صفر تا صد بیمه مسافرتی

حوادثی که در سفر‌های خارجه برای ما اتفاق می‌افتند، همیشه برای ما ارزان تمام نمی‌شود. هزینه‌های درمانی هر چند کوچک با دلار و یورو محاسبه می‌شود البته با فرض اینکه تعرفه خدمات درمانی در کشورهای خارجه برای مسافرین یکسان است. بیمه مسافرتی با پوشش این گونه حوادث خیال ما را از بابت هزینه‌ها راحت می‌کند.

در این مقاله قصد داریم به سوالات بیمه مسافرتی چیست؟ بیمه‌مسافرتی چه خطراتی را پوشش می‌دهد و درباره بیمه مسافرتی یکساله پاسخ دهیم.

بیمه مسافرتی چیست؟

بیمه‌مسافرتی زیرمجموعه بیمه‌های اشخاص است و هزینه‌های درمانی مسافرین در داخل و خارج از کشور را جبران می‌کند. این بیمه عموماً برای دریافت ویزا برخی از کشورها الزامی است و مسافرین خارجی این بیمه نامه را بسته به مدت اقامت خود تهیه می‌کنند.

پوشش های بیمه مسافرتی

به طور کلی بیمه مسافرتی پوشش‌های متنوعی دارد. عمده اهمیت بیمه‌مسافرتی جبران هزینه‌های درمانی و انتقال و فوت بیمه‌شده است. اما تعهدات بیمه‌مسافرتی علاوه بر هزینه‌های درمانی و دارو، هزینه‌های دندانپزشکی، هزینه‌های مربوط به بار و کنسلی پرواز، هزینه‌ها و اقدامات مربوط به امور حقوقی، هزینه‌های نقل و انتقال یا بازگشت بیمه‌شده و همچنین هزینه‌های مربوط به همراه بیمه‌گذار نیز پوشش می‌دهد. برخی از پوشش‌های بیمه مسافرتی عبارتند از:

  • پرداخت هزینه‌های درمانی
  • انتقال بیمه‌شده به مراکز درمانی
  • انتقال بیمه‌شده به کشور مبدا
  • پرداخت هزینه‌های فوریت‌های پزشکی
  • بازگرداندن جسد متوفی
  • بازگرداندن کودکان بی سرپرست
  • پرداخت هزینه‌های مسافرت همراه
  • کمک‌رسانی حقوقی و قانونی به بیمه‌شده
  • جبران هزینه‌های ناشی از تاخیر و کنسلی پرواز
  • جبران خسارت‌های ناشی از مفقودی بار
  • پشتیبانی از بیمه‌گذار در صورت مفقودی مدارک شناسائی

 

محدوده جغرافیایی

یک عامل مهم بیمه‌مسافرتی تعیین مقصد و تعداد آن است. در بیمه‌مسافرتی، جهان از لحاظ وسعت به چند گروه تقسیم می‌شود. برای مثال کشورهای حوزه شنگن در یک گروه قرار دارند و کشورهای همسایه و آسیایی در گروه دیگر. برای صدور بیمه مسافرتی حتما می‌بایست مقصد قید شود. اگر قصد سفر به چندین کشور را دارید می‌بایست بیمه‌مسافرتی با کشور‌های مورد نظر را تهیه کنید.

نکته : مبدا بیمه مسافرتی می‌بایست حتما از ایران باشد.

مدت اعتبار

به طور کلی بیمه‌مسافرتی تا حداکثر ۹۲ روز معادل ۳ ماه را تحت پوشش قرار می‌دهد. این مدت قابل افزایش نیست اما اگر شما در سال چندین مرتبه به سفر بلند مدت می‌روید، می‌توانید بیمه مسافرتی یکساله تهیه کنید؛ مشروط بر اینکه تا قبل از گذشت ۹۲ روز به کشور مبدا (ایران) بازگردید.

چه مواردی تحت پوشش بیمه مسافرتی نیست؟ (استثنائات بیمه مسافرتی)

در برخی از شرایط شرکت‌های بیمه هیچ گونه تعهدی در قبال خسارت‌های وارده ندارند. این موارد جزو استثنائات بیمه‌نامه هستند. موارد استثناء حتی با پرداخت حق‌بیمه مازاد تحت پوشش بیمه‌گر نمی‌گیرند.

در ادامه لیستی از مواردی که تحت پوشش شرکت‌بیمه نیستند را مشاهده می‌کنید.

  • هزینه‌های ناشی از بروز جنگ، آشوب، شورش و…
  • خسارت‌های ناشی از شرکت در اعمال جنایی یا جراحات وارده به خود.
  • موارد ناشی از بارداری و سقط جنین
  • موارد ناشی از اختلالات روانی
  • هزینه‌های ناشی از خودکشی
  • خسارت‌های وارده در اثر شرکت در مسابقات شرط‌بندی
  • هزینه‌های ناشی از مصرف مشروبات الکلی
  • هزینه‌های مرتبط با بیماری‌های موجود، مزمن و بیماری‌هایی که بیمه‌شده از آن اطلاع دارد و تحت درمان است.
  • هزینه‌های ناشی از شرکت در ورزش‌های فردی به منظور شرکت در مسابقات و نمایشات رسمی.
  • هزینه‌های ناشی از اثر مستقیم و غیر مستقیم مواد رادیواکتیو

 

قیمت بیمه مسافرتی

مبنای محاسبه قیمت در بیمه‌های مسافرتی بر اساس چهار فاکتور اصلی سن بیمه‌شده(شدگان)، کشور مقصد، مدت اقامت در خارج از ایران و میزان تعهدات تحت پوشش است. هر یک از این موارد در تعیین نرخ نهایی موثر است.

