راهنمای خرید بیمه بدنه خودرو صفر از مقایسه تا خرید بهترین بیمه

بسیاری از افرادی که خودروی صفر می‌خرند اطلاعی از مزایایی که شرکت‌های بیمه برای آنها در نظر گرفته است، ندارند. البته که دارندگان خودرویی هم هستند که به دنبال خرید بیمه بدنه خودرو صفر هستند اما نمی‌دانند چه بیمه‌ای را برای خودرویشان انتخاب کنند. در این بلاگ پست قرار است شما را با بیمه بدنه خودرو صفر آشنا کنیم و از مزیت‌های آن بگوییم.

به چه خودرویی صفر گفته می‌شود؟

تعریف خودروی صفر در هر صنفی ممکن است متفاوت باشد . به طور کلی تعریف متعارف برای خودروی صفر از دید بازار خودرو، به خودرویی گفته می‌شود که به تازگی از کمپانی تحویل گرفته شده است یا به عبارتی کارکرد ماشین کمتر از ۵۰۰ کیلومتر است . اما تعریف خودروی صفر کیلومتر در صنعت خودرو متفاوت است. از دید شرکت بیمه خودرویی صفر کیلومتر است که از زمان تحویل خودرو (شماره گذاری اولیه) بیش از ۹۰ روز نگذشته باشد. این زمانبندی برای استفاده از مزایای خودروی صفر کیلومتر بسیار حائز اهمیت است.

پوشش‌های بیمه بدنه ماشین صفر کیلومتر چیست؟

بیمه بدنه ماشین صفر بیمه بدنه ماشین صفر همچون پوشش‌های بیمه‌ای دیگر خودرو‌ها می‌باشد و تفاوتی با یکدیگر ندارد. این پوشش‌ها به پوشش‌های اصلی و فرعی تقسیم می‌شوند. البته که در دل این پوشش‌ها نکاتی وجود دارد که هر مالک خودرویی باید آن را بداند تا در زمان صدور و خسارت متضرر نشود.

پوشش‌های اصلی

همانطور که گفتیم بخشی از تعهدات بیمه بدنه مربوط به پوشش‌های اصلی می‌شود. پوشش‌هایی اصلی پوشش‌هایی هستند که به صورت پیش فرض (دیفالت) تحت پوشش شرکت بیمه قرار می‌گیرند. این خطرات شامل :

  • برخورد خودرو با یک جسم ثابت یا متحرک (حادثه، تصادف)
  • واژگونی یا سقوط خودرو
  • آتش سوزی، صاعقه، انفجار خودرو
  • سرقت کلی خودرو

نکته مهم در خرید بیمه بدنه با پوشش‌های اصلی:

علاوه بر مواردی که در بالا گفتیم با خرید بیمه بدنه (پوشش اصلی به تنهایی) سه مزیت مهم بدست می‌آورید:

  • اگر در یک حادثه‌ای خودرو شما آسیب شدید ببیند در حالی که شما زیاندیده باشید و مقصر تعهد مالی کافی برای جبران خسارت نداشته باشد می‌توانید از بیمه بدنه استفاده کنید. در این شرایط نه تنها تخفیفات شما از بین نمی‌رود بلکه از دردسر‌های حقوقی برای مراجعه به شورای حل اختلاف جلوگیری می‌شود. مزیت دیگر این روش این است که شرکت بیمه خسارت پرداختی را به صورت اقساطی از مقصر پس می‌گیرد. پس این قسمت خرید بیمه بدنه یک بازی برد برد است.
  • اگر در یک حادثه راننده مقصر فراری باشد، شرکت بیمه خسارت‌های وارده را پرداخت می‌کند. البته که می‌بایست برای دریافت خسارت گزارش پلیس تهیه کنید.
  • اگر خودروی لوکسی دارید که در یک حادثه خسارت وارد شده باشد و ازقضا شما زیاندیده هستید، بیمه شخص ثالث تا سقف مشخصی از خسارت شما را می‌پردازد. با خرید بیمه بدنه باقیمانده خسارتتان را از بیمه بدنه دریافت می‌کنید.

پوشش‌های فرعی

پوشش های فرعی همان پوشش‌هایی است که بیمه‌گذار با پرداخت حق بیمه بیشتر می‌تواند آن را خریداری و به تعهدات بیمه‌نامه اضافه نماید. این پوشش شامل :

  • شکست شیشه
  • پاشیدن رنگ و اسید و مواد شیمیائی
  • بلایای طبیعی
  • سرقت در جای قطعات
  • کشیدن میخ و اشیاء مشابه
  • نوسان بازار
  • ایاب و ذهاب (هزینه خواب خودرو در مدت تعمیر)
  • پوشش ترانزیت (خارج از کشور)

