همه چیز درباره تخفیف بیمه شخص ثالث در قانون جدید

همه ما اهمیت داشتن بیمه شخص ثالث را می‌دانیم. داشتن بیمه شخص ثالث در بسیاری از کشور ها از جمله ایران اجباری است. قیمت این بیمه نامه بر اساس دیه محاسبه می‌شود و با افزایش نرخ دیه به صورت سالانه افزایش می‌یابد. اما می‌توان با دریافت تخفیف بیمه شخص ثالث مبلغ کمتری پرداخت کرد. اگر می‌خواهید بدانید چگونه تخفیف بیمه شخص ثالث را بگیریم و تخفیف بیمه شخص ثالث چگونه محاسبه می‌شود، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

بیمه شخص ثالث چیست؟

تخفیف بیمه شخص ثالث

پیش از آنکه نگاهی به تخفیف بیمه ثالث بندازیم می‌خواهیم به تعریف کوتاهی از بیمه شخص ثالث اشاره کنیم. بیمه شخص ثالث بیمه‌ای است که خسارت‌های مالی و جانی که در حوادث رانندگی به اشخاص ثالث وارد می‌شود را جبران می‌کند. بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری است و هر خودرویی می‌بایست این بیمه را تهیه کند . این بیمه نامه پوشش‌های مالی و جانی را پوشش می‌دهد. سقف تعهدات شرکت بیمه در پوشش جانی به میزان دیه سال در ماه‌های حرام می‌باشد. همچنین سقف تعهدات پوشش مالی به میزان ۲.۵ درصد دیه در ماه غیر حرام می‌باشد.


همچنین بخوانید : بهترین بیمه شخص ثالث


در چه صورت بیمه شخص ثالث شامل تخفیف می‌شود؟

قانون بیمه شخص ثالث میزان تخفیف بیمه شخص ثالث را به طور کامل شرح می‌دهد. براساس متن قانون ، در صورتی  که بیمه گذار در طول مدت بیمه نامه از آن استفاده نکند، در زمان تمدید، تخفیف عدم  خسارت بر بیمه شخص ثالث جدید اعمال می‌کند. این تخفیف تحت عنوان تخفیف عدم خسارت ارائه می‌شود و اختصاراٌ در بیمه نامه به صورت اختصاری ت.ع.خ درج می‌گردد.

تخفیف عدم خسارت

درصد تخفیف بیمه ثالث

همانطور که گفتیم در صورتی که بیمه گذار از بیمه شخص ثالث خود استفاده نکند شرکت بیمه در زمان تمدید تخفیف عدم خسارت را به صورت درصد محاسبه کرده و بر روی بیمه شخص ثالث جدید اعمال می‌کند. درصد تخفیف بیمه ثالث به صورت سالانه محاسبه می‌شود . در حال حاضر شرکت های بیمه به ازای هر سال عدم استفاده از بیمه شخص ثالث به میزان ۵ درصد تخفیف به سایر تخفیفات اضافه می‌کند.  

حداکثر تخفیف بیمه شخص ثالث معادل ۷۰ درصد است و تعداد سال‌های بیشتر تاثیری بر تخفیفات نهایی نخواهد داشت.

حداکثر تخفیف بر اساس سال‌های بیمه ماشین

شرکت‌های بیمه در صورت عدم دریافت خسارت بیمه گذار از شرکت بیمه، بر روی بیمه نامه جدید تخفیف اعمال می‌کنند. اما این تخفیفات سقف مشخصی دارد و نمی‌تواند از مقدار سقف تعیین شده بیشتر شود.

سقف تخفیفات بیمه شخص ثالث معادل ۷۰ درصد است.

اگر سال‌های عدم خسارت بیشتر شود با رسیدن به سقف میزان تخفیف ثابت می‌ماند. برای مثال در قانون جدید بیمه شخص ثالث پس از گذشت ۱۴ سال بدون آنکه بیمه گذار خسارتی دریافت نماید ۷۰ درصد تخفیف دریافت می‌کند. در این حالت با گذشت سال‌های بیشتر بدون دریافت خسارت، تخفیف مازادی به بیمه شخص ثالث اضافه نشده و هر سال با همان ۷۰ درصد تخفیف تمدید می‌گردد.


همچنین بخوانید : استعلام بیمه نامه شخص ثالث


در قانون جدید تغییر تخفیف بیمه شخص ثالث چگونه است؟

قانون جدید تخفیف بیمه شخص ثالث

همانطور که گفتیم قانون بیمه شخص ثالث در سال ۱۳۹۷ با رأی هیئت دولت تغییر یافت. بر اساس این رأی تخفیف عدم خسارت کاهش یافت. بدین صورت که در قانون قدیم برای دریافت کل تخفیفات عدم خسارت می‌بایست هشت سال سپری شود. در حالی که در قانون جدید برای تکمیل سوابق عدم خسارت نیاز به یک دوره ۱۴ ساله می‌باشد. در جدول زیر تخفیف عدم خسارت در قانون قدیم و جدید را مقایسه کردیم.

