیمه درمان تکمیلی صحبت کنیم و به سوالات شما در این خصوص پاسخ دهیم.

بیمه تکمیلی چیست؟

بیمه درمان تکمیلی همانطور ک از نام آن پیداست، برای جبران هزینه های مازاد درمان است. هر کس تحت پوشش بیمه‌های پایه مثل بیمه تامین اجتماعی یا بیمه سلامت باشد، می‌تواند از خدمات درمانی این شرکت‌ها استفاده کند در چنین شرایطی به دلیل اینکه بسیاری از این بیمه‌ها هزینه‌های درمانی را به طور کامل پوشش نمی‌دهند بیمه درمانی الباقی آنها را جبران می‌کند. پس بیمه درمان تکمیلی به معنای جبران هزینه‌های مازاد درمان است که بیمه‌های پایه بخشی از آنها را پوشش می‌دهند.

این پوشش بیمه‌ای توسط شرکت‌های بیمه همچون بیمه ایران، بیمه آسیا و… ارائه می‌شود. البته که این بیمه‌نامه مزیت‌های دیگه هم دارد. برای مثال پوشش‌هایی مثل هزینه‌های لیزر درمانی و خدمات در مطب که تحت پوشش بیمه گر پایه نیستن را جبران می‌کند.

انواع بیمه تکمیلی کدامند؟

بیمه‌های تکمیلی از نظر تعداد افراد و نوع خدماتی ک ارائه می‌دهند به ٣ دسته تقسیم می‌شوند. هر نوع از این بیمه‌نامه‌ها حق بیمه متفاوتی دارند و در بعضی از آنها می‌توان بر اساس نوع پوشش‌ها دسته‌بندی کرد.

بیمه تکمیلی گروهی

مدیران و کارفرمایان به منظور حمایت از پرسنل و کارکنان خود آنها را در مقابل هزینه‌هایی که برای درمان و تشخیص بیماری به افراد تحمیل می‌شود، بیمه درمان تکمیلی می‌کنند. این نوع بیمه عموماً برای سازمان‌ها و و شرکت‌ها است به منظور رفاه بیشتر پرسنل در مقابل هزینه‌های هنگفت درمان و تشخیص بیماری‌ها. خرید این بیمه‌نامه یکی از رایج ترین بیمه‌های تکمیلی است که قیمت آن بسته به تعداد پرسنل، نوع پوشش و سقف تعهدات و… متفاوت است.

برای خرید بیمه تکمیلی تعداد افراد بیمه شده می‌بایست بیش از ۵۰ نفر باشد.

 

بیمه تکمیلی انفرادی

در صورتی که تعداد افراد شرکت شما بیش از ۵۰ نفر نباشد یا به دلایل دیگر تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی نیستید، نگران نباشید. همه افراد به تنهایی می‌توانند بیمه درمان تکمیلی خریداری نمایند. بیمه درمان تکمیلی انفرادی انواع متفاوتی دارد و شرکت‌های مختلفی انواع بیمه درمان تکمیلی انفرادی را ارائه می‌دهند که حق بیمه این طرح ها متناسب با سقف تعهدات و نوع پوشش‌هایی که انتخاب می‌کنید محاسبه می‌شود.

خرید بیمه درمان تکمیلی انفرادی نیازی به داشتن بیمه‌گر پایه ندارد.

بیمه تکمیلی خانواده

هر سرپرست خانواده ای می داند که بیمه‌های پایه مثل بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت هزینه‌های درمان را به طور کامل پوشش نمی‌دهد. در چنین حالتی بیمه تکمیلی برای افراد و اعضای خانواده‌ها مناسب‌تر است. با خرید این بیمه تمامی اعضای خانواده حتی با بیمه پایه متفاوت می‌توانند تحت پوشش این بیمه نامه قرار بگیرند. اگرچه هزینه بیمه تکمیلی گروهی ارزان‌تر از سایر بیمه‌های تکمیلی است اما با انتخاب بیمه تکمیلی خانواده از بیمی لایک حق بیمه مناسب‌تری بپردازید.

شرایط خرید بیمه تکمیلی چیست؟

اگر در سالهای گذشته بیمه درمان تکمیلی داشتید، به راحتی می توانید بیمه درمان تکمیلی از نوع گروهی یا انفرادی را تمدید کنید. مزیت داشتن سابقه بیمه تکمیلی این است که دوره انتظار در بیمه جدیدتان نخواهید داشت. در نتیجه اگر سابقه این نوع بیمه را دارید بهتر است سوابق آن را با ما به اشتراک بذارید.

