همه چیز درباره انتقال بیمه شخص ثالث و تخفیف آن

همه ما درباره اهمیت بیمه شخص ثالث به خوبی اطلاع داریم، این بیمه اجباری هر ساله تخفیفات عدم خسارتی دارد که نمی‌توان به راحتی از آن چشم پوشید. با توجه به قانون جدید تخفیفات بیمه شخص ثالث و حداقل شدن میزان تخفیفات ، دانستن راه های انتقال بیمه شخص ثالث نوعی الزام برای همه مالکین خودرو محسوب می‌شود. در این نوشته قصد داریم الزام قانونی و روش های انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث را با هم مرور کنیم .

ماده ۶ مصوبه شورای نگهبان درباره بیمه شخص ثالث

در سال ۱۳۹۶ شورای نگهبان قانونی را به عنوان اصلاح قانون بیمه شخص ثالث تصویب کرد . این قانون اصلاحیه قانون بیمه شخص ثالث در سال ۱۳۹۵ بوده  و بر راننده محور بود بیمه شخص ثالث تاکید دارد. بر اساس این قانون، تخفیفات بیمه شخص ثالث مربوط به راننده می‌باشد و در صورت فروش خودرو قابلیت انتقال به خودروی جدید را دارد. علاوه بر انتقال بیمه شخص ثالث به خودروی جدید،  بیمه گذار می‌تواند تخفیفات بیمه نامه را به یکی از بستگان درجه اول خود منتقل کند.


همچنین بخوانید : بهترین بیمه شخص ثالث


روش های انتقال بیمه شخص ثالث چیست؟

تا اینجا از اهمیت بیمه شخص ثالث و حفظ تخفیفات حتی پس از فروش خودرو صحبت کردیم. بهتر است بدانیم انتقال تخفیفات عدم خسارت خودرو  به چند روش انجام می‌شود و انجام هریک از آنها شرایط خود را دارد . لیستی از انواع انتقال بیمه شخص ثالث را در ادامه می‌بینید.

  • انتقال بیمه ثالث به خودروی جدید
  • انتقال بیمه ثالث به شرکت دیگر
  • انتقال بیمه ثالث به فرد دیگر
  • انتقال بیمه ثالث خودروی فرسوده به خودروی جدید

همانطور که در بالا گفتیم انتقال بیمه شخص ثالث به ۴ روش صورت می‌گیرد و هر کدام شرایط و فرآیند های خود را دارد. برای آنکه نحوه انتقال هر یک از روش های بالا  را بدانید ادامه مقاله را از دست ندهید.

شرایط انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث چیست؟

انتقال بیمه شخص ثالث به طور کلی انجام انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث وابسته به رعایت شروط مربوط به آن می‌باشد. در قانون اصلاح قانون بیمه شخص ثالث ۴ شرط اصلی برای انتقال تخفیف عدم خسارت ذکر شده است : شرط اول : انتقال تخفیف بیمه ثالث خودرو به خودروی دیگر در صورتی انجام می‌شود که کاربری هر دو خودرو یکسان باشد. بطور مثال تخفیف خودرو سواری تنها به خودروی سواری قابل انتقال است.

شرط دوم : در صورتی که خودرو به همراه تخفیفات بیمه شخص ثالث واگذار شود امکان انتقال تخفیفات وجود ندارد . به عبارت ساده تر اگر خودروتان را به شخصی بفروشید و مالک جدید با خرید خودرو الحاقیه تغییر بیمه گذار صادر کند . تخفیفات به خریدار منتقل شده و مالک قبلی نمی‌تواند ادعایی در خصوص دریافت تخفیفات عدم خسارت داشته باشد.

نکته مهم : از دی‌ماه ۱۳۹۹ تخفیفات بیمه شخص ثالث با فروش خودرو به خریدار منتقل نمی شود.

شرط سوم : پیش از آنکه مالکیت خودرو تغییر کند امکان انتقال تخفیفات بیمه ثالث وجود ندارد.  به عبارت ساده تر در صورتی که هنوز مالکیت خودرو به نام شماست نمی‌توانید تخفیفات آن را به خودروی دیگر منتقل کنید حتی اگر مالک آن خودرو نیز خودتان باشید. شرط چهارم :انتقال تخفیفات عدم خسارت بیمه شخص ثالث به غیر امکان پذیر نیست. انتقال تخفیف تنها برای خریدار یا بستگان درجه اول میسر است. با توجه به شروط انتقال بیمه شخص ثالث می توانید بیمه نامه خود را منتقل کنید.


