در صورت گم شدن بیمه شخص ثالث چه باید کرد؟

تا به حال به گم شدن بیمه شخص ثالث خودروی تان فکر کرده اید؟ چه مشکلاتی برای شما ایجاد خواهد کرد؟

بیمه شخص ثالث از جمله مدارک مهمی است که می بایست هنگام رانندگی به همراه داشته باشیم. در صورت گم شدن بیمه شخص ثالث مشکلات زیادی از جمله توقیف خودرو توسط پلیس برای راننده به وجود خواهد آمد.

گم شدن بیمه شخص ثالث چه تبعاتی دارد؟!

  1. در صورتی که خودروی شما به هر دلیلی با فرمان پلیس متوقف شود، عدم ارائه بیمه شخص ثالث معتبر منجر به توقیف و انتقال خودروی شما به پارکینگ می گردد.
  2. در هنگام تصادف، (مقصر باشید یا زیاندیده) موجب توقیف خودروی شما و انتقال به پارکینگ خواهد شد. در چنین حالتی با دریافت گواهی مفقودی و یا ارائه بیمه نامه معتبر می توانید برای دریافت خسارت و رفع توقیف خودروی خود اقدام نمایید.
  3. امکان سو استفاده از بیمه نامه مفقودی وجود دارد. بصورتی که با در دست داشتن اصل بیمه نامه (بدون آنکه به بیمه گر اطلاع رسانی شده باشد) دریافت خسارت های ساختگی و جعلی براحتی امکان پذیر است و ممکن است مشکلات بسیاری برای راننده (بیمه گذار) ایجاد نماید.

گم کردن بیمه شخص ثالث

اکنون که مشکلات گم کردن بیمه نامه را دانستیم، راه حل چست؟ اگر بیمه نامه ما گم شد چه باید بکنیم؟

اولین قدم پس از مفقودی بیمه نامه این است که سریعاً به کلانتری و یا شورای حل اختلاف مراجعه نموده و مفقودی بیمه نامه خود را گزارش دهید. سپس به شعبه و یا نمایندگی و یا واحدصدور بیمه نامه مراجعه نموده و موضوع را اطلاع دهید. اگر نام شرکت بیمه طرف قرارداد را نمی دانید می توانید از طریق سایت بیمه مرکزی سنهاب  بیمه نامه صادره خودرا استعلام بگیرید. پس از پیدا کردن نام شرکت بیمه لازم است با ارائه مدارک خودرو به یکی از شعب یا نمایندگی شرکت بیمه گر مراجعه نموده و درخواست صدور گواهی مفقودی نمایید. همانطور که می دانید برای بیمه شخص ثالث المثنی صادر نمی گردد.

لازم است بدانید که این اقدامات هیچ گونه هزینه ای برای بیمه گذار نخواهد داشت و در کوتاهترین زمان اتفاق می­افتد. همچنین حضور مالک جهت دریافت گواهی مفقودی الزامی می باشد.

اما راه حل دیگری هم هست. درصورتی که از سایت بیمی لایک بیمه نامه خود را تهیه نمایند. همواره یک رونوشت از بیمه نامه خریداری شده در پروفایل شما نگهداری خواهد شد و هر زمان که لازم باشدمی ­توانید از آن پرینت تهیه نمائید.

در حال حاضر امکان خرید آنلاین بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه و بیمه آتش سوزی از طریق بیمی لایک فراهم شده است. شما می توانید به سامانه بیمی لایک مراجعه نموده و از مزایای خرید بیمه مانند ضمانت اصالت بیمه نامه ، ضمانت پایین ترین قیمت ، پرداخت آسان، ارسال رایگان و تسریع در خرید بیمه نامه و خدمات پس از فروش از جمله دریافت خسارت و گواهی مفقودی بهرمند شوید. شایان ذکر است بیمی لایک، با تیم پشتیبانی و متخصص، پاسخگوی سوالات بیمه گذاران محترم خواهد بود.

گم کردن بیمه شخص ثالث

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.