قانون جدید تخفیف بیمه شخص ثالث

با توجه به تغییراتی که طبق جدول بالا که از سال ۱۳۹۶ در رابطه با اعمال تخفیف عدم خسارت انجام شد،  تخفیفات بیمه نامه‌ها در زمان تمدید معادل سازی گردید. بدین صورت که هر بیمه نامه در زمان تمدید سال‌های تخفیفی که در بیمه شخص ثالث قبلی داشت  (به صورت ت.ع .خ  درج می‌گردید ) از سال تخفیف به درصد معادل سازی می‌گردید.


همچنین بخوانید : ارزانترین بیمه شخص ثالث


کاهش تخفیف بیمه عدم خسارت در قانون جدید چگونه خواهد بود؟

تخفیف بیمه شخص ثالث ایران

تغییر قانون بیمه شخص ثالث مزیت‌هایی هم داشت. یکی از مزایای قانون جدید تخفیف بیمه ثالث از بین نرفتن کل تخفیفات عدم خسارت است. در قانون قبلی در صورتی که بیمه گذار از بیمه شخص ثالث خود یک مرتبه استفاده کند کل تخفیف عدم خسارت آن از بین می‌رفت. این در حالی است که در قانون جدید تخفیفات به طور کامل از بین نمی‌رود و بر اساس نوع خسارت و تعداد دفعات دریافت خسارت از بیمه شخص ثالث جدید کسر می‌گردد. برای مثال در صورتی که در یک حادثه رانندگی یک بار خسارت مالی دریافت کنید تنها ۲۰ درصد از تخفیف شما کسر می‌شود. به عبارت دیگر اگر ۵۰ درصد تخفیف داشته باشید با کسر ۲۰ درصد تخفیف استفاده از بیمه بابت خسارت مالی بار اول، بیمه نامه شما با ۳۰ درصد تخفیف تمدید می‌گردد.  جدول زیر میزان کاهش تخفیف بیمه شخص ثالث را در زمان دریافت خسارت نشان می‌دهد.

قانون جدید تخفیف بیمه شخص ثالث

البته اگر تخفیفات عدم خسارت شما پاسخ گوی میزان خسارت وارده نباشد، الباقی خسارت پس از کسر از تخفیفات به بیمه نامه شما اضافه می‌گردد. برای مثال اگر در یک بیمه شخص ثالث درصد تخفیف بیمه ثالث برابر با ۱۵ درصد باشد و بیمه گذار خسارت مالی از شرکت بیمه دریافت کند؛ در زمان تمدید، ۱۵ درصد تخفیف عدم خسارت از بین می‌رود و درصد تخفیف عدم خسارت در بیمه نامه صفر می‌شود. همچنین ۵ درصد باقیمانده به حق بیمه نهایی اضافی می‌شود.

نکته مهم : اگر در یک حادثه، خسارت مالی و خسارت جانی هر دو دریافت شود، جریمه کسر از تخفیفات معادل ۵۰ درصد نیست بلکه معادل خسارت جانی یعنی ۳۰ درصد  می‌باشد.

آیا تخفیف عدم خسارت حوادث راننده همان تخفیف عدم خسارت است؟

تخفیف بیمه شخص ثالث

پوشش بیمه شخص ثالث تنها برای جبران حوادث مالی و جانی اشخاص ثالث نیست. در بیمه شخص ثالث خسارت‌هایی که در زمان حادثه رانندگی به راننده مقصر وارد می‌شود از محل بیمه شخص ثالث قابل پرداخت است. برای جبران این نوع خسارت از پوشش حوادث راننده استفاده می شود. خوب است بدانید تعهد پوشش حوادث راننده به میزان دیه کامل در ماه‌های غیر حرام می‌باشد. برای مثال در سال جاری (۱۳۹۹) میزان دیه از سوی قوه قضائیه برای ماه‌های غیر‌حرام برابر ۳۳۰ میلیون تومان است. بنابراین پوشش حوادث راننده نیز تا سقف ۳۳۰ میلیون تومان متعهد پرداخت خسارت می‌باشد.

به یاد داشته باشید تخفیف حوادث راننده از بیمه شخص ثالث متفاوت است. برای مثال در صورتی که از پوشش خسارت مالی یا جانی در بیمه نامه استفاده کرده باشید، تخفیفات عدم خسارت بیمه شخص ثالث خودروتان کسر می‌گردد. این نوع خسارات در تخفیفات عدم خسارت حوادث راننده تاثیری ندارد. به عبارت دیگر تخفیفات عدم خسارت حوادث راننده در صورت عدم استفاده راننده، ثابت می‌ماند.

بیشترین تخفیف بیمه شخص ثالث چقدر است؟

هزینه بیمه شخص ثالث با افزایش تورم اقتصادی و نرخ دیه نیز افزایش یافته است. اگر شما هم به دنبال بیشترین تخفیف بیمه شخص ثالث هستید باید بدانید که سقف تخفیفات بیمه شخص ثالث ۷۰ درصد است. و تنها فاکتور تاثیر گذار بر دریافت حداکثر تخفیف بیمه شخص ثالث عدم استفاده از بیمه نامه می‌باشد. براساس قانون مصوب در خرداد ماه سال ۱۳۹۵ هیچ شرکت بیمه ای نمی‌تواند تحت هیچ عنوانی تخفیفات مازاد بر بیمه شخص ثالث اعمال کند. در این قانون سقف ارائه تخفیفات مازاد برابر با ۲.۵ درصد حق بیمه است که البته ارائه این تخفیف در حوزه اختیارات شرکت بیمه قرار دارد.

