چرا خرید بیمه کرونا ضروری است؟

همه چیز درباره بیمه کرونا از معرفی تا خرید

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ بیش از ۶ ماه است که حواس کل دنیا را به خود پرت کرده است. این بیمه نامه که به سرعت شیوع پیدا کرد توانست افراد بسیاری را در مدت کوتاهی قربانی کند. چه بسیار افرادی که به این بیماری مبتلا شدند ولی در مقابل این ویروس مهلک تاب نیاوردند. دانشمندان و پژوهشگران در تلاش اند که واکسن این ویروس ناشناخته را کشف کنند اما این بیماری همچنان در حال شیوع در میان ملت های سراسر جهان است. هیچ یک از ما نمی دانیم که چقدر ما  و عزیزانمان درمقابل این ویروس مقاوم و ایمن هستیم. علاوه بر این هزینه های هنگفت بیمارستان ها در ازای هر شب بستری در بخش های ایزوله شاید از عهده بسیاری از ما خارج باشد. خوشبختانه نوآوری شرکت بیمه سامان در ارائه بیمه حوادث انفرادی کرونا سهم بزرگی از هزینه بستری و غرامت فوت و بازماندن از کار در طول مدت بستری را جبران نماید. اما “بیمه کرونا چیست و چرا خرید بیمه کرونا ضروری است؟” دو پرسشی است که در ادامه می خواهیم به آنها پاسخ دهیم .

بیمه کرونا چیست؟

همانطور که گفتیم بیماری کرونا نه تنها مردم ایران که همه مردم جهان را درگیر نموده است. این بیماری که قربانیان خود را بر اساس میزان مقاومت سیستم ایمنی بدن انتخاب می کند از نوزاد تا سالمندان، را هدف قرار می دهد. شرکت بیمه سامان بیمه کرونا را برای آسودگی خیال و رفاه حال مردم ارائه می دهد. در این بیمه نامه با توجه به شرایط سنی بیمه گذار و بر اساس درخواست آنها پوشش هایی با تنوع تعهدات در قالب ۴ طرح ویژه به بیمه گذاران ارائه می کند. اما نوآوری بیمه سامان تنها در ارائه بیمه کرونا به مردم ایران نیست. تمامی بیمه گذارانی که دارای بیمه عمر هستند و دارای پوشش امراض خاص هستند، نیازی به خرید بیمه کرونا ندارند؛ در این بیمه نامه، بیماری کووید ۱۹ از جمله امراض خاص مورد تعهد بیمه سامان می باشند. از طرفی چنانچه بیمه درمان تکمیلی بیمه سامان را داشته باشید، اکنون هزینه های درمان بیماری کووید ۱۹ توسط شرکت بیمه سامان قابل جبران خواهد بود. بنابراین شرکت بیمه سامان با اضافه نمودن پوشش بیماری کرونا در کنار سایر بیماری ها بیمه نامه عمر و درمان تکمیلی شما را کامل نموده است. از سوی دیگر افرادی که تحت پوشش هیچ یک از بیمه نامه عمر و درمان تکمیلی بیمه سامان نیستند، با خرید بیمه کرونا بیمه سامان می توانند خود و خانوادشان را درمقابل این ویروس کشنده بیمه کنند. همچنین بخوانید : پوشش بیمه عمر ویروس کرونا

پوشش های بیمه کرونا

بیمه کرونا بیمه سامان بیمه کاملی است که تمامی هزینه های بستری در بیمارستان به همراه غرامت بازماندن از کار به ازای هر روز بستری و در کنار این دو پوشش، در صورت فوت بیمه شده، پرداخت غرامت فوت به بازماندگان از جمله پوشش های بیمه کرونا می باشد. این بیمه نامه که در قالب ۴ طرح با تعهدات متفاوت است، به بیمه گذاران ارائه می شود. در ادامه نگاهی به  جزئیات طرح ها می اندازیم : طرح های بیمه کرونا بیمه سامان مبالغ فوق به تومان است . همچنین تمامی طرح های چهارگانه بیمه کرونا بیمه سامان در مدت ۹۰ روزه، ۱۸۰ روزه و یکساله به بیمه گذاران ارائه می‌شود. پرداخت خسارت بیمه کرونا بیمه سامان با در نظر گرفتن الزاماتی صورت می‌گیرد. این الزامات عبارت اند از :

