حذف نسخه کاغذی بیمه شخص ثالث

همانطور که می دانید بیمه شخص ثالث بیمه ای اجباری است که همه وسایل نقلیه موتوری می بایست داشته باشند. بدلیل اجباری بودن این بیمه نامه قوانین و مقررات آن مرتب در حال تغییر است. پیش از این تبعات نداشتن بیمه شخص ثالث با هم بررسی کردیم . یکی از تبعات نداشتن بیمه نامه شخص ثالث منع رفت و آمد است. در اواخر اردیبهشت ماه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران طی بخشنامه  ۹۹/۱۰۰/۱۵۵۶۳ اعلام کرد که از ابتدای خرداد ۱۳۹۸  تمامی نسخ کاغذی بیمه نامه حذف می گردد و در ازای آن نسخه الکترونیک تحویل می گردد . بخشنامه حذف نسخه کاغذی که با هدف صرفه جویی در مصرف کاغذ و کمک به محیط زیست و کاهش مراجعات غیر ضروری تصویب شده است، سوالات بسیاری در نحوه اجرای آن به وجود آورده است.

نحوه حذف نسخه کاغذی بیمه شخص ثالث

حذف نسخه کاغذی بیمه شخص ثالث تاثیری بر اعتبار بیمه شخص ثالث ندارد. یعنی بیمه شخص ثالث با نسخه فیزیکی برابر با بیمه شخص ثالث با نسخه الکترونیک می باشد. در واقع ابلاغ این بخشنامه هیچ گونه تاثیری در اعتبار بیمه نامه شخص ثالث نخواهد داشت. به محض صدور بیمه شخص ثالث از سوی شرکت بیمه گر پیامکی حاوی اطلاعاتی همچون کد یکتای بیمه مرکزی،  لینک نسخه قابل چاپ بیمه‌نامه و آدرس الکترونیکی سامانه استعلام اصالت بیمه‌نامه در سایت بیمه مرکزی برای بیمه گذار ارسال می گردد. در این حالت بیمه گذار می تواند نسخه چاپی بیمه نامه خود را هر زمان بخواهد رویت کند و در صورت نیاز آن را چاپ کند و از طریق کد یکتای بیمه مرکزی اصالت بیمه نامه خود را استعلام بگیرند. با هماهنگی بیمه مرکزی و راهنمایی و رانندگی دیگر مشکلی برای تردد بدون همراه داشتن نسخه فیزیکی بیمه نامه نخواهید داشت.

نحوه استعلام اصالت بیمه نامه

دریافت استعلام اصالت بیمه نامه بسیار ساده است. کافیست وارد سایت بیمه مرکزی شوید و گزینه استعلام بیمه نامه (سنهاب) را بزنید در این حالت در کادر سمت چپ کد یکتای بیمه مرکزی و کد ملی بیمه گذار را وارد نمایید. پس از آن دکمه استعلام را بزنید . تا نتیجه مشخصات بیمه نامه و خودرو را به شما نمایش دهد.

نحوه خرید اینترنتی بیمه نامه

با توجه به حذف نسخه کاغذی بیمه شخص ثالث دیگر نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر نمایندگی بیمه ندارید. شما می توانید به آسانی و از طریق آنلاین نسبت به خرید بیمه نامه اقدام نمائید. وبسایت فروش آنلاین بیمه بیمی لایک (bimilike.com) این امکان را فراهم نموده است که شما پس از خرید بیمه نامه به راحتی از طریق پروفایل شخصی خود به بیمه نامه صادر شده دسترسی داشته و در هر زمان که مایل باشید آن را پرینت بگیرید. همچنین در هنگام صدور بیمه نامه پیامک حاوی کد یکتا و لینک صدور بیمه نامه برای شما ارسال خواهد شد. خرید آنلاین بیمه شخص ثالث

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.