خرید بیمه شخص ثالث از بیمی‌لایک

محاسبه درست تخفیفات بیمه شخص ثالث از دغدغه های بیمه گذاران در جریان اعمال قانون جدید بیمه شخص ثالث است. سامانه بیمی لایک راه حلی ساده برای خرید آنلاین بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه است. از طریق این سامانه می‌توانید حق بیمه خودتان را بر اساس تخفیفات واقعی و به صورت آنی پرداخت کنید و بیمه نامه را در کوتاه ترین زمان دریافت کنید. البته باید بدانید با حذف نسخه چاپی بیمه شخص ثالث از خرداد ماه سال ۱۳۹۹ لینک دریافت اصالت بیمه شخص ثالث برایتان پیامک می شود.

خرید آنلاین بیمه شخص ثالث

در صورتی که در یک حادثه از بیمه نامه خسارت دریافت کنیم در اولین سال تخفیف عدم خسارت طبق روال کسر می‌گردد اما در سال‌های آتی در صورتی که از بیمه شخص استفاده نشود به تخفیفات به صورت پلکانی اضافه می‌گردد.

بگذارید با یک مثال این سوال را جواب دهم. اگر شما ۱۰ درصد تخفیف بیمه شخص ثالث داشته باشید، و یکبار خسارت مالی دریافت کرده باشید؛ در زمان تمدید ۱۰ درصد تخفیف عدم خسارت بیمه ثالث خودرو حذف شده و ۱۰ درصد دیگر به عنوان جریمه به حق بیمه شما اضافه می گردد.

سقف تخفیفات عدم خسارت بیمه شخص ثالث ۷۰ درصد است و از سال ۱۴ ام با بالا رفتن تعداد سال‌های عدم خسارت تخفیف مازادی ارائه نمی‌شود. با این حال در صورتی که از بیمه خسارت دریافت کنید از تخفیفات بیمه نامه شما (۷۰ درصد ) کسر می‌گردد.

بله قابل بازگشت است .در صورتی که یکبا ر در جریان حادثه از تخفیفات شما کسر گردد. در سال‌های آتی در صورتی که از بیمه ثالث خود استفاده نکنید تخفیفات به صورت پلکانی اضافه می‌گردد.

بله جداست. تخفیف عدم خسارت راننده تنها با خسارت دیدن راننده کسر می‌گردد و سایر خسارت‌ها دخل و تصرفی در این تخفیف نخواهند داشت.

در صورت دریافت هر دو خسارت مالی و جانی ، اگر برای اولین بار خسارت دریافت کرده اید؛ معادل خسارت جانی یعنی برابر با ۳۰ درصد از تخفیف بیمه ثالث شما کسر می‌گردد. برای اطلاع کامل از جزئیات آن جدول خسارت بیمه شخص ثالث را ملاحظه نمایید.

76 نظرات
  1. رضاترابی می گوید

    سلام
    این کارا چیه هر چی قانون واس خودتون میزارید که پول بیشتری بگیرید
    تخفیف بیمه توسط خود ماشینه نه شخصی که سوارش بوده پلاک بنامش بوده
    چون وقتی ماشین با تصادف بخریم رسما تخفیف بیمه نداره و شامل خرید کمتر ماشین میشود
    وقتی ماشین بی رنگ بی تصادف میخریم یعنی گرونتر میخریم ربطی به این نداره که تخفیف بیمه بنام شخص باشه
    تخفیف بیمه باید توسط خود خودرو باشه

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      تخفیف بیمه شخص ثالث (طبق قانون جدید ) و تخفیف بیمه بدنه مختص راننده است. بر اساس قوانین بیمه ای، راننده با احتیاط تخفیف عدم خسارت دریافت کرده و با فروش خودرو این تخفیفات از بین نرفته و قابل انتقال به خودروی جدید است.

  2. حسين می گوید

    این کار واقعا عالی هست یک نوع تقدیر و تشکر از افراد قانونمند و منظم است ،چرا یک عمر زحمت کشیده در رانندگی خود و سایرین را از حوادث مصون داشته اکنون باید به حق خودش برسه ن اینکه با فروش خودرو به هر علت زحمات چندین ساله هدر رود.

  3. مهدی خاصه می گوید

    من یه ۲۰۶ داشتم تخفیف کامل منم بیمه کردم تیر ۹۹
    اون ماشین فروختم الان یه سمند دارم تخفیف کامل ولی بیمه رو صاحب قبلی انجام داده به نام اونه الان این سمند برای بیمه بعدیش تخفیف کامل می شه

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      سلام و وقت بخیر، از اسفند ماه سال جاری شرکت های بیمه موظف هستند بند ۶ قانون بیمه شخص ثالث را اجرائی کنند. یعنی با تغییر مالیکت خودرو می بایست بیمه نامه به نام مالک جدید تغییر کند . با تغییر بیمه گذار سوابق بیمه نامه صفر می شود . در خصوص مورد شما می توان گفت با توجه به اینکه خودروی ۲۰۶ شما در تیر ماه ۹۹ فروخته شده است اگر تا کنون تمدید نشده باشد سوابق به شما اختصاص دارد (در صورتی که روی بیمه نامه ۲۰۶ بیمه گذار شما باشید) و قابل بازیافت است. در غیر اینصورت طبیعتا با تمدید بیمه نامه سوابق عدم خسارت به خریدار منتقل شده است.
      در خصوص خودروی سمند شما، می توان گفت چون تخفیفات به نام فروشنده است و شما الان مالک جدید هستید ( اگر نسبت درجه ۱ با فروشنده نداشته باشید) در زمان تمدید، تخفیفات حذف می شوند. اگر بتوانید سوابق خودروی ۲۰۶ را بازیافت کنید می توانید به خودروی سمند خودتان منتقل کنید.