همچنین بخوانید : بهترین بیمه بدنه


چه مدارکی برای انتقال بیمه شخص ثالث نیاز است؟

تغییر شرکت بیمه شخص ثالث همانطور که گفتیم انتقال بیمه شخص ثالث خودرو براساس شرایطی قابل انتقال می‌باشد. برای انجام انتقال بیمه نامه شخص ثالث هر شرکتی فرآیند خاص خود را دارد اما به طور کلی مدارک و فرآیند انتقال بیمه شخص ثالث بدین صورت است : دراولین مرحله به واحد صدور بیمه نامه قبلی خود مراجعه کرده و مدارک زیر را به مسئول شعبه یا متصدی صدور تحویل دهید.

  • کپی مدارک مالکیت خودری قدیمی ‌( شامل برگ سبز یا کارت خودرو )
  • اصل مدارک مالکیت خودروی جدید (اصل کارت خودرو یا برگ سبز )
  • اصل الحاقیه حذف سوابق (در صورت اسقاطی بودن خودرو قدیمی ، همراه داشتن این الحاقیه برای انتقال ضروری است)
نکته : با توجه به اینکه نسخه کاغذی بیمه شخص ثالث حذف گردیده است نیازی به ارائه اصل بیمه نامه نمی باشد و تنها گواهی اصالت بیمه نامه (از بیمه مرکزی دریافت شود یا از لینکی که به موبایل بیمه گذار پیامک می شود) کفایت می کند.

با ارائه مدارک فوق شرکت بیمه تخفیفات عدم خسارت را از بیمه شخص ثالث قدیم شما حذف می‌کند. در این حالت می‌بایست مبلغی بابت ما به التفاوت حق بیمه بپردازید .

با حذف تخفیفات از بیمه نامه قدیمی (در صورتی که بیمه نامه جاری باشد ) روز های باقیمانده از بیمه نامه شما بدون تخفیف محاسبه می‌شود، بنابراین باید مابه التفاوت بیمه نامه پرداخت گردد.

پس از پرداخت حق بیمه مدت جاری بدون تخفیف بیمه شخص ثالث، الحاقیه (گواهی) انتقال سنوات شما صادر می‌گردد . با ارائه این الحاقیه به یکی از شعب یا نمایندگی های تحت سرپرستی می‌توانید تخفیفات عدم خسارت بیمه شخص ثالث را به بیمه نامه جدیدتان منتقل کنید .

”در بعضی از شرکت های بیمه “الحاقیه انتقال سنوات” را تحت عنوان “گواهی تخفیفات بیمه شخص ثالث” صادر می‌شود . “

انتقال بیمه شخص ثالث به شرکت دیگر چگونه است؟

اگر می‌خواهید بیمه شخص ثالث خود را به شرکت دیگری منتقل کنید لازم نیست مراحل زیر را طی کنید . مزیتی که این نوع انتقال دارد این است که در این مرحله حتی می‌توانید به صورت غیر حضوری و بدون مراجعه به شعب و نمایندگی ها اینکار را انجام دهید. برای انتقال بیمه شخص ثالث به شرکت دیگر می‌بایست چند رو پیش از انقضای بیمه شخص ثالث خودروتان در شرکت بیمه دیگری بیمه ثالث خود را تمدید کنید . در این روش تمامی ‌تخفیفات بدون نیاز به دریافت گواهی یا الحاقیه سنوات تخفیف منتقل می‌گردد. در این خصوص اگر سوالی دارید می‌توانید از مشاوره رایگان بیمی‌لایک استفاده کنید.