سن

اولین فاکتور در تعیین نرخ بیمه‌نامه سن متقاضی است. محدوده سنی بیمه‌شده می‌بایست بین ۰ تا ۷۰ سالگی باشد که در بعضی از شرکت‌های بیمه تا ۸۵ سالگی افراد را تحت پوشش قرار می‌دهند. البته هر گروه سنی بدلیل ریسک شناسایی شده، نرخ متفاوتی از یکدیگر دارند. اما این تفاوت، فرق چندانی در حق‌بیمه اصلی ایجاد نمی‌کند.

مقصد

اگر به یک یا چند کشور می‌خواهید سفر کنید، می‌بایست در زمان خرید بیمه نامه اعلام کنید. افزایش وسعت محدوده پوشش شرکت بیمه عامل تاثیر گذار در حق‌بیمه است.

مدت

یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت بیمه مسافرتی مدت اقامت بیمه‌شده است. در بیمه مسافرتی افراد تا سقف ۹۲ روز می‌توانند بیمه مسافرتی خریداری نمایند. در این شرایط مدت اقامت کمتر به تناسب حق‌بیمه را کاهش می‌دهد.

تعهدات

افزایش سقف تعهدات شرکت‌بیمه در قبال هزینه‌های وارده حق‌بیمه را افزایش می‌دهد. شرکت‌بیمه بنا بر درخواست بیمه‌گذار تعهدات بیمه‌نامه را افزایش می دهد؛ بنابراین به تناسب میزان افزایش تعهدات حق‌بیمه افزایش می یابد.

نحوه دریافت خسارت بیمه مسافرتی

اگر در حین سفر به دچار حادثه شدید می‌بایست به شماره تماس‌های مربوط به محدوده جغرافیایی که به آن سفر کرده اید تماس بگیرید. این شماره‌ها دارای اوپراتور‌های مسلط به زبان فارسی هستند و مشکلی برای افرادی که زبان محلی را نمی‌دانند وجود ندارد. نکته مهم در اعلام خسارت این است که بیمه‌گذار می‌بایست ظرف مدت ۵ روز کاری به شرکت بیمه اعلام خسارت نماید. در این حالت شرکت بیمه به دو صورت خسارت را پرداخت می‌کند.

حالت اول: با اعلام خسارت از سوی بیمه‌گذار شرکت بیمه با مرکز طرف قرارداد به طور مستقیم یا از طریق سازمان‌های واسطه مثل بیمارستان و… هزینه را پرداخت می‌کند.

حالت دوم: در این حالت اگر شرکت بیمه امکان پرداخت خسارت آنلاین نداشته باشد، بیمه‌گذار پس از بازگشت از سفر با ارئه مدارک می‌تواند خسارت هزینه‌های پرداختی را از شرکت بیمه دریافت کند.

آیا خرید بیمه مسافرتی ضروری است؟

قیمت بیمه مسافرتی

برای دریافت ویزا از بعضی از کشور‌ها داشتن بیمه‌مسافرتی اجباری است. اما این بیمه نامه برای کلیه سفرهای خارجی ضروری است. با افزایش تورم و کاهش ارزش پول ملی هزینه‌های جانبی در کشور‌های مقصد برایمان خیلی گران تمام می‌شود. بنابراین این بیمه‌نامه برای جبران حوادث ناگهانی بسیار لازم و ضروری است.

ارزانترین بیمه مسافرتی

اگر به دنبال ارزانترین بیمه مسافرتی هستید باید از چندین شرکت قیمت‌ها را دریافت کنید و با یکدیگر مقایسه کنید. بیمی‌لایک این کار را برایتان آسان کرده است. با ورود به صفحه خرید بیمه مسافرتی می‌توانید قیمت بیمه‌ها و شرکت‌های متفاوت را بررسی کنید و در کوتاه‌ترین زمان بیمه‌نامه خود را خریداری کنید.

نحوه خرید بیمه مسافرتی

برای خرید بیمه مسافرتی آنلاین می‌توانید به صفحه مورد نظر در سایت بیمی‌لایک مراجعه کنید و مشخصات سفر خود مثل کشور مقصد، مدت اقامت، تعداد افراد و میزان پوشش بیمه‌گر را انتخاب کنید. لیستی از شرکت‌های بیمه با قیمت هرکدام برایتان نمایش داده می‌شود که با کلیک بر روی هر یک می‌توانید آن را خریداری کنید.

 

خرید این بیمه نامه برای دریافت ویزا برخی از کشور ها الزام قانونی دارد. اما با توجه به کاهش ارزش پول ملی خرید این بیمه نامه برای مسافران خارجی لازم است.

بیمه‌مسافرتی طرح‌ها و شرایط متفاوتی دارد و توسط تمامی شرکت‌های بیمه ارائه می‌شود. برای اینکار بهتر است یک مقایسه از قیمت و رتبه شرکت‌ها داشته باشید. در بیمی‌لایک با چند کلیک می‌توانید استعلام بیمه‌نامه دریافت کنید. همچنین به راحتی مقایسه و بهترین بیمه مسافرتی را انتخاب کنید.

تعهدات بیمه‌مسافرتی از روز سفر آغاز می‌شود و تا پایان سفر (یا اتمام اعتبار بیمه نامه) معتبر است.

سن، مدت اقامت، مقصد و میزان تعهدات چهار فاکتور اصلی در تعیین نرخ است.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.