بهترین بیمه شخص ثالث کدام است؟

هر کس که خودرو  دارد تا حدودی با بیمه شخص ثالث آشنایی دارد. بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری است که خسارت‌های احتمالی وارد شده به اشخاص ثالث و راننده را جبران می‌کند. بیمه شخص ثالث برای حمایت از عابرین پیاده و اشخاصی است که در اثر حادثه رانندگی دچار  آسیب و زیان جانی و مالی می‌شوند. این بیمه نامه که برای همه دارندگان خودرو اجباری است توسط شرکت‌های مختلفی ارائه می‌شود که هر یک از آنها ممکن است در قیمت، نحوه نوع پرداخت خسارت و … با یکدیگر متفاوت باشند. این مقاله به بررسی عوامل موثر در انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث می‌پردازد.

چه عواملی در انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث تاثیرگذار است؟

انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث کار ساده ای نیست. فاکتور‌های زیادی برای انتخاب شرکت بیمه با قیمت و خدمات قابل قبول و رضایت بخش وجود دارد. عواملی مثل توانگری مالی شرکت بیمه ، قیمت بیمه نامه، رضایتمندی مشتریان، پرداخت خسارت به موقع، پوشش کامل، تعداد شعب و … . هر یک از این وارد می‌تواند در تصمیم گیری ما تاثیر گذار باشند. بهترین راه برای آنکه بتوانیم شرکت بیمه مناسب تر را انتخاب کنیم شناخت درست از عوامل تاثیر گذار بر کیفیت بیمه شخص ثالث است.  در ادامه عواملی که انتخاب‌های ما را  تحت تاثیر قرار می‌دهند را باهم بررسی می‌کنیم .

توانگری مالی شرکت های بیمه

یکی از مهم ترین عواملی که در خرید بیمه شخص ثالث می‌بایست در نظر بگیریم توانگری مالی شرکت بیمه است. توانگری مالی هر شرکت بیمه به معنای توان مالی آن شرکت در پرداخت خسارت‌های وارده است. میزان توانگری مالی شرکت‌های بیمه تنها توسط بیمه مرکزی ارزیابی می‌شود. سالنامه آماری مرجعی است که بیمه مرکزی هر ساله میزان توانگری مالی هر یک از شرکت‌های بیمه را اعلام می‌کند. جدول زیر میزان توانگری مالی شرکت‌های بیمه را به شما نشان می‌دهد.

توانگری مالی شرکت های بیمه

توضیح : هر چه نسبت توانگری بالاتر و سطح توانگری به یک نزدیکتر باشد شرکت بیمه از لحاظ توانگری شرکت بهتری است.

با توجه به اینکه توانگری مالی شرکت‌های بیمه به صورت سالانه تغییر می‌کند برای اطلاع از آخرین تغییرات و رتبه بندی شرکت‌های بیمه به صفحه شرکت‌های بیمه در سامانه بیمی‌لایک مراجعه کنید.

تعداد شعب و مراکز پرداخت خسارات

شرکت‌های بیمه در سراسر ایران شعبه‌هایی را برای پرداخت خسارت ایجاد کرده اند. تعدد شعب پرداخت خسارت برای آنست که بیمه گذاران در محل زندگی خود در زمان وقوع حوادث به شعب شرکت بیمه دسترسی راحت تر داشته باشند. البته که بعضی از بیمه‌گذاران شرکت‌های بیمه ای را انتخاب می‌کنند که در شهر محل زندگی شان شعبه داشته باشد.  جدول زیر تعداد شعب فعال پرداخت خسارت هر یک از شرکت‌های بیمه را نشان می‌دهد.

تعداد مراکز پرداخت خسارت


همچنین بخوانید : انتقال بیمه شخص ثالث


میزان تخفیف برای مشتریان

شرکت‌های بیمه به مشتریان در زمان صدور بیمه شخص ثالث تخفیفاتی در عناوین مختلف ارائه می‌دادند. میزان تخفیفات شرکت‌های بیمه می‌توانست عامل تعیین کننده تمدید یا عدم تمدید مشتری در سال بعد باشد. اگر چه این تخفیفات در سال‌های اخیر حذف شدند یا به حداقل میزان خود ارائه می‌شوند. در حال حاضر کلیه شرکت‌های بیمه تخفیف عدم خسارت را بر اساس قانون مصوب ارائه می‌دهند و در همه شرکت‌ها نرخ یکسانی دارد . جدول زیر نرخ تخفیفات عدم خسارت بر اساس آخرین تغییرات قانون نشان می‌دهد.