انتقال بیمه خودرو فرسوده به خودرو جدید چگونه است؟

انتقال بیمه خودرو فرسوده به خودرو جدید اخیرا شرکت های خودرو ساز طرح هایی را برای جایگزینی خودرو های فرسوده با خودرو های نو درنظر گرفته اند که مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفت. در این طرح خودرو های فرسوده با خودرو های نو بر طبق شرایطی تعویض می شوند. بسیاری از بیمه گذارانی که در این طرح شرکت کرده اند، نگران از دست دادن تخفیفات عدم خسارت خود هستند. اما هیچ جای نگرانی و جود ندارد حتی تخفیف بیمه شخص ثالث خودروهای اسقاطی نیز  قابل انتقال به خودروی صفر (خودروی جدید ) می باشد. برای انتقال تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث خودروی فرسوده (اسقاطی) به خودروی جدید می بایست همچون روشی که در  بالا گفتیم ؛ با داشتن مدارک لازم (اصالت بیمه نامه قبلی، مدارک مالکیت هر دو خودرو) به شرکت بیمه قبلی مراجعه کنید. به خاطر داشته باشید در مورد خودروهای اسقاطی، گواهی تشخیص اسقاط خودرو در زمان مراجعه به همراه داشته باشید. پس از مراجعه و دریافت گواهی تخفیفات عدم خسارت بیمه گذار، به شرکت بیمه خودرو جدید مراجعه نمایید. با ارائه گواهی، تخفیفات به بیمه نامه جدید منتقل شده و باقیمانده حق بیمه ای که بدون تخفیفات محاسبه شده بود به حساب بیمه گذار عودت می گردد.


همچنین بخوانید : ارزانترین بیمه شخص ثالث


انتقال بیمه شخص ثالث به شخص دیگر چگونه است؟

انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث همانطور که گفتیم امکان انتقال بیمه شخص ثالث به شخص دیگر هم وجود دارد. به طور کلی انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به در دو حالت انجام می شود. حالت اول: انتقال بیمه شخص ثالث به خریدار در این حالت خریدار پس از خرید خودرو می تواند به شرکت بیمه رفته و الحاقیه تغییر بیمه گذار دریافت نماید. روش دوم این است که تا زمان انقضای بیمه شخص ثالث صبر کند و  در زمان تمدید بیمه ثالث، بیمه گذار را به نام خود تغییر دهد.

استثناء : بعضی از شرکت‌های بیمه در طول مدت بیمه ثالث، الحاقیه تغییر بیمه‌گذار صادر نمی کنند.

حالت دوم : انتقال بیمه شخص ثالث به بستگان درجه اول یکی دیگر از روش های انتقال بیمه ثالث، انتقال بیمه شخص ثالث به بستگان می باشد. طبق قانون، انتقال بیمه شخص ثالث به بستگان درجه اول همچون پدر، مادر، فرزند و همسر امکان پذیر است.

درصورتی که بیمه گذار فوت شده باشد تخفیفات عدم خسارت قابل انتقال به وراث قانونی بیمه گذار  می باشد.

آیا عدم انتقال بیمه شخص ثالث باعث ایجاد مشکل خواهد شد؟

انتقال بیمه شخص ثالث به خودرو جدید یا به شخص دیگر  با درخواست بیمه گذار انجام می شود. پس با عدم اقدام لازم از سوی بیمه گذار مشکلی برای خریدار یا بیمه گذار به وجود نمی آید . به یاد داشته باشید در صورتی که در زمان مناسب اقدامی بابت انتقال بیمه شخص ثالث انجام نداده باشید، تخفیفات عدم خسارت را به طور کامل از دست می دهید.

سامانه خرید آنلاین بیمه شخص ثالث

مدتی است که روش های سنتی خرید بیمه شخص ثالث مثل مراجعه به دفاتر بیمه ای جای خود را به سامانه‌های خرید آنلاین بیمه داده است. سامانه بیمی لایک به عنوان یک مرجع کامل و مطمئن ،تخصص و تجربیات خود را با شما به اشتراک می گذارد. همچنین با ارائه خدمات متفاوت بیمه ای همچون بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه درمان ، بیمه کرونا ، بیمه مسافرتی و … قیمت ها  و شرکت های بیمه ای را در یک قاب نمایش می دهد تا بتوان مقایسه بهتر و خرید مطمئن تری داشته باشید. اگر می خواهید درباره انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث اطلاعات بیشتری کسب کنید، با مرکز تماس بیمی لایک تماس بگیرید. یادتان باشد مشاوره بیمی‌لایک کاملا به صورت رایگان می باشد. خرید آنلاین بیمه شخص ثالث

بله، تخفیف بیمه شخص ثالث به فرزندان زیر ۱۸ سال منتقل نمی شود.

