قیمت بیمه موتور سیکلت در سال ۱۴۰۱ (قیمت و تخفیفات)

موتور سیکلت ها از جمله وسایل نقلیه هستند که با وجود ظرفیت های محدود کاربرد های فراوانی دارند. اما برای جبران حوادثی که برای افراد جامعه به وجود می آید می بایست بیمه شخص ثالث تهیه کنند. این بیمه نامه  خسارت هایی است که به افراد یا موتور سوار وارد می شود را جبران می کند. در این مقاله هر آنچه که لازم است درباره قیمت بیمه موتور سیکلت در سال ۱۴۰۱ بدانید را گردآوری کردیم.

انواع بیمه موتورسیکلت

در صنعت بیمه موتور سیکلت ها به ۳ دسته کلی تقسیم می شوند. بنابراین هریک از انواع موتور سیکلت حق متفاوتی از دیگری دارد.دسته بندی بیمه‌ای موتورسیکلت به شرح زیر است:

  • موتور سیکلت گازی
  • موتور سیکلت تک سیلندر
  • موتور سیکلت دو سیلندر و بیشتر
  • موتور سیکلت سه چرخ و دارای ساید کار

در زمان استعلام قیمت بیمه موتور سیکلت بهتر است نوع موتورسیکلت خود را از پیش تعیین کنید تا حق بیمه را به صورت دقیق بدست آورید.

تعهدات بیمه شخص ثالث موتورسیکلت

به طور کلی بیمه شخص ثالث موتور سیکلت سه پوشش اصلی را جبران می کند. این پوشش ها هر یک سقف مشخصی دارد اما اساس تعیین نرخ همه آنها بر اساس نرخ دیه سال ۱۴۰۱ می باشد. پوشش های بیمه ثالث موتور سیکلت شامل موارد زیر است:

خسارت های جانی

آسیب های بدنی، نقص عضو و فوت جزو خسارت های جانی محسوب می شوند. بر این اساس هر گونه خسارت وارده به جان اشخاص ثالث در این دسته قرار می گیرد و راکب یا موتور سوار می بایست آن را جبران نماید. سقف تعهدات این پوشش معادل دیه مرد مسلمان در ماه حرام می باشد. سقف پوشش جانی بیمه موتور سیکلت در سال ۱۴۰۱ برابر ۸۰۰ میلیون تومان می باشد.

خسارت های مالی

جبران زیان مالی وارده به اموال اشخاص ثالث ( حقیقی و حقوقی) بر عهده موتور سوار است. در صورت بروز خسارت مالی، شرکت بیمه تا سقف ۲.۵ درصد دیه را می پردازد. تعهد مالی بیمه موتور در سال ۱۴۰۱ معادل ۲۰ میلیون تومان است که درصورت درخواست موتور سوار قابل افزایش می باشد.

حوادث راننده (راکب)

بیمه شخص ثالث موتور سیکلت خسارت های جانی وارده به راننده را تحت پوشش قرار می دهد. در صورتی که راننده در تصادف آسیب جانی ببیند یا فوت شود شرکت بیمه دیه آن را می پردازد. سقف تعهدات بیمه حوادث راننده برابر میزان دیه تعیین شده در ماه غیر حرام است. این مبلغ در سال ۱۴۰۱ معادل ۶۰۰ میلیون تومان می باشد.

قیمت بیمه موتور سیکلت در سال ۱۴۰۱

بیمه موتور سیکلت

همانطور که پیشتر گفتیم قیمت بیمه ثالث موتور سیکلت به نوع موتور وابسته است، با این حساب قیمکت بیمه شخص ثالث موترو برای هر یک از انواع موتور سیکلت در سال ۱۴۰۱ به شرح زیر می باشد:

 

موتور سیکلت
گازی ۵,۸۲۰,۰۰۰
دنده ای ۱ سیلندر ۷,۱۱۰,۰۰۰
۲ سیلندر و به بالا ۷,۸۱۰,۰۰۰
دنده ای دارای ۳ چرخ یا ساید کار ۸,۴۰۰,۰۰۰

 

حق بیمه هایی که دیدید مربوط به موتور سیکلت های صفر کیلومتر و بدون سابقه بیمه ای می باشند. در صورتی که موتور سیکلت شما تخفیف عدم خسارت داشته باشد از مبلغ بالا کسر می گردد. همچنین هر روز تاخیر در تمدید بیمه نامه جریمه دیرکرد به همراه دارد.

تخفیف عدم خسارت بیمه موتور سیکلت

قیمت پایه بیمه موتور سیکلت هر سال طی یک جدول از سوی بیمه مرکزی اعلام می شود. در صورتی که بیمه گذار در سوات قبلی از بیمه شخص ثالث خود استفاده نکرده باشد، به عبارت دیگر خسارتی دریافت نشده باشد می تواند از تخفیفات سنواتی استفاده کند. این تخفیفف به ازای هر سال معادل ۵ درصد می باشد که تا ۱۴ سال و سقف ۷۰ درصد افزایش می یابد. البته با توجه به قانون جدید با یکبار خسارت تمامی تخففیات از بین نمی رود و بر اساس نوع خسارت میزان کسر از تخفیفات متفاوت است.

جریمه دیرکرد بیمه موتورسیکلت

همانطور که می دانید بیمه شخص ثالث بیمه‌ای اجباری است. از این رو تمدید به موقع ‌آن برای هر وسیله نقلیه موتوری از جمله موتور سیکلت اجباری است. قیمت بیمه موتور سیکلت در سال ۱۴۰۱ بسته به هر نوع موتور مشخص گردید . در صورتی که تمدید بیمه نامه به تعویق بیوفتد به ازای هر روز جریمه عمال می شود. جریمه دیر کرد بیمه موتور سیکلت در سال ۱۴۰۱ برابر قیمت یک روز بیمه شخص ثالث است. جدول زیر قیمت جریمه تاخیر بیمه ثالث انواع موتور سیکلت را نمایش می دهد.

موتور سیکلت
گازی ۱۵,۹۴۵
دنده ای ۱ سیلندر ۱۹,۴۷۹
۲ سیلندر و به بالا ۲۱,۳۹۷
دنده ای دارای ۳ چرخ یا ساید کار ۲۳,۰۱۴

 

برای اطلاع از جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث سایر انواع خودرو ها و نحوه محاسبه آن مقاله جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث ۱۴۰۱ چقدر است؟ را بخوانید.

خرید بیمه موتور سیکلت  ارزان از بیمی‌لایک

سریعترین راه برای استعلام قیمت بیمه شخص ثالث موتور سیکلت به صورت آنلاین است. در حال حاضر از سایت بیمی لایک در چند مرحله می توانید از آخرین قیمت بیمه موتور سیکلت خود مطلع شوید و در کوتاه ترین زمان خریداری نمایید. از طریق سایت بیمی لایک به راحتی می توانید قیمت بیمه ثالث را از شرکت مختلف استعلام بگیرید و آن ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.