بیمه درمان بیمه سامان

همه چیز درباره بیمه درمان تکمیلی انفرادی و خانواده بیمه سامان

هزینه های درمانی با افزایش تورم و بر اساس عوامل اقتصادی روز به روز افزایش پیدا می کند. این هزینه‌ها عمدتا بخش بزرگی از درآمد را به خود اختصاص می دهند. با بروز علایم بیماری هیچ یک از ما نمی دانیم تا چقدر در بستر بیماری خواهیم ماند و هزینه های گزاف آن را چگونه تامین خواهیم کرد. لازم است قبل از پرداختن به موضوع بیمه درمان تکمیلی  به تعریف بیمه گر پایه بپردازیم. شرکت های مختلفی هستند که پوشش های پایه مانند خدمات درمانی و مستمری را ارائه می دهند، در ایران این شرکت ها عبارت اند از : بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت ایرانیان، خدمات درمانی ، نیرو های مسلح و بانک ها. برای پوشش کامل هزینه های درمان لازم است که علاوه بر بیمه پایه از خدمات بیمه درمان تکمیلی استفاده کنیم.

بیمه درمان تکمیلی چیست ؟

بیمه درمان تکمیلی به عنوان یک بیمه مکمل از سوی شرکت های بیمه ارائه می شود که می تواند تمام یا قسمتی از هزینه های درمانی را پوشش دهند. در این بیمه نامه بر خلاف بیمه گر پایه، انواع هزینه های درمانی از جراحی و بستری بیمارستانی تا درمان پاراکلینیکی، دندانپزشکی یا لیزر درمانی را تحت پوشش قرار می دهند. گستره وسیعی از انواع خدمات درمانی با سقف تعهدات بالا مزیتی است که با خرید بیمه درمان تکمیلی خواهید داشت. خرید آسان بیمه درمان انفرادی سامان

بیمه درمان انفرادی بیمه سامان

بیمه درمان تکمیلی انفرادی نوعی از بیمه درمان می باشد، که برای جبران بخشی از هزینه های درمانی به همه افراد با هر شرایط و در هر تعدادی ارائه می شوند. در این بیمه تعداد نفرات اهمیتی ندارد و حتی یک نفر هم می تواند خود را بیمه درمان تکمیلی کند. همچنین در این بیمه نامه نیازی نیست که بیمه شده حتما بیمه پایه داشته باشد.

بیمه درمان خانواده بیمه سامان

از نام آن پیداست که این بیمه نامه مختص خانواده است. در این بیمه نامه همه اعضای یک خانواده صرف نظر از اینکه تحت پوشش بیمه گر پایه باشند یا نه، تحت پوشش قرار می گیرند. این بیمه نامه بخشی از هزینه های درمان خانواده ها را اعم از جراحی های تخصصی، هزینه های بستری، هزینه های پاراکلینیک، ویزیت و دارو، دندان پزشکی و … را جبران می کند. این بیمه نامه پوشش های متنوعی در قالب طرح به بیمه گذاران ارائه می کند.تفاوت اصلی این بیمه نامه با بیمه درمان انفرادی این است که در بیمه درمان خانواده یک بیمه نامه برای همه اعضای خانواده تشکیل می شود. این بیمه نامه برای سرپرست خانواده و افراد تحت تکفل آن صادر می گردد.

پوشش های بیمه درمان بیمه سامان

بیمه درمان انفرادی یکی از مزایای بیمه درمان تکمیلی انفرادی در نوع پوشش هاست. در این بیمه نامه همه انواع پوشش ها به بیمه گذاران ارائه می شوند. این پوشش ها، در چند طرح متنوع ارائه می گردد. این طرح ها برای سهولت در انتخاب بیمه گذاران و انتخاب تعهدات و پوشش هاست. دسته بندی این پوشش ها به شکل زیر می باشد:

  • هزینه‌های بستری: جراحی، شیمی درمانی، رادیوتراپی، آنژیوگرافی قلب، گامانیف، انواع سنگ شکن در بیمارستان و مراکز جراحی محدود وDay care
  • اعمال جراحی تخصصی : سرطان، مغز و اعصاب مرکزی و نخاع شامل گامانایف، قلب، پیوندریه، کبد، کلیه و مغز استخوان با احتساب بند۱ (به استثناء دیسک ستون فقرات)
  • هزینه‌های پاراکلینیکی گروه ۱ شامل: سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسکن، انواع آندوسکوپی، ام.آر.آی، اکوکاردیوگرافی، استرس اکو و دانسیتومتری
  • هزینه‌های پاراکلینیکی گروه ۲ شامل: هزینه‌های مربوط به تست ورزش، تست آلرژی، تست تنفسی، نوارعضله، نوارعصب، نوارمغز، نوارمثانه، شنوائی سنجی، بینائی سنجی، هولتر مانیتورینگ قلب و آنژیوگرافی چشم
  • هزینه‌های جراحی های مجاز سرپایی مانند: شکسته بندی، گچ گیری، ختنه، بخیه کرایوتراپی، اکسیزیون، لیپوم، بیوپسی، تخلیه کیست و لیزردرمانی
  • جبران هزینه های خدمات آزمایشگاهی شامل: آزمایش‌های تشخیص پزشکی، پاتولوژی یا آسیب شناسی و ژنتیک پزشکی، انواع رادیوگرافی، نوارقلب و فیزیوتراپی
  • جبران هزینه های آمبولانس شهری و بین شهری
  • هزینه های زایمان اعم از طبیعی و سزارین
  • جبران هزینه های ویزیت و دارو (داروهای مجاز کشور)
  • جبران هزینه های دندان پزشکی ( به جز ایمپلنت، لمینت، ارتودنسی، دندان مصنوعی و جراحی لثه )
  • جبران هزینه های درمان نازایی و ناباروری
  • جبران هزینه های جراحی مربوط به رفع عیوب انکساری دو چشم
  • هزینه خرید سمعک

مزایای بیمه درمان انفرادی بیمه سامان

مزایای بیمه درمان بیمه سامان بیمه درمان انفرادی در مقایسه با بیمه های گروهی و سازمانی مزایای زیر را دارد:

  • در بیمه درمان انفرادی هر شخص با توجه به شرایط خود بیمه نامه مورد نظر را از میان طرح های بیمه ای با تعهدات مشخص و حق بیمه معلوم را انتخاب می کند.
  • بیمه درمان انفرادی نیازی به داشتن بیمه گر پایه برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه درمان تکمیلی ندارد. همه افرادی که تحت پوشش بیمه گر پایه باشند یا نباشند می توانند این بیمه نامه را خریداری نمایند.
  • مزیتی که بیمه درمان تکمیلی بیمه سامان نسبت به سایر بیمه نامه های مشابه دارد، هیچ گونه نیازی به چکاپ یا انجام آزمایش های پزشکی ندارد. در این حالت بیمه گذار با پر کردن فرم سلامت می تواند تحت پوشش بیمه ای قرار بگیرد.
  • در بیمه درمان تکمیلی انفرادی همه افراد می توانند به صورت انفرادی یا خانواده (گروهی) خود را بیمه کنند.

طرح های بیمه درمان انفرادی بیمه سامان

شرکت بیمه سامان برای بیمه های انفرادی خود ۶ طرح متفاوت به بیمه گذاران ارائه می دهد. در این حالت بیمه گذاران بر اساس تعهدات و پوشش های هر کدام می توانند بیمه خود را خریداری نمایند. در میان این طرح ها، طرح نسیم ارزانترین و حداقل پوشش ها را دارد و کامل ترین پوشش ها متعلق به طرح عقیق می باشد. انواع طرح ها و تعهدات بیمه نامه را می توانید در جدول زیر مشاهده و با یکدیگر مقایسه نمایید.

تعهدات بیمه درمان انفرادی بیمه سامان

تعهدات بیمه درمان انفرادی بیمه سامان هر یک از طرح های های فوق برای گروه های سنی ۰-۱۵ ، ۱۶-۵۰ ، ۵۱-۶۰ و ۶۱-۷۰ حق بیمه های متفاوتی دارند که بر اساس نوع طرح انتخابی می توانید بیمه نامه دلخواه را انتخاب نمایید. استعلام قیمت بیمه درمان انفرادی

دوره انتظار بیمه درمان تکمیلی انفرادی

منظور از دوره انتظار در واقع مدت زمانی است که بیمه گر تعهدی به پرداخت ندارد. دوره انتظار در هر بیمه نامه و بر اساس تعهدات آن متفاوت است. برای مثال از زمان عقد قرارداد بیمه تا ۹ ماه بعد پوشش زایمان به بیمه گذار تعلق نمی گیرد. دوره انتظار  برای هزینه های جراحی اصلی ۳ ماه است.

دوره انتظار تنها برای اولین سال بیمه نامه خواهد بود و با تمدید به موقع قرارداد در سال های بعد دوره انتظار اعمال نخواهد شد.