خیر ، تخفیفات تنها به صورت کامل و تجمیعی امکان انتقال دارند.

خیر لازم نیست، بیمه نامه جاری نیز قابل انتقال به شخص دیگر می باشد .

خیر نیازی نیست. در طول مدت بیمه نامه نیز می توانید بیمه شخص ثالث را منتقل نمایید.

بله ، با دریافت گواهی تخفیف سنوات بیمه شخص ثالث می توانید تا زمان خرید خودروی دیگر تخفیفات خود را حفظ کنید.

46 نظرات
  1. مسعود می گوید

    سلام
    من خودرو ام را که پراید بود ۲ماه پیش فروخته و پلا کم فک شده است، دو روز دیگر بیمه ای که تمام ۷۰% تخفیف آن متعلق به من بود تمام میشود و همزمان بیمه پراید برادرم نیز تمام میشود، آیا میتوانم تخفیفاتم را به بیمه برادرم منتقل کنم؟
    لازمه بگم که به خریدار اعلام کردم که تخفیفم را برمیدارم

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      سلام دوست عزیز
      تخفیفات تنها به پدر و مادر همسر و فرزند قابل انتقال می باشد .

  2. رحیم می گوید

    آیا می‌توان تخفیف را به غریبه منتقل کرد

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      با سلام
      خیر امکانش وجود ندارد . تنها بستگان درجه اول

  3. میلادمدیری می گوید

    سلام وقت بخیر
    خودرو پراید وانت شخصی داشتم و به تازگی فروختم
    حال سواری پراید خریده ام و طبق گفته شما که در قانون انتقال بیمه ثالث استثناء میتوان از کاربری وانت به سواری تخفیف ها را انتقال داد درخواست راهنمایی دارم و چنانچه شما انجام دهید مراحلش چگونه است

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      با سلام با توجه به قانون جدید امکان انتقال تخفیفات از خودرو به کاربری متفاوت با آن امکان پذیر نیست.

  4. هومن می گوید

    با عرض سلام و احترام.
    قصد دارم مالکیت خودرو خود را به همسرم انتقال دهم. در واقع خودرو عوض نمیشه و فقط تعویض پلاک انجام میشه و بنام همسرم میشه. در این انتقال تخفیفات بیمه هم اتوماتیک به همسرم منتقل میشه یا باید الحاقیه بگیریم؟ ضمنا برای انتقال تخفیفات بیمه فقط برگ سبز پلیس کافیست یا باید محضر هم برویم؟

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      با سلام.. دوست عزیز تخفیفات بیمه نامه خود به خود به شخص دیگر (بستگان درجه یک) منتقل نمی شود .. در بهترین حالت بدون هزینه و صرف زمان می توانید در زمان تمدید بیمه نامه اقدام به تغییر نام انجام دهید … در غیر این صورت با دریافت الحاقیه و طی مراحل اداری امکان پذیر خواهد بود .

  5. سهیل می گوید

    سلام من ۴سال پیش یک دستگاه خودرو زانتیا رو با ۸سال تخفیف خریداری کردم در دفتر خانه سند قطعی منقول به نام بنده تنظیم گردید اما تاکنون تعویض پلاک انجام ندادم و با توافق با مالک پلاک این امر صورت نگرفته است و در داخل سندقطعی شماره بیمه نامه درج شده است و طی این چند سال همه بیمه نامه ها با هزینه خودم و به نام بنده صادر گردیده است حال سوال من این است که با توجه به اینکه سندقطعی به نام بنده صادر شده ولی تعویض پلاک صورت نگرفته تخفیفات بیمه برای مالک خودرو است یا برای مالک پلاک متشکرم

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      سلام.. دوست عزیز با توجه به اینکه در طی این سال ها بیمه نامه به نام شما صادر شده است مشکلی برای انتقال تخفیفات وجود ندارد.

