قیمت بیمه آسانسور چقدر است؟ نحوه محاسبه بیمه آسانسور

آسانسور ها در ده های اخیر عضو حیاتی هر ساختمان و مجتمع شده است. اما با وجود همه مزیت های آن کاملا ایمن نیستند. هر آسانسور با یک حادثه کوچک می تواند جان انسان را به خطر بیاندازد. با وجود سرویس های دوره‌ای برای ایمن سازی ساختمان ها، بیمه مسئولیت آسانسور لازم و ضروری است. برخلاف تصور مردم قیمت بیمه آسانسور بسیار پایین بوده اما هزینه آن به عوامل متعددی وابسته است. ما در این مقاله قصد داریم درباره نحوه محاسبه بیمه آسانسور صحبت کنیم.

بیمه مسئولیت آسانسور چیست؟

سقوط ، آتش سوزی و… از حوادثی است که ممکن است در پی رخ دادن برای هر آسانسوری جان انسان ها را به خطر بیاندازد. اگر چه جبران حوادث جانی با پول قابل جبران نیست اما پرداخت غرامت آن ارزان نخواهد بود. با این حال با خرید بیمه آسانسور نگران حوادثی که ممکن است در پی خرابی آسانسور به وجود بیاید، نخواهید بود. بیمه مسئولیت آسانسور غرامت مربوط به حوادث جانی را می پردازد و هزینه های پزشکی ناشی از آن را جبران می کند.

چه کسی باید آسانسور را بیمه کند؟

مشخصا جبران خسارت آسانسور برعهده مالک مجتمع یا هیات مدیره آن است. هر گاه در پی حادثه آسانسور به فرد یا افرادی آسیب جانی وارد شود، هیئت مدیره ساختمان پاسخگوی این مساله خواهد بود. طبیعتا تمدید به موقع بیمه آسانسور از مسئولیت های مهمی است که بر عهده هیئت مدیره خواهد بود. و می بایست به موقع سرویس های دوره ای انجام و بیمه نامه آن تمدید شود.

پوشش های بیمه آسانسور

جبران خسارت بیمه مسئولیت آسانسور در دو دسته مهم قرار میگیرند:

  • غرامت ناشی از فوت و نقص عضو
  • جبران هزینه های پزشکی ناشی از حادثه
نکته مهم : آسانسور های باربر علاوه بر خسارت های جانی حوادث مالی را نیز جبران می کنند.

مقصر حادثه آسانسور کیست؟

در بیمه آسانسور همه افراد و شرکت ها از طراحی تا ساخت نصب و نگهداری در حادثه پیش آمده سهیم هستند. به عبارت دیگر اگر حادثه ای رخ بدهد هر کس به میزان درصد تعیین شده در این حادثه نقش خواهد داشت.

محاسبه قیمت بیمه آسانسور

هر آسانسور بر اساس ویژگی هایی که دارد و نوع مورد استفاده قیمت متفاوتی دارند. این ویژگی ها شامل :

  • ظرفیت آسانسور
  • تعداد طبقات توقف
  • سن آسانسور
  • کاربری آسانسور
  • میزان تعهدات درخواستی بیمه گذار

همچنین استفاده از آسانسور در شرایط زیر موجب افزایش قیمت بیمه آسانسور می شود:

  • آسانسور برای ساختمان های با کاربری اداری و تجاری
  • آسانسور برای مجتمع های بیش از ۱۰ طبقه
نکته : نداشتن درب اتاق آسانسور نیز موجب افزایش قیمت آن می گردد.

حداقل اطلاعات برای استعلام نرخ بیمه آسانسور تعداد طبقات توقف و ظرفیت آسانسور می باشد.

خرید بیمه آسانسور

اهمیت خرید بیمه آسانسور بر هیچ کس پوشیده نیست. داشتن آن حتی به لحاظ حقوقی نیز از وظائف هر کی که در هر یک از مراحل طراحی، ساخت، تعمیر و نگهداری آن دخیل است لازم و اجباری است. از طریق بیمی لایک شما می توانید به صورت فوری قیمت بیمه آسانسور را مشاهده کرده و به صورت آنی ثبت سفارش کنید. اگر هنوز بیمه آسانسور ندارید اینجا را کلیک کنید و سفارش خودتان را ثبت نمایید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.