خسارت برخورد با اشیاء ثابت

حوادث رانندکی غیر قابل پیش بینی است. حوادث رانندگی بدون توجه به سابثه و خودرو افراد بر سر راه شما سبز می شوند و در یک لحظه اتفاات ناگواری را رقم می زنند. از دست دادن کنترل خودو در شرایط بد آب و هوایی و جاده ای، فرار از یک راننده بی احتیاط و … امری طبیعی بوده است که در بعضی مواقع با توقف به اجسام و اشیاء ثابت مت.قف می شوند. در این شرایط سوال ایجاد می شود که نحوه پرداخت خسارت برخورد با اشیاء ثابت چگونه است؟ در این مقاله قصد داریم به این پرسش شما پاسخ دهیم.

پرداخت خسارت برخورد با اشیاء ثابت چگونه است؟

همانطور که گفتیم عوامل متعددی موجب می شود که کنترل خودرو از دست راننده خارج شود. این موضوع می تواند دلایل متعددی همچون بدی شرایط آب و هوایی، وضعیت نابسامان جاده ای، خرابی خودرو و… را به همراه داشته باشد که به برخورد با تیر چراغ برق، گاردریل و فلکه آب و … خاتمه یابد. این گونه حوادث موجب می شود که راننده نسبت به سازمان زیان دیده مقصر شناخته شود. اما آنچه که حائز اهمیت است پرداخت خسارت این گونه حوادث است. در چنین شرایطی مقصر حادثه بسته به نوع و میزان خسارت می بایست آسیب وارده را جبران نماید.

اقدامات لازم در زمان تصادف با اشیاء ثابت

برای دریافت خسارت در زمانی که با یک جسم ثابت تصادف کردید کافیست که خونسردی خودرو حفظ کنید واقدامات زیر را انجام دهید:

  1. خودرو را به هیچ عنوان تکان ندهید. اگر سرنشینان دچار آسیب جسمی شده اند لازم است بلافاصله با اورژانس تماس بگیرید.
  2. برای دریافت خسارت نیاز به گزارش نیروی انتظامی دارید. با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید تا از حادثه رخ داده گزارش تهیه شود.
  3. با مراجعه به مراکز پرداخت خسارت شرکت بیمه گزارش (کروکی)  پلیس را به همراه مدارک خودرو و معرفی نامه از سازمان خسارت دیده تحویل دهید تا مبلغ خسارت وارده برآورد شود.

نکته مهم : در شرایطی ممکن است سازمان زیان دیده، نماینده خود را برای دریافت خسارت بفرستد. درچنین حالت فرد مورد نظر به همراه معرفی نامه و سایر مدارک به شرکت بیمه برای دریافت خسارت مراجعه می کند.

مدارک لازم برای دریافت خسارت

برای دریافت خسارت در برخورد با یک جسم ثابت لازم است حتما مدارک کافی ارائه دهید . در این حالت فقدان هر یک از موارد زیر ممکن است در روند پرداخت خسارت اختلال ایجاد کند:

  • کروکی پلیس از نوع سازشی یا غیر سازشی
  • مدارک خودرو (کارت خودرو یا برگ سبز)
  • گواهینامه راننده مقصر حادثه
  • معرفی نامه از سازمان مربوطه
نکته مهم: برای دریافت خسارت از بیمه بدنه خود بهتر است از پرونده خسارت بیمه شخص ثالث خود کپی برابر اصل از شرکت بیمه تهیه کنید.

 

جبران خسارت برخورد با اجسام ثابت در پوشش تعهدات بیمه شخص ثالث می باشد. برای جبران خسارت های وارد به خودروتان می بایست از پوشش بیمه بدنه استفاده نمایید. برای استعلام قیمت بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث از بیمی‌لایک اینجا کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.