همه چیز درباره بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان

در محیط‌های کاری حوادث و اتفاقات بخش غیر قابل پیش بینی است که در صورت وقوع آن عواقب بسیاری بر عهده افراد خواهد بود. در شرایطی که کارکنان و کارگران آسیب و صدمه جسمی ببینند یا در این حوادث فوت شوند. مسئولیت جبران خسارت این افراد با کیست؟ مسئولیت اجتماعی کارفرما که در قبال کارکنان دارد، دلیل اصلی ارائه بیمه مسئولیت کارفرما درقبال کارکنان است. این بیمه چه پوشش‌هایی دارد و مخاطب چه افرادی است؟ پاسخ سوالات خود را در ادامه این مقاله می‌خوانید.

بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان چیست؟

هر گونه آسیب و صدمه جانی که به کارکنان در محیط کار وارد شود، مسئولیت آن بر عهده کارفرما است. این بیمه نامه مسئولیت‌های وارد به کارکنان و کارگران که ناشی از قصور کارفرما در محیط کار باشد را می‌پردازد.

 

 بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان مناسب چه کسانی است؟

هر شخصیت حقیقی و حقوقی که افرادی را به عنوان کارکنان یا کارگران در اختیار دارد و حقوق و مزایا به آن‌ها می‌پردازد می‌بایست این بیمه نامه را خریداری نماید. این بیمه نامه نیاز ضروری همه شرکت‌ها، سازمان‌ها، کارگاه‌ها، پیمانکاران پروژه‌های عمرانی و ساختمانی و… است.

در بیمه کارفرما در قبال کارکنان همه انواع قراردادها از جمله رسمی، پیمانی، روزمزد و حتی کارکنان شیفتی و نگهبان‌ها نیز در بر می‌گیرد.

 

انواع بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان

بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان بر اساس نوع فعالیت به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند:

بیمه مسئولیت در قبال کارکنان صنعتی، بازرگانی، خدماتی و تجاری

مخاطب این بیمه نامه افرادی هستند که در حوزه‌های صنعتی،بازرگانی، خدماتی و تجاری فعالیت دارند. در این دسته کارکنان بر اساس نوع فعالیت خود در یکی از حوزه‌های بالا تحت پوشش قرار می‌گیرند؛ همچنین حق بیمه این بیمه نامه بر اساس تعداد کارکنان مجموعه محاسبه خواهد شد.

بیمه مسئولیت در قبال کارکنان ساختمانی

به طور کلی پروژه‌های ساختمانی شامل مراحلی همچون تخریب، گودبرداری، نصب اسکلت فلزی، ساخت نما و… است که ممکن است هر یک از مراحل توسط یک پیمانکار انجام شود. حوادثی که در هر یک از مراحل ساخت و ساز به کارگران/کارکنان وارد می‌شود تحت پوشش این بیمه نامه بوده و غرامت فوت و هزینه پزشکی توسط بیمه‌گر پرداخت می‌شود.هر یک از پروژه‌های ساختمانی در هر مرحله از ساخت می‌بایست بیمه جداگانه تهیه کنند. در این بیمه نامه به دلیل افزایش ریسک مبنای محاسبه حق بیمه متراژ کل بنا خواهد بود. بنابرایبه دفعات و با شدت یشتری نسبت به سایر دسته‌ها رخ می‌دهد. بنابراین این دسته از بیمه مسئولیت کارفرما بر اساس نوع پرو

بیمه مسئولیت در قبال کارکنان عمرانی

فعالیت‌هایی همچون راه سازی، سد سازی، ساخت تونل و… جزو فعالیت‌های عمرانی محسوب می‌شوند. هر گونه خسارتی که در طی این پروژه‌ها به کارگران و کارکنان وارد شود در پوشش این بیمه نامه قرار دارند. مبنای محاسبه قیمت این بیمه نامه به دلیل نوع فعالیت و میزان ریسک آن بر اساس تعداد کارکنان در نظر گرفته می‌شود.

