نگران سرقت خودروی خودتان هستید ؟!

اگر خودروی شما رو سرقت کنند چه می کنید؟ آیا راه حلی برای این نگرانی دارید؟ این روزها خودرو در دسته اموال لوکس و قیمتی قرار گرفته و تقریباً هر خانواده ای حداقل یک خودرو دارد. در یکی دوسال اخیر با توجه با کاهش ارزش پول ملی قیمت خودرو چندین برابر شده و سرقت خودرو و لوازم آن افزایش یافته است. خودرو های ایرانی به دلیل امنیت ضعیف تر نسبت به سایر خودرو ها ۸۵% آمار سرقت را به خود اختصاص داده است آیا می دانید خودروی خود را می توانید در برابر سرقت کلی خودرو و سرقت لوازم آن بیمه کنید؟!

بیمه بدنه

همانطور که میدانید بیمه بدنه خسارت های وارده به خودروی شما را در مقابل حوادث جبران می کند. خطرات تحت پوشش بیمه بدنه به دو دسته تقسیم می شوند.

پوشش های اصلی بیمه بدنه عبارتند از :

  • برخورد به یک جسم ثابت و یا متحرک
  • سرقت کلی خودرو
  • صاعقه، انفجار و یا آتش سوزی خودرو یا لوازم آن
  • سقوط یا واژگونی خودرو

پوشش های اضافی بیمه بدنه پوشش هایی هستند که با پرداخت حق بیمه مربوط به هر کدام قابل افزایش به تعهدات بیمه نامه می باشند. این پوشش ها عبارتند از:

  • شکست شیشه
  • پاشیدن رنگ ، اسید و مواد شیمیائی
  • بلایای طبیعی
  • سرقت درجای قطعات
  • جبران زیان ناشی از کاهش ارزش خودرو
  • حذف فرانشیز
  • کشیدن میخ و اشیاء مشابه
  • نوسان قیمت
  • خسارت وارده در مسابقات اتومبیلرانی و یا آزمایش سرعت
  • ایاب و ذهاب (هزینه خواب خودرو در مدت تعمیر)

چرا بهتر است برای جبران خسارت سرقت آن را بیمه کنیم؟!

از اصلی ترین دلایلی که خودروی خود را بیمه میکنیم جبران خسارت در زمان سرقت خودرو می باشد. با سرقت خودرو کل سرمایه تان را از دست میدهید. با خرید بیمه بدنه میتوانید بیش از ۷۵ درصد ارزش خودرو را برگردانید. همچنین در صورتی که خودروی شما در این مدت پیدا شود، هر گونه خساراتی که در مدت زمان سرقت به خودروتان وارد شده است تحت پوشش بیمه بدنه خواهد بود. از دیگر مزایای بیمه بدنه خرید پوشش سرقت درجای قطعات می باشد. با خرید پوشش سرقت درجای قطعات میتوانید لوازم فابریک و غیر فابریک اتومبیل خودتان را درمقابل سرقت احتمالی بیمه می کنید. باطری، ECU، سیستم صوتی و رینگ و لاستیک از جمله مواردی است که در این پوشش بیمه می شود.

خرید آنلاین بیمه بدنه

اولین اقدامات پس از سرقت

اگر به محل پارک خودروی خود آمدید و خودروی شما سر جایش نبود، چه می کنید؟ در ابتدا خونسردی خودرا حفظ کنید و با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید. صبر کنید پلیس گشت به محل حادثه آمده و تمام جزییات سرقت را بازگو کرده و مدارک خودرو را در اختیارش قرار دهید. پلیس پس از بررسی اقدام به تهیه گزارش می نماید، یک نسخه از گزارش مربوط به شماست. با در دست داشتن گزارش پلیس و سایر مدارک خودرو به نزدیکترین کلانتری مراجعه نموده و تشکیل پرونده دهید. بعد از طی این مراحل لازم است در اولین فرصت به شعب پرداخت خسارت شرکت بیمه مراجعه و اعلام خسارت نمایید.