نحوه دریافت خسارت بیمه درمان انفرادی بیمه سامان

بیمه درمان خانواده دریافت خسارت بیمه درمان تکمیلی به دو روش صورت می گیرد. بیماران می توانند هر یک از روش های زیر بسته به شرایط و نحوه درمان خود انتخاب نمایند.

۱.      دریافت معرفی نامه درمان بیمه سامان

دریافت معرفی نامه درمان بیمه سامان برای استفاده در مراکز درمانی است که با بیمه سامان قرارداد داشته باشند. در صورتی که مراکز درمانی با بیمه سامان طرف قرارداد باشد پرداخت هزینه از طریق یکی از موارد ذیل انجام می شود:

  • مراکز درمانی که امکان صدور معرفی نامه به صورت آنلاین دارند؛ در این مراکز معرفی نامه بصورت آنلاین و در لحظه انجام می شود و هزینه درمانی بیمه شده از مبلغ کل خسارت کسر می شود.
  • مراکز درمانی که امکان صدور معرفی نامه بصورت آنلاین ندارند؛ در این حالت بیمه شده با مراجعه به شعب بیمه سامان و ارائه دستور پزشک می توانند معرفی نامه خود را به صورت آنلاین دریافت و برای انجام فرآیند درمان به مرکز مورد نظر مراجعه نمایند.

۲.      دریافت هزینه از مراکز پرداخت خسارت بیمه سامان

در صورتی که انجام مراحل درمان در مرکز درمانی که تحت پوشش بیمه گر مورد نظر نباشد پرداخت هزینه  به دو صورت انجام می شود:

  • در صورتی که تحت پوشش بیمه گر پایه (مانند تامین اجتماعی) باشید لازم است که ابتدا آن بخش از هزینه درمانی که تحت پوشش بیمه گر پایه است پرداخت شود. سپس برای الباقی مبلغ خسارت تحت پوشش به شعب شرکت بیمه سامان مراجعه نمایید.
  • در صورتی که تحت پوشش هیچ بیمه گر پایه ای نباشید، نیازی نیست مرحله اول را انجام دهید. باارائه مدارک و مستندات انجام هزینه درمانی می توانید خسارت آن را از شعب بیمه سامان دریافت نمایید.

خرید بیمه درمان انفرادی بیمه سامان

خرید بیمه درمان انفرادی سامان خرید بیمه درمان تکمیلی انفرادی بیمه سامان بسیار ساده است و تنها باید چند گام ساده بردارید: اول : وارد سامانه بیمی لایک به آدرس www.bimilike.com شوید. دوم : بیمه درمان را از منو سایت انتخاب نمایید. سوم : تعداد نفرات در هر گروه سنی را انتخاب نمایید. چهارم : طرح مورد نظر را انتخاب نمایید. پنجم : نوع بیمه گر پایه را انتخاب کنید . (اگر بیمه گر پایه ندارید، گزینه “بیمه گر پایه ندارم” را انتخاب نمایید.) ششم : از میان طرح ها نمایش داده شده، یک طرح را انتخاب کنید و دکمه خرید نقدی را بزنید. هفتم : سپس اطلاعات و مشخصات بیمه شدگان را بر اساس فیلد های مورد نظر انتخاب نمایید. هشتم : در صفحه پیش نمایش اطلاعات، در صورت صحت آن، گزینه تایید را بزنید. نهم : با کارت بانکی عضو شبکه شتاب، حق بیمه را آنلاین از درگاه بانکی بیمی لایک خریداری نمایید. دهم: پس از پرداخت حق بیمه، بیمه نامه طبق فرآیند صادر شده و برایتان ارسال می گردد. اگر در هر یک از مراحل فوق دچار مشکل شدید یا نیاز به مشاوره داشتید با شماره ۴۱۵۲۹۰۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا مشاوران ما به طور رایگان شما را در خرید بیمه نامه راهنمایی کنند. خرید آنلاین بیمه بدنه، بیمه شخص ثالث، بیمه آتش‌سوزی، بیمه کرونا از دیگر امکانات بیمی لایک است که در هنگام خرید می توانید به راحتی بیمه نامه را با یکدیگر مقایسه و با دیدن نرخ و شرایط شرکت های مختلف بیمه، بهترین انتخاب را انجام دهید.   همچنین بخوانید : چرا خرید بیمه کرونا ضروری است ؟ بیمه درمان انفرادی بخر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.