  4. علی می گوید

    با سلام
    سوالی داشتم
    بنده برج ۷ خودرو وانتی را خریداری کردم اما تعویض پلاک نکردم
    برج ۱۰ بیمه نامه را به نام خودم با ۷۰ درصد تخفیف تمدید کردم و برج ۱۱ به تعویض پلاک مراجعه و پلاک خودرو را به نام همسرم تعویض کردم با توجه به اینکه بیمه گذار بنده بودم و حالا مالک خودرو همسرم است آیا میتوانم سال آینده با همان تخفیف بیمه را به همسرم انتقال دهم؟

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      دوست عزیز سلام، بله سال آینده سوابق بیمه نامه به همسر و سایر بستگان درجه ۱ (پدر، مادر، فرزند) قابل انتقال است.

  5. الی می گوید

    پ

  6. الی می گوید

    سلام
    پدر من یک ماشین پیکان دارد که از سال ۸۱ تخفیف دارد و هیچ تصادفی نداشته اما ماشین به نام خودش نیست و ماشین دیگری نداشته بیمه تا الان تخفیف را اعمال کرده اما الان گفته اعمال نمی شود و برای مالک ماشین محاسبه شده لطفا راهنمایی نمایید

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      دوست عزیز سلام، با توجه به قانون جدید بیمه امکان انتقال تخفیفات به نام پدر شما وجود ندارد. چرا که سوابق عدم خسارت بیمه نامه فقط مختص بیمه گذار بوده و تنها می تواند به بستگان درجه یک خود انتقال دهد. چه بهتر بود در طول این مدت بیمه نامه را به نام پدرتان تمدید می کردید.

  7. امیر می گوید

    سلام من پارسال یعنی۹۸یه ماشین خریداری کردم در تاریخ ۹۸/۱۲/۱۱ بیمه ماشین را تمدید کردم و الحاقیه زدم منظورم تغییر مالکیت است بعد رفتم تعویض پلاک تخفیف بیمه ماشین کامل بود الان رفتم بیمه میگه تخفیف شما ۰ هست بنظر شما درست است ؟؟؟؟

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      دوست عزیز سلام ، سوال شما کاملا واضح نیست اما به طور کلی می توان گفت اگر در زمان تمدید بیمه نامه، نام بیمه گذار (روی بیمه شخص ثالث) با نام روی کارت خودرو مغایرت داشته باشد، امکان انتقال تخفیفات وجود ندارد و در واقع تخفیفات شما صفر درصد در نظر گرفته می شود.

  8. مهدی می گوید

    باسلام
    چند سال ماشین دارم
    بیمه نامه به اسم منه
    ولی پلاک به نام من نیست
    الان رفتم تعویض پلاک کردم
    و پلاک رو به نام خودم کردم
    درصورت تمدید بیمه تخفیف هم انتقال داده میشه

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      با سلام
      در صورتی که بیمه گذار در بیمه نامه به نام شما تعریف شده باشد. تخفیفات منتقل می شود در غیر این صورت خیر .

  9. علی می گوید

    سلام
    من یک بار سال قبل از تخفیف جانی و مالی استفاده کردم. خودرو تخفیف کامل بوده بدون خسارت
    میخواستم بدونم وقتی تخفیف کامل شد باز تخفیف من عین وقتی هست که هیچ خسارت جانی و مالی نداشتم یا نه.
    چون تو یه سایتی بنده اطلاعاتم رو وارد کردمو توی جدول مشاهده کردم که حتی وقتی که تخفیف ها کامل بشه، چون یک بار خسارت جانی و مالی ثبت شده باز ۱ میلیونی باید بیشتر پرداخت کنم نسبت به وقتی که کلا از بیمه استفاده نکردم.
    این سوابق به مرور پاک نمیشه؟
    چون اگر این جوری باشه من مجدد از اول بیمه کنم بهتره

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      دوست عزیز سلام
      وقتی در یک سال شما خسارت مالی / جانی دریافت می کنید، در اولین سال تمدید بیمه نامه، درصدی بابت دریافت خسارت (چه به صورت کسر از تخفیفات / چه به صورت جریمه ) اضافه می پردازید.
      در سال های بعدی در صورت عدم استفاده از بیمه نامه تخفیفات هر سال به بیمه نامه اضافه می شود.
      بله در سنهاب سابقه بیمه نامه و خسارت های شما قابل رویت است اما تاثیری بر نرخ حق بیمه در سال های آتی ندارد. برای اطلاعات بیشتر با شماره ۹۱۰۰۴۴۰۷-۰۲۱ تماس بگیرید.