  • ثبت‌شدن نتیجه آزمایش تشخیص مولکولی بر روی یکی از نمونه‌های تنفسی اصلی در یکی از آزمایشگاه‌های مرجع کشور
 نکته : تشخیص ویروس کووید ۱۹ به صورت آزمایشگاهی در دو مرحله “غربالگری” و “تاییدی” است.
  • وجود CRP غیرطبیعی یا لنفوپنی (کمتر از ۱۱۰۰) یا شواهد مثبت بیماری در سی تی اسکن
  • بستری بیمه‌شده در بخش مراقبت‌های ویژه ایزوله تنفسی و درمان با داروهای آنتی وایرال (شرط اصلی پرداخت خسارت می‌باشد.)
  • دوره انتظار برای پوشش بیماری کروناویروس COVID19 در این بیمه‌نامه ۱۴ روز از تاریخ صدورگواهی آن می‌باشد. شایان ذکر است دوره انتظار، زمانی است که در طول آن بیمه‌گر تعهدی به جبران خسارت ندارد.
هزینه تست آزمایش کرونا در تعهدات این بیمه نامه نمی باشد.

چه زمانی باید بیمه کرونا بخریم؟

با توجه به شرایط موجود و تعداد چشم گیرقربانیان به صورت روزانه خرید بیمه کرونا ضمانتی برای جبران هزینه ها در زمان بستری و حتی پس از فوت برای بازماندگان است. همه افراد در هر سنی و در هر زمان می توانند بیمه  کرونا را به صورت حضوری و غیر حضوری خریداری کنند. لازم به ذکر است که حتما می بایست در زمان صدور بیمه کرونا و طی شدن دوره انتظار به این بیماری مبتلا نباشید. شاید همه شما با واژه دوره انتظار آشنا نباشید، در بیمه های اشخاص از جمله بیمه کرونا این واژه مفهوم بسیار مهمی دارد. در تعهدات بیمه کرونا در همگی در مدت انتظار ۱۴ روزه دارند. این مدت بدان معناست که در صورتی که بیمه شده طی ۱۴ روز از تاریخ صدور بیمه نامه به کرونا مبتلا نشود، شرکت بیمه سامان تعهدی برای جبران خسارت وارده نخواهد داشت. مفهوم دوره انتظار برای اطمینان از سالم بودن فرد بیمه شده در زمان صدور بیمه نامه است. نجات از کرونا با خرید بیمه کرونا

مراحل خرید بیمه کرونا

خرید بیمه کرونا بیمه سامان به سادگی وارد کردن یک کدملی و در ۸ مرحله انجام می شود. از انتخاب و ورود اطلاعات تا پرداخت حق بیمه کمتر از ۵ دقیقه زمان نیاز دارد تا بیمه نامه شما صادر شود.

  1. ابتدا وارد سامانه بیمی لایک شوید.
  2. در صفحه اصلی بیمه کرونا را انتخاب نمایید.
  3. تعداد افرادی که می خواهید بیمه کرونا بخرید را در رنج سنی نمایش داده شده وارد نمایید.
  4. مدت بیمه نامه را بر اساس سه ماهه، شش ماهه یا یکساله انتخاب نمایید.
  5. طرح مورد نظرتان را از میان ۴ طرح پلاتینی، طلایی، نقره ای و برنزی انتخاب کنید.
  6. سپس مشخصات بیمه گذار را به طور کامل وارد نمایید.
  7. به صفحه پرداخت حق بیمه منتقل می شوید، از طریق درگاه امن پرداخت خود را انجام دهید.
  8. در این حالت بیمه نامه شما برای صدور به واحد مربوطه ارجاع می شود و در زمان و مکانی که تعیین کردید برایتان ارسال می شود.

در صورتی که در این خصوص نیاز به مشاوره داشتید، سامانه بیمی لایک به صورت رایگان پاسخگوی سوالات شما می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.