نکاتی در خصوص دریافت خسارت بیمه بدنه

در صورتی که خودروی شما به سرقت برود و بیمه بدنه داشته باشید و بخواهید از بیمه خسارت بگیرید می بایست پس از طی مراحلی که پیشتر گفتیم به شرکت بیمه مراجعه نموده و تشکیل پرونده دهید. در صورتی که تا ۶۰ روز معادل ۲ ماه خودروی شما پیدا نشود. شرکت بیمه تا ۸۰% ارزش خودرو، جبران خسارت میکند. ۲۰% ارزش خودرو تحت عنوان فرانشیز بیمه بدنه  از مبلغ خسارت وارده کسر می گردد. در صورتی که در طول مدت این ۲ ماه خودروی شما پیدا شود، شرکت بیمه خسارت وارده در مدت سرقت را جبران و پرداخت می نماید.

اگر پوشش سرقت درجای تمام قطعات را انتخاب کرده باشید، در صورتی که لوازم خودرو به تنهایی سرقت شود، شرکت بیمه­گر متعهد پرداخت خسارت است. طبق قانون شما میتوانید هریک از لوازم خودرو از قبیل باتری، پخش و باند خودرو (لوازم صوتی)، رینگ و لاستیک غیر فابریک را علاوه بر لوازم فابریک بیمه کنید. شایان ذکر است سقف پرداخت خسارت و یا تعهد بیمه گر نسبت به لوازم خودرو متفاوت است. برای مثال سقف تعهد لوازم اضافی در بیمه بدنه ایران تا ۱۰ درصد ارزش خودرو برای پراید و برای سایر خودرو ها تا ۲۰ درصد ارزش خودرو ، همچنین بیمه البرز و رازی و آرمان تا ۲% درصد برای لوازم اضافی و برای رینگ و لاستیک برای هر حلقه ۲% ارزش خودرو را بیمه میکنند.

 

نحوه خرید بیمه بدنه

خرید بیمه بدنه به دو روش صورت می گیرد: در روش اول با مراجعه به یکی از دفاتر شرکت بیمه مورد نظر و پر کردن فرم پیشنهاد درخواست خود را مبنی بر صدور بیمه بدنه اعلام کنید . در روش دوم میتوانید از طریق سامانه خرید آنلاین بیمی لایک مشخصات خودرو را وارد نمایید و استعلام نرخ بگیرید.

برای خرید بیمه بدنه کافی است مشخصات مربوط به خودروی خود را در فرم های مربوطه وارد نمایید و استعلام نرخ بدنه بگیرید. با توجه به اینکه بایستی خودروی شما بازدید شود، بیمی لایک این امکان را فراهم آورده است تا در کوتاه ترین زمان ممکن درمحل شما بازدید خودرو صورت گیرد. پس از ثبت سفارش می توانید حق بیمه را بصورت آنلاین نقدی و یا بصورت اقساط پرداخت نمائید. سامانه فروش آنلاین بیمی­لایک امکان خرید اقساطی بیمه بدنه را فراهم کرده است.پس از تکمیل فرم و انجام بازدید خودرو بیمه نامه شما در همان روز صادر و در اسرع وقت و به صورت رایگان به محل مورد نظر شما ارسال می گردد.

سامانه فروش آنلاین بیمی لایک امکان استعلام آنلاین نرخ انواع بیمه شخص ثالث، بدنه، آتش سوزی و زلزله را فراهم آورده است. بیمه­گذاران محترم می توانند با مقایسه نرخ شرکت های بیمه، پس از تکمیل فرم اقدام به خرید بیمه نامه نمایند. خرید اقساطی بیمه نامه و ارسال رایگان از مزایای خرید از سایت بیمی لایک می باشد.

خرید آنلاین بیمه بدنه

سخن آخر

از آنجایی که خودرو یک وسیله گران قیمت و ارزشمند است بطوریکه کمتر خانواده ای وجود دارد ک خودرو نداشته باشد، رعایت نکات ایمنی جهت حفظ این وسیله ارزشمند حائز اهمیت است. اما با وجود سارقین حرفه ای از سرقت قطعات ، زورگیری­ها و … نمیتوان ۱۰۰% پیشگیری نمود. بیمه بدنه مزیت های فراوانی دارد که میتواند بهترین راه برای جبران خسارت های  احتمالی باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.