  10. حمید می گوید

    سلام یه وانت داریم با کسی شریک هستیم سه دانگ سه دانگ ۱۰ سال هم تخفیف بیمه داره اما الان میخوایم بفروشیمش الان قضیه این بیمش چی میشه تخفیف بیمه بین ما نصف میشه یا چی؟

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      سلام دوست عزیز
      خیر، این امکان وجود ندارد

  11. محب می گوید

    سلام بنده ماشینم رو برج۹خریدم که صاحب قبلیش بیمه اش کرده برج ۱۰تعویض پلاک انجام دادم قبل از قانون جدید الان ماشینم تخفیف بیمه داره یا ن

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      اگر پیش از اعمال قانون جدید بیمه نامه به نام خودتان تمدید شده باشد تخفیف دارید .

  12. Morteza می گوید

    سلام من باماشین دامادمون تصادف کردم رفتیم بیمه ازدرصدبیمه کم کرد.ولی الان سال ب سال ک داره ماشین و بیمه میکنه خسارت اون درصدی ک کم شده رومن سال ب سال دارم براش جریمه میدم سال اول۳۵۰تومن سال دوم۴۵۰ تومن وسال سوم ک امسال باشه گفته۶۵۰تومن جریمه درصدبیمه ک کم شده بایدپرداخت کنم.این چ قانونیه تاآخرعمرمن بایدجریمه درصدبیمه ک کم شده روبدم آیا؟

  13. Morteza می گوید

    سلام من باماشین دامادمون تصادف کردم رفتیم بیمه ازدرصدبیمه کم کرد.ولی الان سال ب سال ک داره ماشین و بیمه میکنه خسارت اون درصدی ک کم شده رومن سال ب سال دارم براش جریمه میدم سال اول۳۵۰تومن سال دوم۴۵۰ تومن وسال سوم ک امسال باشه گفته۶۵۰تومن جریمه درصدبیمه ک کم شده بایدپرداخت کنم.این چ قانونیه تاآخرعمرمن بایدجریمه درصدبیمه ک کم شده روبدم آیا

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      دوست عزیز سلام
      بیمه تنها یکبار جریمه خسارت را کسر می کند و در سال آینده سابقه بیمه نامه شما بدون تخفیف در نظر گرفته می شود که در صورت عدم دریافت خسارت تخفیف عدم خسارت به ازای هر سال ۵% به شما تعلق می‌گیرد.

  14. علی می گوید

    سلام من چند ماه پیش ماشین بیمه کردم الان ماشین جدید گرفتم و بیمه ندارد الان تخفیف ها به پلاک جدید می اید ولی بیمه من ۸ ماه روی ماشین قبلی هست یعنی ماشین قبلی وقتی تصادف کنه با اینکه پلاک من روش نیست ولی بیمه من کردم تخفیفام از بین میره

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      دوست عزیز سلام
      از پیام شما اینطور برداشت کردم که تخفیفات ماشین قبلی را به ماشین جدید انتقال ندادید. در صورتی که مالک جدید خودرو از بیمه نامه استفاده نکرده باشد با توافق خریدار امکان اخذ تخفیفات وجود دارد. (به هر حال در سال جدید تخفیفات از بیمه نامه ایشان حذف می گردد.)
      شایان ذکر است هر خودرویی که بیمه نامه ثالث داشته باشد خواه بیمه گذار مالک باشد یا نباشد، مانعی برای دریافت خسارت ندارد.

  15. حسین می گوید

    با سلام
    بنده یک خودرو پژو پارس رو سال گذشته برج ۶ خریداری کردم
    و با پلاک قبلی دوباره بیمه کردم اما به نام خودم
    و برج ۹ تعویض پلاک کردم در حال حاضر ۵۵درصد تخفیف خورده روی بیمه نامه
    خواستم بدونم اینکه میگن تخفیف بیمه با تعویض پلاک از بین میره صحت داره ( یعنی الان اتوموبیل بنده هیچ تخفیف بیمه ای نداره)

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      با سلام خیر تخفیفات متعلق به شما بوده و قابل انتقال می باشد .

  16. میلاد می گوید

    سلام من پارسال ۱۳۹۹.۵.۸بیمه کردم با هفتاد درصد تخفیف الان باید برم بیمه کنم بیمه نامه به نام خودمه باز تخفیف رو دارم یا میره برای صاحب قبلی لطفا پاسخ بدید

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      سلام … بیبمه نامه به نام شماست پس تخفیفات منتقل شده است …

  17. بهمن می گوید

    سلام، من تازه گواهینامه گرفتم ویه ماه ماشین خریدم پلاک اولیم، چه جوری میشه از تخفیف ماشین واسه خودم استفاده کنم،

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      سلام .. با توجه به قانون جدید امکان پذیر نیست

  18. حامد می گوید

    سلام من حدود ۷ ساله که ماشین خریدم پلاک به اسم خودم نیس . و هنوز انتقال ندادم .ولی بیمه نامه به اسم خودمه . اگر الان تعویض پلاک کنم. تخیفیف بیمه نامه صفر میشه برام؟؟؟

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      سلام …خیر تخفیفات صفر نمی شود .