بیمه بدنه چه خساراتی را برای خودرو صفر پوشش نمی‌دهد؟

خطراتی هم وجود دارند که شرکت های بیمه به هیچ عنوان تحت پوشش قرار نمی‌دهند. حتی با پرداخت حق بیمه اضافی. این پوشش‌ها عبارتند از :

  • خسارت‌هایی که بدلیل جنگ، شورش و آشوب به خودرو وارد می‌شود.
  • خسارت‌هایی که بر اثر انفجار و تشعشعات هسته‌ای به خودرو وارد می‌شود.
  • خسارت‌هایی که بصورت عمدی از سوی بیمه‌گذار راننده و یا ذینفعان وارد می­شود. ذینفع به کسی القا می‌شود که خسارت بیمه نامه به آن پرداخت می‌شود. در هنگام صدور بیمه نامه، نام ذینفع و یا ذینفعان در بیمه نامه درج می‌گردد.
  • خسارت‌هایی که در حین فرار از پلیس به خودرو وارد می‌شود.
  • خسارت‌هایی که در اثر مصرف مواد روانگردان و مشروبات الکلی توسط راننده به وجود می‌آید.
  • خسارتی که در اثر بکسل کردن خودروی دیگر به خودرو بیمه‌گذار وارد می‌شود. شرکت‌های بیمه در قبال خودروهایی که کاربری حمل خودرو را دارند و ایمنی لازم به جهت بکسل خودرو رعایت کرده باشند خسارت می­پردازد.
  • خساراتی که در اثر حمل بار بیش از ظرفیت خودرو وارد می­شود.

خرید بیمه بدنه برای خودرو صفر

اغلب افرادی که خودروی صفر خریداری می‌کنند به دنبال خرید بیمه بدنه برای جلوگیری از اتفاقاتی که عموماً اجتناب ناپذیرند، هستند. سردرگمی در خرید بیمه بدنه ماشین صفر موجب می‌شود که خرید آن به تعویق بیافتد و حتی یک آن به خودمان می‌آییم که آی داد بی داد فرصت استفاده از مزایای بیمه بدنه خودرو صفر گذشته است. اگر قصد خرید بیمه بدنه برای خودروی صفرتان را دارید ادامه مطلب به شما می‌گوید که چگونه از  تخفیفات خودروی قبلی استفاده کنید.

انتقال بیمه بدنه خودروی قبلی به خودروی جدید

خیلی از افراد نمی‌دانند که بیمه بدنه و تخفیفات آن متعلق به بیمه‌گذار است . هر کس که خودرویی داشته باشد و در طی سال‌ها با مراقبت از خودرو از پیشامد حوادث رانندگی و دریافت خسارت از بیمه بدنه جلوگیری کرده است، تخفیف عدم خسارت به عنوان جایزه دریافت می‌کند. حقیقت تلخ این است که بر خلاف بیمه شخص ثالث با خرید خودروی جدید نمی‌توان تخفیفات بیمه بدنه مالک جدید را صاحب شد. بدین ترتیب اگر خودروی قبلی شما تخفیف بیمه بدنه دارد به راحتی با خرید خودروی صفر می‌توانید آن را منتقل کنید.

شرط انتقال تخفیفات بیمه بدنه به بیمه بدنه خودروی صفر آن است که بیمه‌گذار هر دو خودرو یکسان باشد. با این روش می‌توانید تخفیف ویژه‌ای روی بیمه بدنه خودرو صفر تان که عموماً گران‌تر از خودروی قبلی هست و حق‌بیمه بیشتری دارد، بگیرید.

خرید بیمه بدنه

اگر از قبل تخفیفی ندارید نگران نباشید چرا که خودرو‌های صفر تخفیف مجزایی برایشان در نظر گرفته شده است . البته که این مبلغ در هر شرکت بیمه متفاوت است. باید بدانید که برای خرید بیمه بدنه خودرو صفر می‌بایست بازدید سلامت خودرو انجام شود. خودرویی که صفر است و کمتر از سه ماه از شماره گذاری آن گذشته است باید از لحاظ ظاهری و فنی سالم باشد.

پیش از خرید بیمه بدنه توجه داشته باشید که نقل و انتقال لازم انجام و پلاک به نام خودتان باشد. چرا که پلاکی که به نام فروشنده باشد در فرآیند پرداخت خسارت به شما (خصوصا در خسارات کلی) مشکل ایجاد می‌شود.

آیا بیمه بدنه ماشین صفر شامل تخفیف می‌شود؟

بیمه بدنه خودرو صفر برای پاسخ به این سوال یک جواب صریح داریم. “بله”. اگر خودروی صفر دارید علاوه بر تخفیفات عرف تخفیف خودروی صفر کیلومتر دریافت می‌کنید. تخفیف خودروی صفر کیلومتر در هر شرکت بیمه متغیر است اما از ۲۰ الی ۳۰ درصد متغیر است که در مبلغ پرداختی تغییر چشم گیری ایجاد می کند.