  6. عادل می گوید

    سلام من پرایدم را چندماه پیش وکلاتی فروخته ام و هنوز فک پلاک نشده است و مهلت انقضای بیمه اش یک ماهه دیگر است هیچ مدرک و هیچگونه دسترسی به خریدار را ندارم فقط کپی کارت ماشین قبلی را دارم چگونه میتوانم بیمه شخص ثالثم رو به ماشین و پلاک جدیدم انتقال بدم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

  7. عادل می گوید

    سلام من پرایدم را چندماه پیش وکلاتی فروخته ام و هنوز فک پلاک نشده است و مهلت انقضای بیمه اش یک ماهه دیگر است هیچ مدرک و هیچگونه دسترسی به خریدار را ندارم فقط کپی کارت ماشین قبلی را دارم چگونه میتوانم بیمه شخص ثالثم رو به ماشین و پلاک جدیدم انتقال بدم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      با سلام . دوست عزیز شما می توانید با استفاده از شماره شاسی از سوابق بیمه نامه تان استعلام بگیرید ( به مقاله استعلام بیمه شخص ثالث در وبلاگ مراجعه کنید ). در صورتی که خسارتی برای شما ثبت نشده باشد پس از اتمام بیمه نامه امکان انتقال تخفیفات وجود دارد . در غیر این صورت می بایست ما به التفاوت حق بیمه روزهای بدون تخفیف را بپردازید.

  8. محمد می گوید

    سلام.عرضی داشتم من تخفیف های که در پلاک قبلی دارم میتونم به پلاک جدیدم انتقال دهم.

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      با سلام .. بله می توانید

  9. محمد می گوید

    سلام.عرضی داشتم من تخفیف های که در پلاک قبلی دارم میتونم به پلاک جدیدم انتقال دهم

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      سلام دوست عزیز با استعلام تخفیفات از شرکت بیمه و دریافت گواهی امکان انتقال تخفیفات وجود دارد .

  10. محمد می گوید

    سلام.بستگان درجه اول خواهر و برادر هم شامل میشه از این به بعد باید کارت ملی و شناسنامه رو از بیمه مرکزی درخواست بدید چون قانون گذاشتن که خواهر و برادر بستگان درجه اول نیست هر کی از راه میرسه تو ایران خواب میبینم بعد قانون گذاری میکنه

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      با سلام … خواهر و برادر جزو بستگان درجه اول حساب نمی شوند.

  11. وحید می گوید

    سلام و عرض احترام
    بنده ۹ سال یک ماشین سواری داشتم با پلاک نجف آباد که به تازگی فروختمش و ۲هفته قبل از فروشش یک سواری جدید خریدم که تعویض پلاک کردم به آدرس جدیدم توی یک شهر جدید، یعنی پلاک ماشین جدیدم با قبلی فرق می کنه، از بیمه یک الحاقیه گرفتم مبنی بر محفوظ ماندن تخفیفات که گفتند موقع اتمام بیمه ماشین جدیدم باید ارائه بدم. سوالم این هست که آیا با تغییر شماره پلاک مشکلی در انتقال تخفیفات به بیمه ماشین جدیدم به وجود نمیاد؟ یعنی تخفیفات من به نام کدملی من هست یا شماره پلاکم؟

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      دوست عزیز سلام
      تخفیفات به نام شما با کد ملی شما ثبت شده است و به خودرو دیگر با کاربری یکسان قابل انتقال است. همچنین یکی بودن یا عدم تطابق شماره پلاک تاثیری در انتقال سوابق ندارد.

  12. سجاد می گوید

    با سلام بنده یه پراید داشتم که تخفیف کامل داشت و دیروز بیمه رو تمدید کردم و ماشینو فروختم و امروز تعویض پلاک کردم ویه سمند خریدم که دو هفته بیمه داره آیا میشه تخفیف رو به سمند انتقال بدم و توی دو هفته دوبار از تخفیفات استفاده کنم؟

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      با سلام، از لحاظ قانونی مشکلی ندارد.

  13. ارباب می گوید

    سلام
    من درسال۹۸پرایدی خریدم و ۴ماه بعد ماشین رو فروختم.الان اقدام به خریداری ماشین جدید کردم.آیا تخفیف ماشین قبلی به من تعلق می گیرد یا خیر؟

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      با سلام ، ممکن است در این فاصله و پیش از تغییر قانون به مالک جدید منتقل شده باشد. برای اطمینان در این خصوص می بایست استعلام بگیرید.

