بیمه بدنه خودرو های صفر کیلومتر چه مزایایی دارد؟

خودروی صفر خریده اید؟ نگران دزدیده شدن و یا تصادف خودروی خود هستید؟ چه راه حلی برای آن دارید ؟

سالانه تعداد زیادی خودروی صفر کیلومتر وارد بازار می شود تردد خودرو ها در سطح شهر و جاده ها احتمال وقوع تصادفات را افزایش داده است. احتمالاً هزینه بالای نگهداری و تعمیر و تعویض قطعات، شما را مثل خیلی های دیگر به فکر خرید بیمه بدنه برای خودروی صفرتان انداخته است.

ابتدا لازم است بدانیم خودروی صفر به چه خودرویی گفته می شود؟ تعریف خودروی صفر از نظر مردم و شرکت های بیمه متفاوت است. در باور عمومی خودروی صفر به خودرویی گفته می شود که مالک قبلی آن کمپانی و یا سازنده خودرو بوده است و یا به عبارت دیگر مقدار کارکرد آن زیر ۵۰۰ کیلومتر باشد و یا اینکه از زمان تحویل خودرو یا خواب خودرو بیش از ۶ ماه نباشد. اما مدیران و مسئولان شرکت های بیمه تعریف متفاوتی از خودروی صفر دارد. در صنعت بیمه خودروی صفر به خودرویی گفته میشود که از تاریخ شماره گذاری آن بیش از ۳ ماه سپری نشده باشد و یا اینکه تاریخ تولید آن بیش از ۱ سال نباشد و در برخی شرکت های بیمه می بایست پیمایش خودرو کمتر از ۱۰۰۰ کیلومتر باشد.

بیمه بدنه چیست ؟

بیمه بدنه، خسارات وارده به خودروی شما را در اثر عوامل ذیل جبران می کند.

  1. حادثه (تصادف)
  2. سرقت کلی
  3. آتش سوزی

بیمه بدنه  پوشش هایی را تحت عنوان پوشش اضافی به بیمه گذار ارائه می دهد. این نوع پوشش ها اختیاری هست و بیمه گذار با پرداخت حق بیمه می تواند پوشش مورد نظر را خریداری نماید. پوشش های اضافی بیمه بدنه به شرح زیر است:

  1. شکست شیشه
  2. بلایای طبیعی
  3. پاشیدن رنگ و اسید
  4. سرقت درجای تمام قطعات
  5. حذف فرانشیز
  6. ایاب و ذهاب
  7. نوسان قیمت

اما بیمه بدنه فقط در ارائه این نوع پوشش ها خلاصه نمی شود. به بیان ساده تر بیمه بدنه نوعی مکمل برای بیمه شخص ثالث می­باشد. در صورتی که در یک حادثه زیاندیده باشید و خسارت وارده به خودروی شما بیش از سقف تعهدات مالی بیمه شخص ثالث مقصر باشد، الباقی خسارت زیاندیده را می توانید از بیمه بدنه خودتان دریافت نمایید. برای مثال اگر مقصر حادثه مبلغ ۱۰ میلیون تومان به خودروی دیگر خسارت وارد کند و تعهدات مالی بیمه شخص ثالث آن، ۹ میلیون تومان باشد؛ بیمه شخص ثالث تنها ۹ میلیون را به بیمه گذار می پردازد و الباقی خسارت را با حفظ تخفیفات میتوان از محل بیمه بدنه خودروی زیاندیده دریافت نمود. همچنین اگر خودروی شما در دسته خودرو های گران قیمت باشد و خسارت وارده به خودروی شما بیش از سقف خودروی متعارف محاسبه شده باشد، با داشتن بیمه بدنه می توانید الباقی خسارت را نقدا دریافت نمایید. درصورتی که راننده مقصر حادثه متواری باشد، بیمه بدنه خسارت های مالی وارده به خودرویتان را جبران می کند.

تخفیفات بیمه بدنه

در بخش قبلی مزیت های خرید بیمه بدنه برای خودروی صفرتان را نام بردیم. از دیگر بیمه بدنه چه خطراتی را پوشش می دهد ؟ می توان به تخفیفات بیمه نامه اشاره نمود. کلیه شرکت های بیمه برای خودرو های صفر تسهیلات و حداکثر تخفیفات را لحاظ می­کنند. فرقی نمیکند خودروی شما وارداتی باشد و یا متعلق به خودرو ساز های داخلی باشد، اینگونه تخفیفات برای کلیه خودرو­های صفر منظور می گردد.

