شرایط طرح اقساط بیمه بدنه چگونه است؟

بیمه بدنه بیمه‌ای اساسی در کنار بیمه شخص ثالث است و حکم جلیقه نجات خودرو شما را دارد. خودروی شما با بیمه بدنه در مقابل حوادثی مثل تصادفات، سرقت، واژگونی و… تحت پوشش قرار می‌گیرد و خسارت‌های آن جبران می‌شود. در طرح اقساط بیمه بدنه شما می‌توانید بیمه‌نامه خود را به‌صورت اقساطی خریداری کنید. در ادامه این مقاله به نحوه خرید اقساط بیمه بدنه می‌پردازیم.

چرا خرید اقساطی بیمه بدنه؟

همان‌طور که گفتیم بیمه بدنه بیمه مهم و ضروری برای هر وسیله نقلیه‌ای است. این بیمه‌نامه خودروی شما را در مقابل هر خطراتی مثل تصادفات، سرقت و… پوشش می‌دهد. بیمه بدنه به دو صورت نقدی و اقساطی می‌توان خریداری کرد. پرداخت نقدی به منزله پرداخت یکجای حق بیمه در زمان صدور بیمه‌نامه است. اما اگر توانایی پرداخت یکجای حق بیمه را ندارید، می‌توانید آن را قسطی پرداخت کنید.

مزایای خرید اقساط بیمه بدنه چیست؟

از مزایای طرح اقساط بیمه بدنه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. خرید اقساطی کارمزد ندارد.

در طرح اقساط بیمه بدنه، هیچ‌گونه کارمزدی از شما دریافت نمی‌شود. تعداد اقساط بیمه بدنه خود را بر اساس نوع شرکت انتخابی بین ۲ تا ۶ ماهه انتخاب نمایید.

  1. نیازی به استفاده از پس‌اندازتان وجود ندارد.

همه ما همیشه برای روزهای مبادا پس‌اندازی کنار گذاشته‌ایم. هزینه‌هایی که به‌یک‌باره و بدون پیش‌بینی به ما تحمیل می‌شوند را از این محل می‌پردازیم. در چنین شرایطی دیگر نیاز نیست تا از پس‌انداز خود برای خرید بیمه‌نامه استفاده کنیم. در طرح اقساط بیمه بدنه، حق بیمه خود را ماهانه و بدون کارمزد بپردازید.

 

چطور بیمه بدنه قسطی بخرید؟

خرید بیمه بدنه چه به‌صورت اقساطی و چه به‌صورت نقدی به‌ظاهر ساده است. اما پیچیدگی‌های فراوانی دارد. بررسی نوع بیمه بدنه و پوشش‌های آن در کنار انتخاب بیمه‌گر مناسب و توجه به قیمت مناسب آن کار دشواری است که بیمی‌لایک تجربه خرید بیمه بدنه بهتری برایتان رقم می‌زند. در ادامه به پارامترهای لازم در بیمه بدنه اشاره کردیم.

انتخاب بیمه گر مناسب

شرکت‌های بیمه از نظر نوع خدمات، توانگری مالی (توانایی پرداخت خسارت)، نوع خسارت دهی و… با یکدیگر متفاوت‌اند. انتخاب یک بیمه‌گر مناسب آن چیزی است، که برای هر کس با شرایط خود ممکن است فرق داشته باشد. برای مثال بعضی از افراد اولویتشان خرید از بیمه گری با پرداخت خسارت سیار است و در بعضی دیگر شعب پرداخت خسارت در شهرستان‌هاست.

انتخاب بیمه با قیمت مناسب

در بیمه شخص ثالث، تمامی قیمت‌ها از سوی بیمه مرکزی یکسان سازی شده است و شرکت‌های بیمه اختلاف جزئی در نرخ بیمه‌نامه با یکدیگر دارند. اما در بیمه بدنه قیمت‌های با یکدیگر متفاوت است. اطلاع از تخفیفات و مقایسه قیمت‌ها از شرکت‌های بیمه کار ساده‌ای نیست. البته که بیمی‌لایک با ارائه خدمات مقایسه قیمت بیمه بدنه از شرکت‌های بیمه انتخاب را برایتان راحت‌تر کرده است.

تعیین اقساط و واریز پیش پرداخت

از دیگر مزایای طرح اقساط بیمه بدنه انتخاب نحوه پرداخت حق بیمه است. پس از آنکه بیمه‌نامه خود را انتخاب کردید می‌توانید میزان پیش‌پرداخت و تعداد اقساط و همچنین فاصله بین اقساط را تعیین کنید. درواقع اقساط بیمه‌نامه خود را خودتان محاسبه و پرداخت می‌کنید.