درصد تخفیف بیمه ثالث

پوشش مالی

همانطور که می‌دانید یکی از تعهدات بیمه شخص ثالث، تعهدات مالی در حوادث رانندگی است. این پوشش زیان مالی وارد به اشخاص ثالث را تا سقف ۲.۵ درصد دیه سال جبران می‌کند. البته که در سال ۱۳۹۵ با تصویب قانون جدید بیمه شخص ثالث ، میزان تعهدات مالی شرکت بیمه را می‌توان تا سقف نصف دیه افزایش داد. برای مثال در سال ۱۳۹۹ نرخ دیه در ماه حرام معادل ۴۴۰ میلیون تومان است. بنابراین تعهدات مالی را می‌توان تا سقف ۲۲۰ میلیون تومان افزایش داد. البته در سال‌های گذشته این میزان از تعهدات مالی توسط همه شرکت‌های بیمه ارائه نمی‌شد. در نتیجه شرکت‌های بیمه ای که این مزیت را داشتند مورد استقبال بیشتری قرار می گرفتند. در حال حاضر اکثر شرکت‌های بیمه سقف تعهدات مالی را به بیمه گذاران ارائه می‌دهند. که این شرکت‌ها را در سامانه بیمی‌لایک می‌توانید به راحتی ببینید و مقایسه کنید.

علاوه بر موارد قبلی بعضی از شرکت‌های بیمه با  ارائه پوشش مازاد مالی تخفیف مناسبی بر روی نرخ بیمه ارائه می‌دهند. به عبارت دیگر مبنای تفاوت قیمت شرکت‌های بیمه بر روی پوشش مازاد مالی است که به بیمه گذاران ارائه می‌شود. به نمونه زیر توجه کنید.

بهترین بیمه شخص ثالث 99

در نمونه بالا می‌بینید که شرکت های بیمه در تعهدات مالی پایه نرخ یکسانی دارند . اما با افزایش نرخ مازاد مالی حق بیمه نهایی بیمه متغیر است. بیشترین تخفیف پوشش مازاد مالی در حال حاضر مربوط به شرکت بیمه تعاون  است . شما این مقایسه را به راحتی می‌توانید در صفحه خرید آنلاین بیمه در سامانه بیمی‌لایک انجام دهید .


 

همچنین بخوانید : ارزانترین بیمه شخص ثالث


رضایت مندی بالای مشتریان

همه ما به نوعی تجربه خرید آنلاین کالایی را از سایت‌های معتبر داریم. وقتی برای خرید هر کالایی تردید داشتیم ، سعی می‌کنیم از قسمت نظرات کاربران، تجربیات خریداران دیگه را ببینیم و از کیفیت محصول مطمئن شویم. در خرید بیمه شخص ثالث نیز همین گونه است. انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث ۹۹ بدون توجه به رضایتمندی مشتریان از شرکت‌های بیمه میسر نخواهد بود. شرکت‌های بیمه با ارائه خدمات بهتر رضایتمندی مشتریان را افزایش می‌دهند.

 ما آخرین تغییرات رضایتمندی مشتریان را در صفحه شرکت‌های بیمه سامانه بیمی‌لایک برایتان قرار دادیم . در هر زمان می‌توانید میزان رضایتمندی مشتریان هر کدام از شرکت‌های بیمه مطلع شوید.

پرداخت خسارت سیار

چند سالی است که شرکت‌های بیمه خدماتی را تحت عنوان خسارت سیار به بیمه گذاران ارائه می‌دهند. خسارت سیار در واقع به انجام عملیاتی همچون تعیین خسارت و بعضا پرداخت خسارت در محل می‌گویند . در مواقعی که خودرو در جریان حادثه رانندگی آسیب شدید می‌بیند و بدون جرثقیل امکان حمل آن وجود ندارد بی شک کارشناس سیار می‌تواند مانع از تحمیل هزینه اضافی و تعویق فرآیند پرداخت خسارت شود.  این خدمات معمولا به دو صورت انجام می‌شود. در حالت اول این خدمات از سوی شرکت بیمه ارائه می‌شود در حالت دوم این خدمات توسط شرکت‌های تعیین خسارت سیار انجام می‌شود . در حال حاضر تعداد کمی‌ از شرکت‌های بیمه همچون بیمه آسیا خدمات خسارت سیار انجام می‌دهند.