مراحل خرید و تمدید انواع بیمه تکمیلی چگونه است؟

برای خرید انواع بیمه تکمیلی لازم است ببینیم کدام‌یک از بیمه های بالا مورد نیاز ماست. اگر بیمه پایه ندارید، بیمه درمان انفرادی مناسب شماست. برای اینکار کافیست به صفحه خرید بیمه درمان سایت بیمی لایک مراجعه کنید. با پر کردن فرم آنلاین دیگر نیاز به مراجعه حضوری برای ثبت نام ندارید. در این بیمه نامه می‌بایست همه اطلاعات را به دقت پر کنید. برای خرید بیمه درمان تکمیلی انفرادی نیاز به انجام آزمایش پیش از صدور بیمه‌نامه ندارید.

اگر تمایل به خرید بیمه درمان تکمیلی گروهی و خانواده دارید، به صفحه بیمه سازمانی مراجعه کنید و با انتخاب گزینه خرید بیمه درمان تکمیلی می‌توانید پرسشنامه مورد نظر را تکمیل کنید. ورود اطلاعات دقیق‌تر به ما کمک می کند نرخ متناسب با شرایط شما از چند شرکت بیمه تهیه کنیم. در چنین شرایطی کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند و جزئیات را به اطلاع می‌رسانند . همچنین در انتخاب بهترین بیمه درمان تکمیلی با شرایط دلخواهتان به شما کمک می‌کنیم.

خرید بیمه درمان تکمیلی در چارچوب آئین نامه بیمه مرکزی صادر می‌شود، اما ما با اطلاع از این شرایط در انتخاب و ارائه پیشنهادات به شما کمک می کنیم.

روش دریافت هزینه درمان از بیمه تکمیلی چگونه است؟

برای دریافت خسارت هزینه های درمانی خود می‌توانید از دو روش استفاده کنید:

دریافت هزینه با ارائه معرفی نامه آنلاین

در این حالت به یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید مراکز طرف قرارداد شرکت بیمه مورد نظر خود را بیابید. پس از مراجعه به این مراکز با ارائه کارت ملی می‌توانید از آن محل معرفی نامه آنلاین دریافت کنید. به عبارت دیگر حق بیمه درمان تکمیلی از هزینه درمان شما کسر می‌گردد و شما تنها سهم خودتان را می‌پردازید. این روش بسیار کارآمد بوده و یکی از انتخاب‌های افراد امکان استفاده آنلاین از بیمه درمان تکمیلی است.

بیشتر بخوانید: بیمه مسئولیت پزشکان

دریافت هزینه بعد از درمان

در این حالت شما می‌توانید به پزشک معتمد خود مراجعه کنید و خدمات ارائه شده در مطب و کلینیک‌های تخصصی استفاده کنید. هزینه‌های انجام شده را به طور کامل بپردازید و مدارک لازم جهت دریافت خسارت به واحد صدور بیمه‌نامه یا مراکز معرفی شده ارائه دهید. این حالت مناسب افرادی است که می‌خواهند از پزشک مورد اعتماد خود خدمات دریافت کنند یا تمایلی به مراجعه به کلینیک‌های شلوغ و بیمارستان‌ها ندارند.

خرید بیمه تکمیلی از بیمی‌لایک

این روزها خرید بیمه تکمیلی خیلی آسان شده است. در حالی که اکثر بیمه ها را می‌توان به صورت آنلاین و در لحظه خریداری کرد، بیمه درمان هم از این حالت مستثنی نیست. شما می‌توانید در هر لحظه با ورود به صفحه بیمه درمان بیمی لایک بیمه درمان انفرادی با پوشش بیمه کرونا خریداری کنید. در این صفحه می‌توانید به راحتی طرح‌ها و قیمت‌ها و شرکت‌های بیمه را با یکدیگر مقایسه کنید و آنچه مناسب خود است را انتخاب نمایید.

بیمی لایک با داشتن سابقه چندین ساله ارائه مشاوره در خرید بیمه درمان تکمیلی در جوامع و سازمان های سطح کشور می تواند بهترین مشاور شما در خرید بیمه درمان تکمیلی گروهی باشد. همچنین با وجود قدرت چانه زنی بیمی‌لایک می‌توانید صاحب مناسب ترین قیمت ها بیمه درمان با پوشش های متناسب شوید.

خیر بیمه تکمیلی را به صورت خانواده و انفرادی می‌توان خریداری کرد.

هر شرکت بیمه انواع طرح‌ها متفاوت بر اساس حق بیمه سالانه، و پوشش‌ها و سقف تعهدات ارائه می‌دهد. که از صفحه بیمه درمان بیمی لایک می‌توانید با یکیدگر مقایسه کنید.

تفاوتی با یکدیگر ندارند اما سقف تعهدات می‌تواند بسته به نوع طرح خریداری شده متفاوت باشد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.