ارائه چک و صدور بیمه نامه

برای خرید بیمه بدنه آنچه که الزامی است ارائه چک معتبر طرح صیاد است. با ارائه چک و انجام بازدید (در صورت نیاز) از خودروی شما بیمه‌نامه صادر شده و به آدرس شما در زمان تعیین‌شده ارسال می‌گردد.

خرید بیمه بدنه بدون پیش پرداخت یا بدون چک ممکن است؟

در خرید بیمه بدنه می‌بایست مبلغی به میزان حداقل ۳۰ درصد از بیمه‌نامه را پرداخت کنید. اگر توانایی ارائه چک ندارید، هیچ مشکلی بابت پرداخت بیمه‌نامه وجود ندارد. با خرید بیمه‌نامه و پرداخت حداقل ۳۰ درصد از آن بیمه‌نامه شما صادر می‌شود.

اگر نتوانید اقساط بیمه‌نامه را به‌موقع پرداخت کنید بیمه‌گر بیمه‌نامه را فسخ می‌کند و در صورت وقوع حادثه خسارتی به شما تعلق نمی‌گیرد.

مدت اقساط بیمه بدنه چقدر است؟ آیا باید سودی بابت این اقساط پرداخت؟

در طرح اقساط بیمه بدنه بیمی‌لایک هیچ گونه سود یا بهره‌ای بابت خرید اقساطی پرداخت نمی‌کنید. مدت اقساط بیمه‌نامه بسته به نوع شرکتی که می‌خواهید بیمه بدنه بخرید متفاوت است. برای مثال خرید اقساطی بیمه بدنه آسیا به‌صورت سه چک دوماهه بوده و برای خرید بیمه بدنه بیمه ایران به‌صورت سه چک یک‌ماهه صادر می‌شود.

آیا کیفیت خدمات بیمه بدنه در حالت اقساط یا تخفیفات متفاوت خواهد بود؟

شرکت‌های بیمه در نوع خدماتی که در بیمه بدنه به بیمه‌گذاران ارائه می‌دهند تمایزی قائل نیستند. بیمه نقدی و بیمه اقساطی در نحوه پرداخت خسارت تفاوتی ندارد. تنها تفاوتی که در خرید اقساط بیمه بدنه وجود دارد این است که بیمه بدنه‌ای که اقساط معوق داشته باشد، بیمه‌گر می‌تواند آن را فسخ نماید یا در صورت تمایل بعد از اعلام خسارت بدهی بیمه‌نامه را از مبلغ پرداختی کسر نماید. پس اگر بیمه‌نامه اقساطی خریداری می‌کنید. حواستان به موعد اقساط بیمه بدنه باشد.

مراحل خرید بیمه بدنه به صورت اقساط از بیمی‌لایک

همان‌طورکه گفتیم خرید بیمه بدنه برای هر کس کار ساده‌ای نیست. انتخاب درست یک شرکت بیمه در کنار قیمت مناسب آن برای هر کس متفاوت است. در بیمی‌لایک شرکت‌های بیمه را برای شما از لحاظ توانگری مالی تعداد شعب و… مقایسه کردیم. همچنین مناسب‌ترین قیمت‌ها را برای شما انتخاب کردیم. کافی است وارد سایت بیمی‌لایک شوید و بیمه بدنه را انتخاب کنید. پس از وارد نمودن مشخصات خودروتان، فهرستی از شرکت‌های بیمه با نمایش قیمت‌های آن‌ها مشاهده می‌کنید. برای خرید بیمه بدنه از بیمی‌لایک از لینک زیر وارد شود.

 

نحوه پرداخت حق بیمه در خدمات شرکت بیمه هیچ تأثیری ندارد.

خیر با خرید بیمه بدنه به‌صورت اقساطی از بیمی‌لایک هیچ کارمزدی به‌حق بیمه اضافه نمی‌شود.

تا زمانی که اقساط معوق نداشته باشید هیچ مشکلی در دریافت خسارت نخواهید داشت.

اگر حق بیمه بدنه را به‌موقع پرداخت نکنید شرکت بیمه می‌تواند بیمه‌نامه شما را فسخ نماید. اگر خسارتی در این زمان ثبت شود، شرکت بیمه این حق را دارد خسارت وارده را به تناسب حق بیمه پرداختی بپردازد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.