سهم از بازار

این سوال برای ما به وجود می‌آید که بیشترین آمار فروش بیمه شخص ثالث متعلق به شرکتی است؟ به نسبت مجموع فروش هر بیمه نامه در شرکت بیمه به کل بیمه نامه‌های صادره همه شرکت‌های بیمه سهم از بازار می‌گویند.  شرکت‌هایی که سهم از بازار بیشتری دارند مورد توجه خیلی از بیمه گذاران قرار دارند. به خاطر داشته باشید که سهم بازار به عنوان یک آیتم مجزا نمی‌تواند به تنهایی تعیین کننده خوب بودن یا بد بودن یک شرکت بیمه باشد. در کنار سهم از بازار هر شرکت، به  آیتم‌هایی مثل میزان رضایتمندی مشتریان، خدمات خسارت سیار و … توجه کافی داشته باشید.

میزان محبوبیت شرکت‌ها (بهترین بیمه شخص ثالث از نظر مردم)

بهترین بیمه شخص ثالث از نظر مردم مطمئنا نمی‌تواند فقط یک شرکت بیمه باشد. داشتن تجربیات مشترک، صدور بیمه نامه آسان تر و دریافت خسارت سریع تر در میزان محبوبیت شرکت‌ها موثر است . جدول زیر تعدادی از محبوب ترین شرکت‌های بیمه از نظر مردم را معرفی می‌کند.

رتبه بندی بیمه شخص ثالث

قیمت مناسب بیمه ها

بهترین بیمه شخص ثالث

همانطور که گفتیم قیمت بیمه شخص ثالث پس از تصویب قانون جدید ثالث نرخ یکسانی به خود گرفت. اما با این حال برخی از شرکت‌های بیمه با اعمال تخفیف ۲.۵ درصد قانونی از بیمه گذاران حق بیمه کمتری دریافت می‌کنند. علاوه بر این اگر میخواهید تعهدات مالی خود را افزایش دهید، از تخفیف شرکت‌های بیمه بر روی این پوشش استفاده کنید. تخفیفی که شرکت‌های بیمه بر روی پوشش مازاد مالی ارائه می‌دهند متفاوت است . برای اطلاع از بیشترین تخفیف بیمه شخص ثالث با ورود به صفحه خرید آنلاین بیمه بیشترین تخفیف مازاد مالی را مشاهده و انتخاب نمایید.


 

همچنین بخوانید : استعلام بیمه شخص ثالث


معرفی بیمی‌لایک

سامانه بیمی‌لایک چند سالی است که تجربه و تخصص خود را با مشتریان به اشتراک گذاشته و  این امکان را فراهم آورده است که بیمه گذاران تنها با چند کلیک بتوانند شرکت‌های بیمه و قیمت‌های بیمه شخص ثالث را در یک قاب مقایسه و بهترین بیمه شخص ثالث را انتخاب کنند. اگر می‌خواهید بهترین بیمه شخص ثالث را با قیمت مناسب و از شرکت بیمه مورد نظرتان خریداری کنید وارد صفحه خرید آنلاین بیمه شخص ثالث سامانه بیمی‌لایک شوید.

خرید آنلاین بیمه شخص ثالث

علاوه بر امکان مقایسه و خرید بیمه شخص ثالث شما می توانید بیمه بدنه، بیمه آتش سوزی ، بیمه کرونا، بیمه درمان و … را از طریق سایت بیمی لایک به صورت آنلاین خریداری نمایید.

در حال حاضر شرکت‌های بیمه در نرخ پایه بیمه شخص ثالث با یگدیگر تفاوت قیمت ندارند. اختلاف قیمت شرکت‌های بیمه مربوط به پوشش مازاد مالی است.

اگر نسخه چاپی بیمه نامه را دارید شماره تماس خدمات خسارت سیار در پشت بیمه نامه درج گردیده است. در غیر این صورت می‌توانید از سایت شرکت‌های بیمه اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

در صورتی که در یک حادثه زیان مالی وارده به زیاندیده بیش از حداقل تعهدات مالی بیمه شخص ثالث باشد . (در سال ۱۳۹۹ حداقل تعهدات مالی برابر ۱۱ میلیون تومان است ) شرکت بیمه تنها به میزان متعهد شده خسارت را می‌پردازد. پرداخت باقیمانده خسارت برعهده مقصر است. بنابراین برای جلوگیری از زیان احتمالی بهتر است پوشش مالی خود را افزایش دهید.

به نسبت تعداد بیمه نامه صادره در یک شرکت بیمه به کل بیمه نامه‌های صادره سهم بازار می‌گویند.

برای آنکه بهترین بیمه شخص ثالث را بخرید همه شاخص های تاثیر گذار را از طریق سایت بیمی لایک بررسی کنید. بیمی لایک تمامی شرکت‌ها و اطلاعات آن‌ها را در یک قاب به شما نشان می دهد.

