بیمه حیوانات خانگی

امروزه حیوانات خانگی عضوی از اعضای خانواده هستند. در همه لحظات کنار ما هستند و مثل سایر اعضای خانواده با آنها رفتار می‌شود. حتما می‌دانید هزینه نگهداری این حیوانات هزینه نگهداری بالاست و به تبع ان در صورتی که به بیماری مبتلا شوند و به درمان یا جراحی نیاز باشد، هزینه‌های بیشتری را به صاحب آن تحمیل خواهد کرد. بیمه حیوانات خانگی برای جبران هزینه‌های حیوان خانگی شماست. در این مقاله به بررسی این بیمه و پوشش‌های آن می‌پردازیم.

بیمه حیوانات خانگی چیست؟

بیمه حیوانات خانگی

بیمه حیوانات خانگی برای جبران هزینه‌های پزشکی حیوانات خانگی همچون جراحی و بستری می‌باشد. این بیمه نامه مختص حیوانات خانگی کوچ بوده یعنی شامل انواع سگ، گربه و پرندگان زینتی همچون مینا، طوطی و… می‌باشند.

مدت این بیمه نامه یکساله بوده شرکت بیمه بر طبق بیمه نامه به مدت یکسال شمسی قبول تعهد می‌کند.

پوشش‌های بیمه حیوانات خانگی

همانطور که گفتیم خرید این بیمه نامه برای جبران هزینه‌های درمانی حیوانات خانگی است که تحت پوشش این بیمه قرار دارند: پوشش‌های این بیمه نامه به ترتیب در دسته‌های زیر قرار می‌گیرند:

جبران هزینه‌های مربوط به بستری و جراحی

این پوشش هزینه‌های آمبولانس، تشخیص پزشک، آزمایش، رادیوگرافی،دارو و بیهوشی را پوشش می‌دهد.

جبران هزینه‌های مربوط به درمان بیماری‌ها

در این پوشش هزینه‌های مربوط به درمان بیماری‌هایی همچون هپاتیت، آکنه، مسمویت‌ها، بیماری‌های قلبی، درمان سینوزیت، سرماخوردگی، اسهال و… را جبران می‌گردند.

جبران هزینه‌های مربوط به حوادث

در صو.رتی که حیوان خانگی شما در اثر حوادثی چون شکستگی، سوختگی،پارگی تاندون، حساسیت‌های پوستی، جراحی، زخم دهان و آسیب به بافت نرم دچار آسیب شده و تحت درمان قرار بگیرند، شرکت بیمه هزینه مربوط به آن را جبران می‌کند.

جبران هزینه‌های مربوط به سرطان

هزینه‌های درمانی سرطان‌ها مثل هزینه‌های تشخیص اولیه، بیهوشی، شیمی‌درمانی، رادیوتراپی، سونوگرافی و ام آر آی از هزینه‌هایی است که این بیمه نامه پوشش می‌دهد.

نکته :شرکت بیمه برای ۵۰ درصد هزینه‌های درمان سرطان را جبران می‌کند.

جبران هزینه‌های مربوط به عقیم سازی حیوانات خانگی، ویزیت‌های دوره ای و دارو با پرداخت حق بیمه بیشتر می‌توان تحت پوشش این بیمه نامه قرار داد.

چه پوشش‌هایی را بیمه حیوانات خانگی جبران نمی‌کند؟ (استثنائات)

پوشش بیمه حیوانات خانگی

در این بیمه نامه هزینه‌های زیر تحت پوشش بیمه‌حیوانات‌خانگی قرار نمی‌گیرند:

  • هزینه‌های مربوط به سابقه بیماری و جراحی‌های قبل از پوشش بیمه ای حیوان
  • هزینه‌های مربوط به نقص عضو حیوان یا نقص‌های مادرزادی
  • هزینه‌های ناشی از عدم واکسیناسیون یا برنامه درمانی حیوان
  • بیماری‌های ناشی از تشعشعات رادیو اکتیو
  • جبران هزینه‌های حوادثی مثل جنگ، آشوب، شورش و…
  • دزدیده شدن حیوان
  • صدمات عمدی که به حیوان وارد می‌شود.
  • بیماری‌های ناشی از تغذیه اشتباه
  • آسیب ناشی از بیماری‌های مشترک بیمن انسان و حیوان
بیشتر بخوانید: بیمه پول چیست؟

مدارک لازم برای بیمه حیوانات خانگی

برای صدور بیمه نامه حیوان خانگی شما نیاز به ارائه دو مدرک اصلی است:

  • شناسنامه
  • میکروچیپ

میکروچیپ قطعه ای الکترونیکی است که دارای یک کد اختصاصی برای شناسایی حیوان شماست. این قطعه در بدن حیوان قرار می‌گیرد اما هیچ خطری برای حیوان شما ندارد.

در صورتی که مالکیت حیوان تغییر پیدا کند لازم است ظرف ۱۵ روز به شرکت بیمه نام و نامخانوادگی مالک جدید اعلام شود.

نکته : پوشش درمانی حیوانات خانگی در محدوده جغرافیایی ایران می‌باشد.

قیمت بیمه حیوانات خانگی

به طور کلی برای خرید هر بیمه نامه ای سقف تعهدات بسیار حائز اهمیت است. این مورد در خصوص تعرفه خرید‌بیمه‌حیوانات‌خانگی نیز صدق می‌کند. هر یک از شرکت‌های بیمه که این بیمه نامه را ارائه می‌دهند تا سقف ۵ میلیون تومان برای جبران هزینه‌های پزشکی متعهد می‌گردند. در این حالت اگر تمایل به دریافت پوشش‌های بیشتر داشته باشید می‌توانید با پرداخت حق بیمه بیشتر تحت پوشش قرار دهید. یکی دیگر از عوامل موثر بر این بیمه نامه سن حیوان است. بدیهی است که با افزایش سن حیوان میزان ریسک ابتلا به بیماری‌های افزایش یافته و حق بیمه نیز به همان نسبت افزایش می‌یابد.

 

بیشتر بخوانید: صفر تا صد بیمه مسافرتی

 

نکته: در حال حاضر این بیمه‌نامه‌حیوانات‌خانگی را می‌توانید از شرکت‌های بیمه دانا، بیمه پاسارگاد، بیمه سامان و بیمه ایران تهیه نمایید.

 

خرید بیمه حیوانات خانگی

برای خرید بیمه حیوانات خانگی می‌توانید به سامانه بیمی‌لایک مراجعه کنید و درخواست خریدتان در این سامانه ثبت کنید. کارشناسان ما با شما برای معرفی خدمات و طرح‌های این بیمه نامه با شما تماس میگیرند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.