بیمه مسئولیت مدیر ساختمان چیست؟ بیمه هیئت مدیره چه ویژگی هایی دارد؟

درست است که مدیران ساختمان کارهای به ظاهر ساده‌ای انجام می دهند اما مسئولیت بزرگی بر روی دوش آن هاست. چنانچه وقوع حوادث ناخواسته در فضای مشاع ساختمان و آسیب به افراد و اشخاص ثالث رخ دهد، می تواند دردسرهای زیادی را به وجود آورد. در این مقاله می خواهیم درباره بیمه مسئولیت مدیر ساختمان و هیئت مدیره صحبت کنیم و شما را با مزایا و پوشش های آن آشنا کنیم.

چرا باید بیمه مسئولیت هیئت مدیره ساختمان بخریم؟

برای پاسخ به این سوال لازم است چند سوال ساده از خودتان بپرسید. اگر برای نظافتچی ساختمان حادثه رخ دهد، مسئولیت آن با چه کسی است؟ اگر سنگ نمای ساختمان به یک رهگذر اصابت کند، چه کسی مسئول است؟ جبران خسارت های مالی و جانی که می تواند در اثر آتش سوزی در فضای مشاع مثل موتور خانه و اتصالی برق به افراد وارد شود با چه کسی است؟ پاسخ همه سوالات بالا این است که مدیر ساختمان مسئول جبران و پاسخگویی به حوادث بالاست. بنابراین با توجه به اینکه همیشه وقوع یک حادثه در کمین آرامش ماست، صدور یک بیمه نامه با هزینه اندک، اسباب آرامش ما را فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: بیمه زلزله چیست؟

بیمه مسئولیت مدیر ساختمان چیست و چه مزایایی دارد؟

جبران خسارت های مالی و جانی که به ساکنین، رهگذران، اشخاص ثالث و کارکنان وارد می شود که منشا خطر آن از ساختمان باشد بر عهده مدیر ساختمان است. بر این اساس این بیمه نامه به جبران خسارت های وارده در این خصوص می پردازد.

 

نکته : بیمه مسئولیت هیئت مدیره ساختمان هیچ گونه الزام قانونی ندارد اما به دلیل  بار حقوقی و مسئولیتی که متوجه مدیر ساختمان است بهتر است صادر شود.

بیمه مسئولیت مدیر ساختمان چه خسارت‌هایی را پوشش می‌دهد؟

بیمه مسئولیت مدیر ساختمان بیمه هیئت مدیره

با خرید بیمه مسئولیت هیئت مدیره در قبال خطرات زیر پوشش بیمه‌ای خواهید داشت:

  1. خسارت های جانی وارده به اشخاص ثالث به طوریکه علت حادثه و منشا آن از ساختمان و مشاعات آن باشد.
  2. زیان های مالی وارده به همسایگان و جبران خسارت های ساختمان تا سقف تعهدات بیمه نامه
  3. خسارت های مالی و جانی وارده به بیمه گذار

چه خسارت‌هایی که تحت پوشش بیمه مسئولیت میئت مدیره قرار نمی‌گیرند؟ (استثنائات بیمه مدیر ساختمان)

  1. خسارت ناشی از فعالیت های همچون نماکاری، نقاشی، احداث و یا اضافه بنا و هر گونه تعمیرات اساسی و کلی و همچنین هر نوع فعالیت‌های که خارج از شرایط بهره برداری ساختمان باشد.
  2. صدمات وارد به آپارتمان ها، اموال ساکنین و اشخاص ثالث که منشا خسارت آن‌ها از مشاعات ساختمان نباشد.
  3. خسارات وارده به وسایل نقلیه مستقر در پارکینگ‌های عمومی و مجتمع‌های تجاری و اداری. بیمه گذار می بایستی برای جبران اینگونه خسارات بیمه نامه مجزا خریداری نماید.
  4. در صورتی که مشاعات مورد بیمه دارای بیمه نامه آتش سوزی باشد، در صورت بروز حادثه ، خسارت ابتدا از محل بیمه آتش‌سوزی پرداخت و مازادبر آن از محل این بیمه نامه قابل پرداخت خواهد بود

استعلام قیمت بیمه هیئت مدیره

در این بیمه نامه عوامل متفاوتی در قیمت نهایی تاثیر گذار هستند. کاربری هر ساختمان، متراژ ساختمان، میزان تردد افراد و .. از جمله مواردی است که در زمان خرید بیمه نامه تاثیرگذار است. با توجه به اینکه بیمه گذار تعهدات جانی و مالی در بیمه نامه را مشخص می کند، بنابراین عامل دیگر در محاسبه نرخ بیمه مسئولیت مدیر ساختمان میزان تعهدات انتخابی بیمه گذار است.

خرید بیمه از بیمی‌لایک

مدیر ساختمان هستید و می خواهید از قیمت و شرایط بیمه مدیر ساختمان مطلع شوید. بیمی لایک به شما در خرید از شرکت های بیمه و استعلام نرخ مناسب کمک می کند. برای دریافت مشاوره رایگان و استعلام قیمت کافیست درخواست خریدتان را در بیمی لایک ثبت کنید.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.