تفاوت های بیمه آتش سوزی و بیمه مسئولیت آتش سوزی

اگر تا به حال بیمه مسئولیت اتش سوزی به گوشتان نخورده باشد، شاید بریتان این سوال به وجود بیاید بیمه مسئولیت آتش سوزی دیگر چیست؟ باید بگوییم این بیمه نامه یک بیمه مهم و ضروری برای هر ساختمان است. اگرچه که از اهمیت این بیمه نامه کمتر صحبت می شود اما نمی‌توان ضرورت خرید آن را نادیده گرفت. در این مقاله شما را با بیمه مسئولیت آتش‌سوزی آشنا می کنیم و تفاوت های آن را با بیمه آتش سوزی نشان می دهیم.

بیمه آتش سوزی چیست؟

بیمه آتش سوزی از جمله بیمه های اموال است که در آن هر گونه خسارتی که به اموال بیمه گذار وارد شود در حوزه تعهدات شرکت بیمه جبران می شود. این بیمه نامه همانطور که از نام آن پیداست تنها برای جبران خسارت های مالی می باشد و تعهدی در قبال جان افراد آسیب دیده ندارد. در این بیمه نامه با خرید پوشش هایی مثل سیل و طوفان، ترکیدگی لوله، زلزله و رانش زمین و… می توان خسارت های ناشی از آن را جبران نمود.

 


بیشتر بخوانید: همه چیز درباره بیمه آتش سوزی مغازه از پوشش ها و مزایا تا قیمت


 

بیمه مسئولیت آتش سوزی چیست؟

هرچقدر که بیمه آتش‌سوزی مهم است از اهمیت بیمه مسئولیت آتش‌سوزی نمی‌شود چشم پوشی کرد. همانطور که از نام این بیمه مشخص است برای جبران خسارت هایی است که در اثر آتش سوزی به جان و مال افراد و اشخاص ثالث همچون همسایگان و رهگذران وارد می شود. اگر در اثر وقوع یک حادثه آتش سوزی، جان همسایگان یا رهگذران به خطر بیوفتد و دچار آسیب جانی شوند، این بیمه نامه خسارت ناشی از آن را می پردازد. همچنین زیان مالی وارد به بنای همسایگان و مشاعات بر عهده مسبب حادثه خواهد بود، که با خرید بیمه مسئولیت آتش سوزی قابل جبران می باشد.

پوشش های بیمه مسئولیت اتش سوزی

بیمه مسئولیت اتش سوزی

با خرید بیمه مسئولیت آتش‌سوزی، شرکت بیمه متعهد می گردد که در صورت وقوع حادثه هر یک از موارد زیر را تحت پوشش قرار دهد:

  • جبران خسارت فوت و نقص عضو ناشی از حادثه
  • جبران هزینه های پزشکی اشخاص ثالث ناشی از حادثه
  • جبران زیان مالی ناشی از حادثه به اشخاص ثالث

اگر در طی حادثه آتش سوزی به اشخاص ثالث، همسایگان، رهگذارن و… آسیبی از نوع جانی یا مالی وارد شود، مسبب حادثه مسئول جبران خسارت است که با خرید این بیمه نامه شرکت بیمه متعهد می گردد این خسارات را جبران نماید.

تفاوت بیمه آتش سوزی و بیمه مسئولیت آتش سوزی

بیمه آتش سوزی زیر مجموعه بیمه اموال است. به عبارت دیگر تنها برای جبران خسارت های مالی است. تکلیف خسارت ها و زیان جانی وارد به افراد و همسایه ها چه می شود؟ در بیمه مسئولیت آتش سوزی خسارت های مالی و جانی (فوت و نقص عضو) و هزینه های پزشکی جبران می شود. بدین ترتیب با خرید بیمه آتش سوزی اموالتان را در مقابل حوادثی همچون آتش سوزی حفظ می کنید و با خرید بیمه مسئولیت اتش سوزی خسارت وارده به همسایگان و اشخاص ثالث را جبران می کنید.

 


بیشتر بخوانید: بیمه مسئولیت مدیر ساختمان چیست؟ بیمه هیئت مدیره چه ویژگی هایی دارد؟


 

چرا باید بیمه مسئولیت آتش سوزی بخریم؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم بیمه مسئولیت خطرات جانی و مالی وارد به اشخاص ثالث در یک حادثه آتش سوزی را جبران می کند. هیچ چیز در یک حادثه بدتر از آن نیست که هم مالتان را از دست داده باشید و هم پاسخگوی خسارت هایی که به همسایگان و سایرین وارد کردید باشید. این بیمه نامه در زمان حادثه به شما کمک می کند تا نگران جبران اموال و جان افراد حادثه دیده نباشید.

مواردی که تحت پوشش بیمه مسئولیت اتش سوزی قرار نمی گیرند

اگر قصد خرید بیمه مسئولیت اتش سوزی را دارید لازمه که از استثنائات این بیمه نامه اطلاع داشته باشید این بیمه نامه در هر یک از شرایط زیر هیچ گونه تعهدی برای پرداخت خسارت ندارد.

  •  درصورتی که خسارت وارده به صورت عمدی و به جهت تقلب رخ بدهد.
  • اگر حادثه در اثر مواد رادیو اکتیو و تشعشعات هسته ای رخ دهد.
  • خسارت هایی که عامل وقوع آن جنگ و شورش باشد.
  • غرامت جانی وارده به بیمه گذار، همسر، فرزند و پدر و مادر وی

در هریک از موارد فوق شرکت بیمه هیچ گونه تعهدی نسبت به پرداخت خسارت ناشی از حادثه آتش سوزی ندارد.

خرید بیمه مسئولیت آتش سوزی از بیمی‌لایک

اگر قصد خرید بیمه مسئولیت آتش سوزی را دارید تنها لازم است که گوشی را بردارید و با مرکز تماس بیمی‌لایک به شماره ۹۱۰۰۴۴۰۷-۰۲۱ تماس بگیرید. همچنین اگر هنوز بیمه آتش سوزی خود را خریداری نکردید می توانید در چند دقیقه وارد سایت بیمی لایک شوید قیمت بیمه منزل را با شرکت های بیمه مقایسه کنید و در کوتاه ترین زمان سفارشتان را ثبت کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.