26 نظرات
  1. عماد می گوید

    بنده نمیدونم چگونه نام بیمه پارسیان در بین شرکتهای محبوب بیمه در نظر مردم قرار گرفته؟ بنده که سابقه ذهنی خوبی از کار با آن ندارم.

    1. Shiva.pourfeilih می گوید

      دوست عزیز رتبه بندی شرکت های بیمه بر اساس سالنامه آماری بیمه مرکزی می باشد.

  2. احمد می گوید

    باسلام بنظر می‌رسد در اعلام محبوبترین بیمه ها اسامی بیمه البرزواسیا جهت دار و جانبدارانه هست تا آنجا که برای من انفاق افتاده کارکنان البرز بسیاربدرفتار وبدنبال بهانه برای کاهش پرداخت خسارت هستن! ساعتها انتظاربرای رسیدن کارشناس سیاری که با تعداد زیادی از شرکتها قرارداددارد! رفت امدهای بیمورد برای دادن اسقاط دری که کامل جمع شده ! بیمه آسیا هم که رای هیات حل اختلاف قوه قضائیه که کارشناسان رسمی در اختیار دارد را رد میکنه یک سوم رای صادره را میپردازد جالب است می‌گوید برو هر کاری دلت میخواهد بکن ! دو تا از بدترین شرکت های بیمه هستن وبه تمام دوستان توصیه میکنم به هیچ وجه این دو شرکت را انتخاب نکنن از بیمه سامان رضایت دارم

    1. Shiva.pourfeilih می گوید

      البته که تجربه هر زیاندیده ای از پرداخت خسارت متفاوت است. اما آمار اعلامی بدون در نظر گرفتن نظر شخصی و بر اساس سالنامه آماری بیمه مرکزی در سال گذشته می باشد.

  3. حمیدرضا می گوید

    از نظر من بیمه کوثر عالیه. دو بار تصادف کردم تمام و کمال خسارت رو پرداخت کردند بدونه بهانه واهی البرز بدترین بیمه هستش

  4. رضا می گوید

    واحد خسارت بیمه ایران مشهد کاملا شبیه شرکت های سریال های مهران مدیری هستن و کارمنداشو که میبینیم از لحاظ رفتار و سواد و شعور شبیه افراد سریال شب های برره هستن ۷۰ درصد مردم دارن اتیش میگیرن از بهانه های مستخره و بیشعوریه کارمنداش که همرو متهم به صحنه سازی و .. میکنن که الافشون کنن و بفرستنشون شورای حل اختلاف و رای کارشناسان شورا رو هم قبول نکنن و.. جوری که قید خسارتو بزنن !چجوری شده رتبه اول من نمیدونم واقعا!

  5. هادی خرم نیا می گوید

    هیچ کدومشون چیزی نیستن که نسبت به هم تمایز فاحشی داشته باسن فقط اسمشون روی یه تیکه کاغذ متفاوته اصل کاری موقع پرداخت هزینه میشن جلاد بیمه شونده! الکی ذهنتون رو درگیر نکنید. یکی رو انتخاب کنید بین معروف ها و هر سال تمدیدش کنید.

  6. عدالت می گوید

    بیمه پاسارگاد یکی از بهترین بیمه هاست
    کار را اصولی و قانون مند انجام میدهد
    و اهدافش بر روی رضایت مشتری متمرکز است

  7. یاسین کاور می گوید

    سردار تصادف

  8. امیرعلی بختیاری می گوید

    با سلام
    درسته ک نارضایتی یک شخص از پیگیری شرکتی که بیمش کرده در موقع حادثه نشانگر خوب یا بد بودن اون بیمه نیست
    اما خداییش من بی سر و سامان تر از بیمه البرز ندیدم . کلا سازمان کاریشون داغون و برخورد مسئولین نمایندگی ها خیلی جالبه
    سطح سواد سیستمی و بیمه ای صفر و سیس کاری ۱۰۰۰
    پول بدیم اعصابمونم بدیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      دوست عزیز سلام، هر کس می تواند تجربه متفاوتی از شرکت بیمه داشته باشد، همچون تجربه شما در شرکت های بیمه برای هر کسی ممکن است اتفاق بیوفتد، خوشبختانه می توانید شرکت بیمه خود را عوض کنید بدون آنکه سوابق بیمه ای شما تغییری کند.
      ما بر اساس سالنامه آماری، رتبه رضایتمندی مشتریان را در صفحه شرکت های بیمه بروز کردیم تا در خرید بعدی بیمه تجربه قبلی را نداشته باشید.