  14. جعفر می گوید

    سلام من یه پراید داشتم با ۷۰ درصد تخفیف بیمه که به دامادمون فروختم ولی هنوز تعویض پلاک یا سند انجام ندادم و سند و پلاک به اسم من هستش. اون رفته به اسم خودش ( بعنوان بیمه گذار)بیمه رو با تخفیف ۷۰ درصدتخفیف تمدید کرده ( ولی شماره پلاک داخل بیمه نامه به اسم منه), حالا من چطور میتونم تخفیفات رو بنام خودم انتقال بدم؟ و اینکه برای انتقال تخفیفات حتما باید سند دفترخانه ایی به اسمش بزنم یا با تعویض پلاک هم میشه؟

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      دوست عزیز سلام، پس از انتقال تخفیفات، امکان باز پس گیری آن وجود ندارد و تنها می توان به بستگان درجه ۱ مثل پدر، مادر، همسر و فرزند تخفیفات را انتقال داد.

  15. mtr57 می گوید

    سلام.بنده ی پراید داشتم با تخفیف ۷۰درصد با پلاک بجنورد که بنام خو دم بود که در تاریخ۷/۱۴۰۰ فروختم.بیمه تا برج ۱۰ دارد.
    الان ی سمند خریدم۹/۱۴۰۰ وتعویضپلاک کردم.چون ساکن مشهد شدم،پلاک جدید مشهد گرفتم.وبیمه تا۲۵/۱ دارد.حالا امکان تخفیف به پلاک جدید مقدور هست یا نه.ممنون از پاسخگویی شما.

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      با سلام، دوست عزیز امکان انتقال تخفیفات وجود دارد. پیشنهاد می گردد بلافاصله پس از اتمام بیمه پراید نسبت به انتقال تخفیفات به خودروی سمند اقدام کنید.

  16. علی می گوید

    سلام من خودروی داشتم که هفتاد درصد تخفیف داشت حدودده ماه پیش که فروختم والان خودروی جدید گرفتم بیمش تموم شده الان میخوام تخفیف بیمه رو انتقال بدم روی ماشین جدید ولی دفتر بیمه میگه باید برگه سبز خودرو قبلی رو باید داشته باشی رفتم تعویض پلاک گفت چنین چیزی داده نمیشه .من باید چکار کنم مبلغ بیمه جدید بالاست و تخفیف بیمه دارم چکار کنم

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      سلام دوست عزیز، برای انتقال تخفیفات حتما می بایست کپی برگ سبز خودروی قبلی ارائه شود.

  17. Alireza می گوید

    سلام، من شهریور ۱۴۰۰ یک پراید با ۷۰% تخفیف بیمه از شهر دیگری وکالتی خریدم وخریدار با شرایط تخفیف کامل بیمه شخص ثالث، خودرو را فروخت و من از این بابت مبلغ بیشتری پرداخت کردم و ایشان کپی برگ سبز جدید و کپی برگ انتقال خودرو را ندارد، الان بعد از تعویض پلاک استعلام از بیمه مرکزی گرفتم و با کدملی و پلاک خودم ۷۰% تخفیف را هنوز دارد، و ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ بیمه تمام می شود و یه راهنمایی خواستم که چگونه با این قانون جدید موقع تمدید بیمه از این تخفیف بهره مند شوم؟ (چونکه خریدار حق برداشتن تخفیف را به من داد و آن زمان از این قانون جدید مطلع نبودم). آیا قبل از اتمام بیمه الحاقیه تغییر بیمه گذار بگیرم؟ یا کار دیگری انجام بدم؟ سپاس فراوان از راهنمایی شما

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      دوست عزیز سلام
      متاسفانه امکان انتقال تخفیفات وجود ندارد. تخفیفات مختص بیمه گذار بوده و حق انتقال به غیر نیست.

  18. رضا می گوید

    سلام من یک ماشین در خرداد ۹۸ فروختم با تخفیف بیمه کامل
    الان ماشین جدید گرفتم میتونم تخفیف بیمه اون ماشین رو بگیرم واسه خودم؟

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      دوست عزیز سلام.
      خیر. تخفیفات شما در سال ۹۸ به خریدار منتقل شده است (با توجه به اینکه این قانون از دیماه ۱۳۹۹ لازم الاجرا گردید).

