شرایط بیمه شخص ثالث قسطی چگونه است؟

دیگر کمتر راننده ای وجود دارد که اهمیت بیمه شخص ثالث را نداند. بیمه شخص ثالث لازمه حرکت و رانندگی با یک خودرو است. بیمه ای که برای جبران آسیب هایی است که رانندگاه وارد می‌کنند. این حوادث رانندگی می‌توانند به دو دسته مالی و جانی تقسیم شوند. البته که در این بیمه نامه با پوشش حوادث راننده خسارت جانی وارد به راننده را نیز توسط این بیمه نامه جبران می شود. اما با توجه به نوسانات قیمت ها، نرخ بیمه شخص ثالث هم هر ساله در حال افزایش است. افزایش نرخ بیمه شخص موجب شده است که بعضی از شهروندان بخواهند بیمه شخص ثالث را بصه صورت قسطی خریداری نمایند.

تفاوت بیمه شخص ثالث اقساطی با نقدی در چیست ؟

بیمه شخص ثالث اقساطی مزیتی که خرید بیمه شخص ثالث قسطی دارد این است تفاوتی با بیمه شخص ثالث نقدی ندارد. تعهدات و پوشش ها در هر دو بیمه نامه یکی بوده و در جبران خسارت بر یکدیگر برتری ندارند.

در خرید بیمه شخص ثالث قسطی در بعضی از شرکت های بیمه در زمان پرداخت خسارت می بایست کلیه اقساطی باقی مانده پرداخت شود. ( در برخی از شرکت های بیمه تنها پرداخت اقساط معوق برای دریافت خسارت کفایت می‌کند.)

شرایط خرید بیمه شخص ثالث اقساطی

خرید قسطی بیمه شخص ثالث به دو صورت انجام می شود. اما همانطور ک گفتیم خرید توسط هر یک از روش ها تغییری در تعهدات شرکت بیمه و پوشش ها ایجاد نمی کند.

خرید بیمه شخص ثالث با چک

بیمه ثالث قسطی در این حالت تنها با پرداخت ۲۵ درصد از حق بیمه به صورت پیش پرداخت و ارائه چک می توانید بیمه مورد نظرتان را بخرید. همچنین برای خرید بیمه نامه نیاز به سه برگ از دسته چک دارید تا بتوانید بیمه نامه خود را خریداری نمایید. هر سه برگ می بایست مربوط به خودتان یا یکی از بستگان درجه ۱ شما باشد. و فواصل تاریخ های چک بسته به نوع شرکت بیمه انتخابی از یک ماه تا سه ماه متغیر است.

در این روش برای خرید قسطی بیمه شخص ثالث می بایست حتما دسته چک با کد صیادی داشته باشید.

خرید بیمه شخص ثالث بدون چک

اگر دسته چک ندارید نگران نباشید شما میتوانید بیمه شخص ثالث را به صورت کوتاه مدت بخرید. چطور ؟ شرکت های بیمه خدمات بیمه شخص ثالث را می توانند به صورت کوتاه مدت به صورت (۲ ماهه، ۳ ماهه، ۴ ماهه و ۶ ماهه ) دریافت کنید.

به خاطر داشته باشید خرید بیمه کوتاه مدت در مجموع گرانتر از خرید بیمه شخص ثالث یکساله خواهد بود. به صرفه است که بیمه شخص ثالث را به صورت یکساله خریداری نمایید.

خرید بیمه شخص ثالث قسطی بهتر است یا چند بیمه کوتاه مدت؟

همانطور که گفتیم برای خرید بیمه شخص ثالث نیازی نیست که حتما پول نقد داشته باشیم. در عوض از دو طریق می توانیم بیمه شخص ثالث خود را تمدید کنیم . خرید بیمه اقساطی به روش اعتباری هیچ گونه هزینۀ مازادی برای ما ندارد و تنها باید با داشتن دسته چک خرید خود را انجام دهیم . علاوه بر آن نیازی نیس که حتما ضامن معرفی کنیم . در روش دوم خرید بیمه شخص ثالث به صورت کوتاه مدت به صورتی است که خرید آن به صورت کوتاه مدت و برای چند ماه انجام می شود . معایبی که این روش دارد این است که :

  • امکان فراموشی برای تمدید به موقع آن وجود دارد (که با ثبت نام در یادآور بیمه هیچ وقت آن را از یاد نخواهید برد )
  • مبلغ پرداختی به شرکت بیمه بیش از حق بیمه یکساله خواهد بود.
  • احتمال نادیده گرفتن تخفیفات وجود دارد.

بنابراین ما به شما توصیه می کنیم در صورتی که خودتان یا عزیزانتان دسته چک دارید بیمه شخص ثالث را به صورت اعتباری خریداری نمایید.

خرید بیمه شخص ثالث اقساطی از بیمی‌لایک

گفتیم که قیمت بیمه شخص ثالث هر ساله افزایش می یابد. با توجه به الزامی بودن بیمه شخص ثالث برای تردد با هر وسیله  نقلیه موتوری، لازم است بیمه شخص ثالث خریداری نماییم. با وارد کردن اطلاعات خودرو در سامانه فروش آنلاین بیمی لایک میتوانید قیمت بیمه شخص ثالث را به راحتی محاسبه کنید. اگر بخواهید بیمه شخص ثالث اقساطی بخرید کافی است دکمه خرید اقساطی را بزنید تا به در درگاه و شرایط پرداخت خرید اقساطی بیمه شخص ثالث متصل شوید.

چرا بیمی لایک ؟

بیمی لایک با تجربه بلند مدت خود در صنعت بیمه تا کنون سعی داشته است که خدمات بیمه ای را در حق بیمه گذاران تمام کند. بیمی لایک که یک وبسایت خرید آنلاین بیمه نامه است، علاوه بر بیمه شخص ثالث طیف وسیعی از بیمه نامه ها را همچون بیمه بدنه ، بیمه  کرونا، بیمه آتش سوزی ، بیمه زندگی، بیمه مسافرتی، بیمه درمان انفرادی و .. را به شما ارائه کند. برای رید بیمه نامه به سایت بیمی لایک بروید و بیمه مورد نظرتان را انتخاب کنید و هر جا سوال داشتید از مشاوران ا بپرسید.

این دو بیمه نامه هیچ تفاوتی در میزان پوشش های مورد تعهد با یکدیگر ندارند. و تنها در نحوه پرداخت حق بیمه با یکدیگر متفاوت اند.

مدت بیمه نامه در هر دو متفاوت است البته که صدور بیمه کوتاه مدت به مدت یکسال می تواند در مقایسه با بیمه یکساله اقساطی متفاوت باشد.

خیر در پرداخت خسارت به اشخاص ثالث هیچ مانعی حتی بدهکاری بیمه گذار وجود ندارد. اما لازم است بدانید برای دریافت خسارت حوادث راننده و استفاده از بیمه شخص ثالث به عنوان وثیقه تسویه بیمه شخص ثالث الزامی است.

خیر طبق سیاست های بیمه شخص ثالث تنها افراد درجه یک می توانند به جای بیمه گذار چک بدهند همچون پدر، مادر، خواهر، برادر، همسر، فرزند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.