منظور از تخفیفات عرف تخفیفاتی مثل : تخفیف نقدی، تخفیف عدم خسارت، تخفیف مناسبتی و … می‌باشد.

مدارک مورد نیاز برای خرید بیمه بدنه چیست؟

حالا که تصمیم به خرید بیمه بدنه برای ماشین صفرت گرفتی باید بدونی که برای صدور بیمه نامه به چه چیزی نیاز داری. به طور کلی همه خودرو‌ها باید پلاک و برگه شناسایی خودرو داشته باشند برگه شناسایی خودرو می‌تواند هر یک از مواردی مثل کارت خودرو، برگ سبز یا سند کمپانی باشد.

بیمه بدنه ماشین بدون پلاک

به طور معمول همه خودرو‌ها قبل از خروج از کارخانه باید شماره گذاری بشوند اما در شرایطی هم وجود دارد که خودرو‌ها پیش از شماره گذاری یا پلاک بیمه بدنه شوند. این موارد بیشتر برای شرکت‌هایی است که خودرو لیزینگ می‌کنند. در این شرایط بیمه بدنه برای خودرو‌های بدون پلاک صادر می‌شود تا خطرات جزئی را جبران کند.

بیمه بدنه برای خودرو‌های بدون پلاک خسارت‌های کلی از جمله سرقت کلی خودرو را پوشش نمی‌دهد. پس بهتر است به محض شماره‌گذاری خودرو تغییرات را در قالب الحاقیه اصلاحی در بیمه نامه ایجاد کنید.

بیمه بدنه برای اولین بار

هر خودرویی برای آنکه در اولین بار پوشش بیمه‌ای داشته باشد، می‌بایست توسط کارشناس بیمه بازدید شود. بازدید سلامت خودرو به معنای بررسی سلامت فنی و ظاهری خودرو است. وقتی می‌گوییم سلامت فنی یعنی آنکه خودرو قابلیت حرکت عادی و معمولی داشته باشد. پس از بازدید با ارائه برگ سبز و سند کمپانی (برای مشخص شدن تاریخ شماره گذاری) بیمه نامه شما صادر می‌شود. عموما بازدید بدنه به دو صورت انجام می‌شود: روش اول : بیمه‌گذار برای بازدید خودرو را به به محل نمایندگی بیاورد. در روش دوم: کارشناس بازدید به محل شما برای بازدید خودرو بیاید. ما در بیمی‌لایک برای آسودگی و رفاه بیمه‌گذاران کارشناس خودمان را به محل خودروی شما ارسال می‌کنیم.

چگونه بهترین بیمه بدنه را بخریم؟

بهترین بیمه بدنه خودرو صفر پیش از این، یکی از چالش‌هایی که در خرید بیمه بدنه وجود داشت استعلام نرخ از شرکت‌های بیمه بود. شرکت‌های بیمه اختلاف نرخ بسیاری با یکدیگر داشتند و عموما فرآیند استعلام نرخ بیمه بدنه خودرو زمان‌بر و غیر واقعی بود. مثلا شرایطی پیش آمده بود که قیمت استعلام شده اختلاف زیادی با قیمت واقعی داشت. خرید بیمه آنلاین کار را آسان‌تر کرد. دیگر برای استعلام بیمه بدنه تنها چند کلیک کافیست تا نرخ را به صورت آنلاین و از چندین شرکت بیمه دریافت کنید. حتی می‌شود در آن واحد شرکت‌های بیمه را باهم مقایسه کرد و بهترین بیمه بدنه را خرید.

خرید از بیمی‌لایک

سامانه فروش آنلاین بیمی‌لایک از تجربه سال‌ها فعالیت خود در صنعت بیمه به نفع شما استفاده کرده است. بدین صورت که با خرید از بیمی‌لایک استعلامات تلفنی رو حذف کرده و یک قاب متشکل از چندین شرکت بیمه به همراه قیمت و مشخصات هر شرکت به شما نمایش می‌دهد. با ایجاد شرایط پرداخت به صورت نقدی و خرید اقساطی لذت خریدی شگفت انگیز فراهم کرده است. البته که دیگر نیازی نیس برای بازدید خودرو، به دردسر بیوفتید، ما کارشناسمان را در محل شما می‌فرستیم. مشاوران ما در هر لحظه از خرید منتظرند تا به سوالات شما پاسخ دهند. خرید بیمه بدنه خودرو صفر

خودرویی صفر است که که از زمان شماره گذاری آن بیش از ۹۰ روز نگذشته باشد.

بله انتقال تخفیفات به خودروی صفر (جدید ) امکان پذیر است. به شرط  آنکه خودرو قبلی فروش رفته باشد.

نرخ بیمه نامه بر اساس ارزش مورد بیمه (خودرو) و حق بیمۀ پوشش‌های اضافی تعیین می‌شود که با دریافت تخفیفات از حق بیمه پرداختی کاسته می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.