  19. سامیار می گوید

    باسلام خدمت شما بنده دوتا ماشین دارم یکی پژو و یکی سمند که هردوتا پلاک به نام خودم هست حدود یکسال و نیم پیش من ماشین پژو فروختم با ۷۰درصد تخفیف بیمه..حالا سوال من اینجاست که آیا میتونم بدون فک پلاک کردن پژو تخفیفات اونو بیارم روی بیمه نامه سمند و ازش استفاده کنم یا اینکه اول باید پژو فک پلاک کنم و بعد اقدام کنم برای انتقال تخفیفات بیمه؟

  20. سامیار می گوید

    باسلام خدمت شما بنده دوتا ماشین دارم یکی پژو و یکی سمند که هردوتا پلاک به نام خودم هست حدود یکسال و نیم پیش من ماشین پژو فروختم با ۷۰درصد تخفیف بیمه..حالا سوال من اینجاست که آیا میتونم بدون فک پلاک کردن پژو تخفیفات اونو بیارم روی بیمه نامه سمند و ازش استفاده کنم یا اینکه اول باید پژو فک پلاک کنم و بعد اقدام کنم برای انتقال تخفیفات بیمه؟
    با تشکر از پاسخگویی شما

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      دوست عزیز سلام
      به طور کلی زمانی می توانید تخفیفات بیمه ثالث را از یک خودرو به خودروی دیگرتان انتقال دهید که اولی را فروخته باشید. با این شرایط اگر تخفیفات خودروی پژو شما قبل از زمان اجباری شدن تخفیفات ( دیماه ۱۳۹۹) به خریدار منتقل نشده باشد، با داشتن مدارک کافی قابل بازیافت است. اما در شرایطی که به خریدار منتقل شده باشد دیگر بازیافت نخواهد شد.

  21. Alireza می گوید

    سلام من ماشینمو در تاریخ ۲۲ ۱۰ ۹۷ فروختمو تعویض پلاک کردم امسال ماشین گرفتم میتونم تخفیفات اونو بیارم رو پلاک جدیدم

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      دوست عزیز سلام
      در صورتی که به بیمه گذار جدید واگذار شده باشد، امکان انتقال وجود ندارد.

  22. مهدی می گوید

    سلام دوتاپلاک وانت به نام خودمه میتونم تخفیف اون پلاکو بریزم روی اون یکی پلاک

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      دوست عزیز سلام. این مضوع بسته به شرایط پلاک دوم دارد. اگر پلاک فعال است خیر قابل انتقال نیست.

  23. محمد می گوید

    با سلام بنده ماشین سال ۹۴ خریدم و سال ۹۹ بنام زدم و بیمه به نام خودم بوده و سال ۱۴۰۰ هم تمدید کردم و بعد چند ماه تماس گرفتن گفتند بیمه شماره تخفیفات صفر شده مگه امکان داره بعد از گرفتن تخفیف بره تخفیف برداره برا خودش البته اینم بگم بیمه گذار اشتباه پلاک قبلی برام زده بود ممنون میشم پاسخ بدین که کن باید چیکا. کنم راهی داره برگردونم یا نه

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      با سلام
      اگر تخفیفات به نام شما بوده باشد با هر شماره پلاکی قابل انتقال است. مشروط به اینکه نوع کاربری خودرو تغییر نکرده باشد یعنی انتقال تخفیفات از سواری شخصی به سواری شخصی باشد.

  24. مهدی موسوی می گوید

    سلام.بنده سال۹۷.وانت پیکان خریدم.سال ۹۸تعویض پلاک کردم.تا الان ۳بار به نام خودم بیمه کردم.ولی امسال بیمه که تمام شد.رفتم بیمه کنم.نمایندگی بیمه.میکه.تخفیفات.صفر میشه.چون سال ۹۷ تعویض پلاک نکردی.فقط این سه سال که بیمه کردم.تخفیف دارم.ولی تو سیستم.اینترنتی.اینطور نیست.کامل تخفیف دارم.اگه اینترنتی خریداری کنم.برای سال بعد.یا امسال برام مشکلی ندارد.توی این صحبت های شما متوجه شدم.از سال ۹۹این قانون.تعویض پلاک به بعد.این مشکل دارد.میشه راهنمایی نمایید باتشکر

    1. شیوا پورفیلیه می گوید

      با سلام و وقت بخیر.
      ممکن است مالک قبلی نسبت به تخفیفات قبلی ادعایی داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.