خرید بیمه بدنه خودرو های صفر کیلومتر

شاید در نمایندگی های فروش خودرو با تبلیغات مثل خرید بیمه صفر با نازل ترین قیمت روبرو شده­اید. لازم است توجه داشته باشید که در بعضی از موارد به جهت پایین آوردن حق بیمه و ترغیب مشتری، پوشش های بیمه بدنه را به طور کامل لحاظ نمی کنند. پس در صورت خرید بیمه خودرو در نمایندگی لازم است دقت کافی داشته باشید که بیمه نامه شما کامل باشد.

برای مشاوره خرید بیمه بدنه شما میتوانید به نمایندگی شرکت های بیمه (ترجیحا شرکت بیمه ای که قبلاً در خصوص پرداخت خسارت آن تحقیق کرده اید ) مراجعه نمایید. شما همچنین می توانید از طریق سایت بیمی لایک اطلاعات کاملی از بیمه بدنه کسب نموده و در صورت تمایل از سامانه خرید آنلاین بیمه بدنه استفاده کنید. این سامانه امکان خرید آنلاین بیمه نامه از شرکت های مختلف را فراهم نموده است.

خرید آنلاین بیمه نامه

مراحل و مدارک لازم جهت خرید بیمه بدنه

تا الان درباره بیمه بدنه خودروهای صفر و مراکز خرید آن صحبت کردیم. لازم است بدانید که اولین قدم برای خرید بیمه بدنه بازدید آن است. خودرو شما می بایست توسط کارشناس بیمه بازدید سلامت آن و تایید شود. بسیاری از شعب و نمایندگان شرکت های بیمه از شما می خواهند که برای بازدید حضوری به واحد صدور مراجعه نمایید که خوب زمان بر است. بیمی لایک این امکان را فراهم آورده است که بازید خودرو در محل مورد نظر انجام گیرد؛ لذا نیازی به مراجعه حضوری نیست.

برای صدور بیمه بدنه علاوه بر فرم تایید سلامت خودرو نیازمند سند کمپانی و کارت ماشین (در صورتی که هنوز صادر نشده باشد کارت سبز) است. تاریخ تحویل روی سند کارخانه نشان دهنده صفر بودن خودرو از نظر شرکت های صنعت بیمه است.

نکاتی درباره بیمه بدنه

  • تعهدات بیمه بدنه از ساعت ۲۴ همان روز شروع می شود و بمدت یکسال معتبر میباشد.
  • امکان خرید بیمه نامه به صورت کوتاه مدت (۳ ماهه، ۴ ماهه و ۶ ماهه) نیز وجود دارد.
  • درصورت بروز خسارت می بایست حداکثر ظرف مدت ۵ روز کاری اعلام خسارت نمایید.
  • بازدید سلامت معمولا حداکثر ۲۴ ساعت اعتبار دارد. در صورتی که صدور بیمه نامه به هر دلیلی به تعویق افتد، بازدید صورت گرفته باطل و بازدید مجدد باید صورت پذیرد.

 

روش خرید بیمه بدنه از بیمه لایک

برای خرید بیمه بدنه کافیست به سامانه فروش آنلاین بیمی لایک مراجعه نموده و در قسمت مربوط به بیمه بدنه پس از تکمیل فرم درخواست، استعلام نرخ بگیرید. شما می توانید نرخ شرکت های بیمه را مقایسه، و هر شرکتی که دوست دارید را انتخاب کنید. علاوه بر این تیم مشاوره بیمی لایک در ساعات اداری با شماره تلفن ۴۱۵۲۹۰۰۰-۰۲۱ آماده پاسخ به سوالات و ارائه مشاوره هستند. بیمی لایک امکان پرداخت آسان بصورت نقدی، خرید اقساطی بیمه بدنه و پرداخت در محل را برای شما فراهم کرده است. پس از ثبت درخواست بیمه نامه، کارشناسان بیمی لایک جهت هماهنگی بازدید سلامت خودرو با شما تماس خواهند گرفت. پس از بازدید، بیمه نامه در همان روز صادر و بصورت رایگان در محل شما تحویل خواهد شد.

در حال حاضر امکان خرید آنلاین بیمه شخص ثالث، بیمه موتور سیکلت، بیمه بدنه و بیمه آتش سوزی و زلزله از طریق بیمی لایک فراهم شده است. شما میتوانید به سامانه بیمی لایک مراجعه نموده و از مزایای خرید بیمه مانند ضمانت اصالت بیمه نامه ، ضمانت پایین ترین قیمت ، پرداخت آسان ،ارسال رایگان و تسریع در خرید بیمه نامه بهره مند شوید.

خرید آنلاین بیمه نامه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.