  19. مهتاب می گوید

    سلام من دو سال پیش یه ماشین مدل ۹۱ خریدم هفت سال تخفیف داشت حالا برج هشت نود نه بیمش تموم شد به نام خودم بیمه کردم امسال بخوام بیمه کنم تخفیفش میپره

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      سلام … خیر تخفیفات به نام شما منتقل شده است .

  20. محمد زارع می گوید

    سلام من چهار عدد پلاک فک شده دارم که در سالهای ۹۴ و۹۷و۹۸و۹۸ فک شده ایا میتوانم تخفیفاتی که روی این پلاک ها بوده رو برای خودم نگه دارم یا از بین رفته واگر میتونم بر گردونم چطوری میتونم اینکار را بکنم که برای خودروی جدیدم لحاظ کنند

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      با سلام ممکن است تخفیفات از بین رفته باشد یا در این بازه زمانی به افراد دیگر منتقل شده باشند می بایست در این خصوص استعلام بگیرید.

  21. سمانه می گوید

    سلام وقت بخیر ما یک وانت مزدا پارسال خریدیم و بیمه نداشت و ما قبل از تعویض پلاک بیمه رو تمدید کردیم و شماره پلاک فردی که ماشین فروخته روی بیمه خورده ما پلاک قبلی هفتاد درصد تخفیف داشت و الان هر جا می ریم میگن تخفیف شما طبی قانون جدید صفر شده

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      سلام وقت بخیر .. اگر بیمه گذار مالک قبلی باشد امکان انتقال وجود ندارد.

  22. محسن می گوید

    با سلام
    خوب هستین بنده سال پیش برج ۸ یک ماشین با ۷۰درصد تخفیف خریدم ماشین چند ماهی بود بیمه نبود خودم به نام خودم بیمش کردم ولی پلاک ماشین رو یک ماه بعد به نام خودم زدم.
    الان من شامل تخفیفات نمی‌شوم؟
    ماشین رو از بستگان درجه ۱ نخریدم اگر شماملم نمی‌شود میتوانم از فروشنده تخفیفات را دریافت کنم؟

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      با سلام .. با توجه به اینکه بیمه گذار بیمه نامه شما هستید تخفیفات به شما تعلق دارد .

  23. ناصر می گوید

    سلام. وقت بخیر.
    من میخوام ماشین بگیرم، تا الان هم هیچ پلاکی به نامم نبوده.
    توی قانون جدید بیمه، ماشینی رو که بخرم و تخفیف کامل داشته باشه، تمام تخفیف میره برای مالک قبلی، درسته؟
    یعنی تحت هر شرایطی، من هر ماشینی بخرم، هیچ تخفیف بیمه‌ای نخواهد داشت. بله؟

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      با سلام .. دوست عزیز طبق قانون جدید در صورتی که هیچ گونه سابقه بیمه شخص ثالث نداشته باشید تخفیفات بیمه برای شما صفر درصد لحاظ می شود.

  24. جواد می گوید

    سلام من برج ص۱۰ ۹۸ ماشینمو فروختم و ۷۰ درصد بیمه داشت پلاکشم هنوز ب نام خودمه فقط دوساله ک به نام خریدار بیمه میشه فقط اسم تو بیمه

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      با سلام … در صورتی که بیمه گذار تغییر یافته باشد امکان پس گرفتن تخفیفات وجود ندارد .

  25. محمد می گوید

    سلام وقت بخیر.بنده مرداد۹۹خودروی پژوباتخفیف بیمه ۷۰درصدبه نام همسرم خریدم بلافاصله تعویض پلاک کردم سپس آبان ۹۹باپلاک جدید همسرم خودرو رابابیمه نامه جدیدباتخفیف۷۰درصدبیمه نمودم.الان که به بیمه مراجعه کردم برای تمدید بیمه جدیدباتعجب گفتن تخفیف شماصفرشده است.سوالم اینه اون شخص که ماشینوباتخفیف ۷۰درصدبه مافروختن بعداز۱۵ماه ازطریق یکی ازنمایندگیها تخفیف۷۰درصدماروبرداشتن.آیامی تونن این کارغیراخلاقی روانجام بدن.چون مبلغ خریدخودرورابابیمه کامل۷۰درصدبه مافروختن.راهنمایی کنیدچیکارکنیم.ممنون.

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      با سلام. در صورتی که در آبان ماه ۹۹ پس از تمدید بیمه نامه تخفیفات به نام همسرتان منتقل شده باشد ، انتقال مجدد آن تخلف محسوب می شود . به این دلیل که قانون عدم انتقال به غیر تخفیفات از یکم دی ماه ابلاغ شده است .

  26. سجاد می گوید

    سلام من ی ۴۰۵ خریدم و برج ۸ ساله ۹۹ بیمه کردم بیمه ب اسم من بود ولی پلاک ن برج ۳ ساله ۱۴۰۰ تعویض پلاک کردم الان ک بیمه میکنم تخفیف برای من شامل نمیشه مدل ۴۰۵ ۸۹ هست تمام تخفیف

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      سلام .. بله چون بیمه بیمه نامه به نام خودتان بوده است در تغییر پلاک مانعی برای عدم انتقال تخفیفات وجود ندارد.

