بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث

خبری خوش برای رانندگان: بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه موتوری زمینی

بنابر اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، کلیه شرکت‌های بیمه ای ملزم شده‌اند که از تاریخ ۱۳ آذر لغایت ۲ دی ماه ۱۴۰۰، به جهت حمایت از اقشار آسیب پذیر، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی (به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه ناشی از تحریم‌های ظالمانه و پاندمی ویروس کرونا) و در راستای ترویج فرهنگ بیمه و افزایش ضریب نفوذ بیمه‌ای، به مناسبت روز جهانی بیمه، جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه موتوری بخشوده و بدون اعمال جریمه تمدید و صادر نمایند.

مطابق این بخشنامه جدید، تمامی خودروها در بازه زمانی اعلام شده مشمول بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث به صورت ۱۰۰ درصدی می گردند و صاحبان آنها می‌توانند در این فرصت ۲۰ روزه، اقدام به تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث خود، بدون احتساب جریمه دیرکرد نمایند.

 

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث چیست؟

کلیه خودروها (چه در حال تردد و چه در پارکینگ متوقف باشند) مطابق قانون باید دارای بیمه شخص ثالث باشند. این قانون در مورد خودروهای صفر نیز صادق است.

ضمانت اجرایی این قانون “جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث” می باشد که به صورت روزانه محاسبه می گردد. لذا درصورتی که بیمه نامه خودرو شما منقضی شده و آن را تمدید نکرده اید هنگام خرید بیمه نامه جدید، می باید جریمه دیرکرد پرداخت کنید.

 

کدام وسائل نقلیه شامل طرح بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث شامل می‌شوند؟

بر اساس اعلام بیمه مرکزی، صاحبان تمامی وسایل نقلیه (خودروهای سواری، تاکسی، کامیون، اتوبوس و موتورسیکلت)  بدون پرداخت جریمه دیرکرد، می توانند  بیمه ثالث خودروی خود را تمدید کنند.

این بدین معناست که کلیه رانندگانی که پس از انقضای بیمه‌نامه ثالث خودروی خود نسبت به تمدید اقدام نکرده‌ و مشمول جریمه‌ دیرکرد می شوند، اگر در بازه زمانی ۱۳ آذر لغایت ۲ دی ماه، بیمه نامه ثالث خود را تمدید کنند، هیچ مبلغی به عنوان جریمه نخواهند پرداخت. نکته قابل توجه این است که طرح مذکور فقط شامل بیمه‌نامه‌های یک ساله می باشد. در واقع اگر بیمه قبلی شما کوتاه مدت باشد یا بیمه سال ۱۴۰۰ را برای مدت کم‌تر از یکسال بخرید، شامل بخشیدگی نخواهید شد.

 

بیمه شخص ثالث را چگونه تهیه کنیم؟

بهتر است هر چه زودتر از فرصت ۲۰ روزه بیمه مرکزی برای تمدید بیمه شخص ثالث با قیمت کمتر (و بدون احتساب جریمه) اقدام کنید.

برای این منظور کافی است به سادگی با مراجعه به سامانه بیمی لایک، شرکت بیمه‌ای مدنظر خود را انتخاب و بیمه نامه خود را با کمترین قیمت تهیه نمایید. همچنین جهت مشاوره برای خرید بهترین بیمه نامه شخص ثالث و انتخاب مناسب‌ترین آن (با توجه به آخرین تغییرات و طرح‌های مختلف) با کارشناسان بیمی لایک (۰۲۱۹۱۰۰۴۴۰۷) تماس حاصل فرمایید.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.