  9. ساسان می گوید

    با توجه به قوانین جدید بیمه باید دید کدوم پیشروتر و تکمیلتر کارشو انجام میده. شخصا برای من هرجا ارزونتر باشه خودرو بیمه میکنم چون هنگام حادثه بیشتر مسئله برای خسارت دیده است که بره دنبال خسارت‌ میخواد واسش کم تعین خسارت کنه یا هر چی. البته منظورم بیمه شخص ثالثه که اجباریه و تعهداتشون یک مبلغه. بیمه بدنه یا بیمه های دیگه حسابش جداست.

  10. کوروش می گوید

    بنظر میرسد تا حدود زیادی شخصیت کارشناس بیمه و دیدگاهش به شغلش در رضایتمندی مراجعین اثر گذار است چنین اشخاصی ممکن در هر شرکتی استخدام شده باشند و طرز عمل آنها منجر به شناخت ما از ان شرکت خواهد گردید

  11. رضا می گوید

    همه بیمه ها خوب هستند تفاوت کمی دارند فقط سعی کنید از خسارت سیار برای خسارت بالای ۱ تومن اصلا استفاده نکنید تا دچار شیادی شرکت های واسطه مانند س ن ا که شریک بیمه اصلی هستند نشوید ببرید همان شعبات اصلی ارزشش را دارد از کار بی افتید

  12. مهدوی می گوید

    تمام بیمه نامه هام رو چند سالیه که از بیمه ملت خریداری میکنم و کاملا راضی هستم چه در خدمات دهی و خسارت و چه در سطح سواد و ادب کارکنان ، درسته که کمتر شناخته شده اما سطح توانگری مالیش از همه بیمه ها بالاتره ، با تشکر از اطلاعاتی که دراختیارمون گذاشتین

  13. Reza می گوید

    من بیمه بدنه دانا داشتم یه ماشین بهم زد فرار کرده بود ،با اذیت و منت پول دادن تازه کم دادن مجبور شدم باز پیگیری کنم،گفتن باید بری مقصرو بگیری ،گفتم گزارش ۱۱۰ دارم ،گفتن گزارش انتظامی بی ارزشه الکی مینویسن

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      با سلام
      درصورت داشتن گزارش پلیس بهتر است در شورای حل اختلاف مطالبه خسارت نمایید.

  14. مهرداد می گوید

    بدترین بیمه و کلاهبردارترین شرکت در بین شرکت های بیمه ای شرکت بیمه کوثر است ، دوستانی که قصد خرید بیمه نامه دارند سمت این شرکت نروند من این اشتباه کردم

  15. شهروند می گوید

    توانگری ها رو آپدیت کنید و اطلاعات واقعی شرکتها رو گزارش بدین

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      چشم

  16. محمد رضا ذاکری می گوید

    بیمه دانا توی خسارت دادن ۲ سال طولش میده. بیمه دانا اصلا خسارت خوب نمیده

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      دوست عزیز سلام. پرونده های خسارات جانی عمدتا زمانبر هستند و ممکن است چند سال طول بکشد.

  17. علی می گوید

    در زمان پرداخت غرامت بدنه کارشناس های بیمه پارسیان می گردند ببینند بی کیفیت ترین لوازم را کجا می فروشند و ارزانترین قطعات را بجای قطعات فابریک برای مشتری فاکتور می کنند که بسیار بی کیفیت هستند و پایین ترین اجرت ها را هم لحاظ می کنند و زمان اعتراض با جواب اینکه یا همین پول را بگیر یا خودمون درست میکنیم آدم را تو منگنه میزارند و حتی حاضر نیستند که خودرو را به نمایندگی شرکت سازنده جهت تعمییر بسپارند و اصلا فاکتورهای نمایندگی ها را که رسمی هستند قبول نداند. بنده تصادف کردم ۱۷ میلیون خرج ماشین شد که بیمه پارسیان ۱۲ میلیون و ۷۰۰ غرامت برید که پس از کسر فرانشیز و فرسودگی (ماشین مدل آخر ۹۵) ۱۰ میلیون ۴۰۰ به من پرداخت شد که جای تاسف دار و واریز هم هفت روز کاری طول کشید.

  18. حسین می گوید

    بیمه معلم بیمه معلم نیست برخوردشون بد است

  19. Mahsa می گوید

    سلام
    طبق تجربه من که بیمه دی بدترین هستش فقط از راه ارتباطات میشه ازشون خسارت گرفت وگرنه نمیدن یا کم میدن افتضاحه

  20. محمد می گوید

    من بیمه ثالثم را از بیمه تعاون خریدم با مازاد مالی ۵۰ میلیون. والا از همه ارزونتر بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.