  27. حسن وطنخواه می گوید

    سلام۰من ۶ سال پیش یک خودروی پراید از یکی از همکاران خریداری و وکالت بنام خانمم گرفتم ولی پلاک نزدم الان با شرایط جدید بیمه میتوانم از تخفیفات بیمه استفاده کنم؟در صورت انقال پلاک تکلیف تخفیفات این خودرو چیست و به چه کسی تعلق میگیرد؟

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      دوست عزیز سلام .. تنها در صورتی که در طی این سال ها بیمه نامه خودرو به نام همسرتان یا خودتان باشد (بیمه گذار : خودتان یا همسرتان) امکان انتقال تخفیفات وجود دارد .

  28. مهدی می گوید

    سلام..بنده پلاکم نمره شهرستان هست و الان ساکن تهرانم میخام پلاک رو تغیر بدم ایا روی تخفیف تاثیر داره

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      سلام
      خیر تاثیری بر روی تخفیفات ندارد.

  29. ابراهیم می گوید

    باسلام پژو ۴۰۵ خریداری کردم ۱۰ سال پیش پلاک بهنام خودم نیست ولی بیمه گذار خودم هستم به نظر شما الان تعویض پلاک کنم تخفیف بنام من میشه

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      دوست عزیز سلام، اگر بیمه گذار شما باشید امکان انتقال به خودرو جدید وجود دارد.
      معیار انتقال تخفیفات نام بیمه گذار است نه پلاک.

  30. حمید می گوید

    سلام.من یه سمند خریدم که ۷ سال تخفیف بیمه داره.برج پنج ماه دیگه میریم واسه تعویض پلاک.در این بین باید ماشین رو بیمه کنم.ایا تخفیفات به من انتقال پیدا میکنه؟

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      دوست عزیز تخفیفات روی بیمه نامه خودروی شمند متعلق به مالک قبلی می باشد و امکان انتقال به نام شما وجود ندارد.

  31. عیسی عشوری لاتی می گوید

    سلام خسته نباشیدمن یک پرایدمدل۸۱سه سال پیش خریدم ودوسال هم خودم بیمه کردم برج چهارچهارصدتعویض پلاک کردم وازشرکت بیمه الحاقیه گرفتم که هفتاددرصدتخفیف بیادپلاک جدیدوامروزرفتم بیمه کنم میگن تخفیف نداری الان چکاربایدبکنم

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      با سلام
      اگر بیمه نامه ای که شما در این مدت تمدید می کردید، بیمه گذرا شخص دیگری باشد، تخفیفی برای شما منظور نمی شود.

  32. عیسی عشوری لاتی می گوید

    سلام من سال۹۸یه پرایدمدل۸۱خریدم دوسال هم تاالان بیمه کردم تخفیف کامل وقتی رفتم پلاک تعویض کردم ازشرکت الحاقیه گرفتم الان بیمه تمام شده رفتم میگن تخفیف نداری صاحب پلاک قبلی استفاده کرده الان چکارکنم قانونی میتونه تخفیف روبرداره

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      با سلام اگر الحاقیه دارید می توانید تخفیفات را برگردانید.

  33. اکبر رضایی می گوید

    سلام بر شما
    من شهریور ۹۹ یک پارس خریدم که بیمه اش ۵۰ درصد تخفیف داشت دیماه که موعد تمدید بیمه نامه شد تخفیف بیمه شد ۵۵ درصد . حالا که پس از یکسال رفتم تمدید کنم تخفیف بیمه من شده ۵ درصد مگه میشه من ماشین رو با تخفیف خریدم . در ضمن من چند تا ماشین داشتم که همش تخفیف داشته بعد از سال ۹۶ که دو تا ماشین که هر کدومش ۱ سال دستم بوده و قبل از ۹۶ که یک ماشین ۳ سال دستم بوده و تخفیف داشته نمایندگی میگه قابل استفاده نیست . ممنون میشم توضیح بدید

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      دوست عزیز سلام
      در مورد خودروی پارس شما لازم است یادآوری کنم کهدر زمان تمدید بیمه نامه، نام بیمه گذار به نام مالک قبلی صادر شده باشد. بنابراین امکان انتقال تخفیفات وجود ندارد.
      در مورد خودرو های قبلی باید گفت قانون انتقال تخفیفات از دیماه ۹۹ اجباری شده است. در چنین شرایطی اگر خرید و فروش خودرو مربوط به پیش از این زمان باشد ممکن است تخفیفات به مالک جدید منتقل شده باشد؛ بنابراین امکان بازیافت تخفیفات وجود ندارد.

  34. رضا می گوید

    سلام خواستم ااینجا از خانم پورفیلیه بابت گذاشتن وقت جهت جواب دادن به سوالات تشکر کنم . من سوالی داشتم که از داخل همین جواب ها . جواب سوالم را گرفتم . شاد و سلامت باشید .

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      سلام. خواهش میکنم. 🙂

  35. مهدی می گوید

    سلام درصد تخفیف ثالث با درصد تخفیف حوادث راننده فرقی می کند؟ از کجا باید بفهمم که درصدتخفیف آنها چقدر است؟

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      دوست عزیز سلام
      تخفیف بیمه شخص ثالث شامل دو بخش است تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث و تخفیف عدم خسارت حوادث راننده. این تخفیفات در بیمه‌نامه شما به صورت مجزا نشان داده می شود.