تعهدات بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان چیست؟

در این بیمه‌نامه شرکت بیمه خسارت‌های جانی که در اثر قصور و سهل انگاری در نظارت یا استفاده وسایل و ماشین‌آلات به کارکنان وارد می‌شود تحت پوشش قرار می‌گیرند. این خسارات عبارتند از:

  • غرامت ناشی از فوت در ماه‌های حرام و غیر حرام
  • غرامت ناشی از نقص عضو
  • جبران هزینه‌های پزشکی
  • سقف دیه مازاد بر دیه اول

کلیه موارد فوق در پوشش شرکت‌های بیمه بوده که در صورت نیاز کارفرما می‌تواند با خرید هر یک از آنها تعهدات بیمه نامه را افزایش دهد.

پوشش‌های اضافی بیمه مسئولیت کارفرما

شرکت بیمه با دریافت حق بیمه اضافی می‌تواند خطرات بیشتری را پوشش دهد. این خطرات متنوع بوده و به تنهایی و به صورت کلی نیز قابل افزودن به شرایط بیمه نامه شما خواهند بود. برخی از کلوزهای بیمه مسئولیت در قبال کارفرما شامل:

  • پرداخت خسارت هزینه‌های پزشکی بدون اعمال تعرفه
  • پرداخت خسارت بدون رای دادگاه
  • پوشش مسئولیت پیمانکاران فرعی
  • پوشش مسئولیت مهندسین ناظر و مشاور
  • پوشش جبران خسارت وارده به اشخاص ثالث
  • پرداخت غرامت کارگران روزمزد
  • جبران خسارت وارده به بیمه‎‌گذار (کارفرما – پیمانکار)
  • پوشش کامل حوادث وسایل نقلیه
  • خسارت وارد به کارکنان در صورت بکارگیری مشاغل غیر تخصصی
  • جبران افزایش دیات در سال‌های آتی
  • جبران خسارات ناشی از ماموریت‌های خارج از کارگاه

استثنائات

شرکت بیمه در شرایطی حتی در صورتی که مقصر حادثه بیمه گذار شناخته شود خسارتی پرداخت نمی‌کند. این موارد عبارتند از:

  • خسارت ناشی از عمد و تقلب بیمه گذار
  • خسارات ناشی از وسائل نقلیه موتوری تحت پوشش نمی‌باشد مگر با خرید پوشش بیمه مورد نظر و توافق در ابتدای قرارداد.
  • خسارت ناشی از انفجار هسته‌ای و تشعشات رادیواکتیو.
  • خسارت ناشی از جنگ، انقلاب، شورش و اعتصاب

استعلام قیمت مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان

استعلام قیمت بیمه مسئولیت کارفرما به دو روش انجام می‌شود. در روش اول با مراجعه به هر یک از دفاتر نمایندگی بیمه و تکمیل فرم پرسشنامه مربوطه می‌باشد.

در روش دوم می‌توانید با مراجعه به صفحه بیمه‌های سازمانی سایت بیمی‌لایک نوع بیمه نامه مورد نظر خودتان را سفارش دهید. در این حالت از چند شرکت بیمه مورد نظر استعلام قیمت اخذ و به شما اطلاع داده می‌شود. راهنمایی و مشاوره بهترین بیمه مسئولیت کارفرما به صورت تلفنی و حضوری توسط کارشناسان ما به رایگان صورت می‌گیرد.

خرید این بیمه نامه صراحتاً هیچ گونه الزام قانونی ندارد.

 

خرید بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان

پس از اخذ استعلام قیمت و توافق بر خرید بیمه نامه بیمه نامه برای شما صادر می‌شود. پرداخت این بیمه نامه به صورت نقدی و اقساطی بوده و بر اساس توافق طرفین انجام می‌شود. بیمی‌لایک به شما کمک می‌کند بهترین بیمه مسئولین کارفرما را با قیمت مناسب تهیه کنید.

بله با توجه به فعالیت‌های پروژه ای امکان خرید کوتاه مدت وجود دارد.

بله در صورتی که بیمه نامه شما اعتبار داشته باشد با موافقت بیمه‌گر امکان انتقال تعهدات به پروژه دیگر را دارد.

بله امکان خرید اقساطی نیز وجود دارد.

بله در هر زمان از قرارداد پیش از وقوع حادثه می‌توانید به پوشش‌های بیمه نامه با توافق بیمه‌گر اضافه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.