  36. امیرزلفی می گوید

    سلام من پارسال بیمه نامه ام تمام تخفیف به اسمه خودم صادرشد وامسال یعنی امروزکه تموم شدمیگن تخفیف ندارم چطوری شده البته قبلا تخفیفاموازاون یکی پلاک خودم به این پلاکم آورده بودم

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      دوست عزیز سلام..
      اطلاعات برای دلیل این موضوع کافی نیست.

  37. ابراهیم مختاری می گوید

    سلام بنده برج ۴ سال ۹۸ یک پژو خریدم و ۲سال با تخفیف آن ماشین را بیمه کردم و جدیدا برای تمدید بیمه مراجعه کردم تخفیفات را برداشتند و می‌گویند که صاحب قبلی انتقال و برداشته است آیا چنین کاری امکان دارد ‌و طرف آن‌ را با ۹سال تخفیف به من فروخته بود بنده باید چکار کنم

  38. ابراهیم مختاری می گوید

    سلام ببنده برج ۴ سال ۹۸ یک پزو خریدم ۲ سال باتخفیفات آن ماشین را بیمه کردم امسال برای تمدید بیمه نامه مراجعه کردم می گویند تخفیفات قبلی را برداشته آندو تنها ٣سال که خودت بیمه کردی برای شماست و ۹سال تخفیف که ماشین را با آن تخفیفات فروخته بوده برداشته است لطفا محبت کنید آیاچنین چیزی امکان دارد و به اعتراض کجا باید برویم خیلی ممنون هستم

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      دوست عزیز سلام
      تخفیفات به هیچ عنوان تقسیم نمی شوند. یعنی در زمان تمدید یا همه آن به شما منتقل می شود یا بر اساس شرایط تخفیف شامل حال شما نمی گردد.

  39. زارع می گوید

    سلام
    من ماشین تویوتا داشتم. برج ۶ سال ۱۴۰۰ فروختم و بیمه نامه شخص ثالث آن تا اردیبهشت ۱۴۰۱ با ۱۵ درصد ت ع خ اعتبار داشت.
    بعد از فروش یه اسپورتیج خریدم و بیمه نامه اون تا الان ( ۱۰ تیر ۱۴۰۱) اعتبار داشت.
    حال برای تمدید بیمه نامه شخص ثالث ماشین جدیدم مراجعه کردم… تخفیف عدم خسارت ۱۵ درصد بیمه نامه ماشین قبلی را به بیمه نامه ماشین جدید منتقل کردند و رو بیمه نامه جدید همون ۱۵ درصد تخفیف ذکر شده است.

    سوال من اینه مگه نبایستی روی بیمه نامه جدید ۲۰ درصد ت ع خ بیاد، ۳ سال ت ع خ روی بیمه نامه قبلی و یک سال تخفیف عدم خسارت مربوط به سال آخر که تصادف نداشته ام و خسارت استفاده نکرده ام.

    ممنون از پاسختون

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      دوست عزیز سلام
      در سیستم شرکت های بیمه شما می توانید تخفیفات قبلی (سوابق بیمه‌ای) یا تخفیفات فعلی را انتقال دهید و تجمیع آن امکان پذیر نیست. البته شرکت های بیمه استثناء هم وجود دارند که تخفیفات را تجمیع می کنند.

  40. امیرعلی می گوید

    سلام خسته نباشید۲تا سوال دارم
    ۱. بیمه گذارها میگند برگ سبز خودرو از برج ۱۰ سال ۹۷ به قبل به نام هرکی باشه، تخفیفهای قبلی برای صاحب پلاک میباشد حالا هر کسی که بیمه کرده باشه ماشین رو فرق نداره .این درسته؟
    ۲.من سال ۱۴۰۰ رفتم ماشین رو بیمه کنم در حالیکه بیمه نامه قبلی به نام خودم بود بهم گفتند اگه از برج ۱۰ سال ۹۷ به قبل فک پلاک کرده باشی تخفیفها به نام خودت باقی میمونه این درسته؟قانون تخفیف بیمه شخص ثالث از سال ۹۹ اجرایی شده ولی از سال ۹۷ تصویب شده بوده.

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      دوست عزیز سلام
      ۱. طبق قانون مصوبه در سال ۱۳۹۷، تخفیفات بیمه شخص ثالث متعلق به مالک (یا بیمه گذار) است و قابل انتقال به غیر (مگر در شرایطی) نیستند. اما این قانون عملا از دیماه سال ۱۳۹۹ اجرایی گردید تا پیش از این با نقل و انتقال خودرو تخفیفات بیمه ثالث منتقل می گردید اما با دستور مدیرکل بیمه مرکزی این قانون اجرا و در حال حاضر تخفیفات ثالث متعلق به فرد می باشد.
      ۲. در پاسخ به سوال دوم شما بستگی به شرایط دارد. اگر پیش از تاریخ دیماه ۱۳۹۹ فک پلاک کرده باشید تخفیفات ممکن است به خریدار منتقل شود. (به طوریکه داشتن تخفیفات سنواتی بیمه ثالث برای خرید خودرو آپشن محسوب می شد) پس از تاریخ مذکور تخفیفات متعلق به مالک خودرو بوده و قابل انتقال به غیر نمی باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.